Can We See Our Hypocrisy to Animals?
By NICHOLAS D. KRISTOF
Published: July 27, 2013
Today, the challenge is factory farming, which produces food exceptionally cheaply, at huge cost in animal welfare.
“There are still tens of billions of animals suffering horribly in factory farms every year, around the world,” Singer told me.
Big Agriculture has dug in its heels, backing “ag gag” laws that punish whistle-blowers who secretly document abusive conditions for livestock or poultry. The House of Representatives recently had the gall to amend the farm bill so as to nullify many state laws protecting farm animals. “In a single legislative act, it could undo two decades of state lawmaking to protect animals,” said Wayne Pacelle, president of the Humane Society of the United States; let’s hope the Senate-House conference committee will drop this amendment.
McDonald’s, Burger King, Wendy’s, Safeway, Oscar Mayer, Costco and others had announced in 2012 that they would move away from gestation crates.
Look, I confess to hypocrisy. I eat meat, albeit with misgivings, and I have no compunctions about using mousetraps. So what? We have the same inconsistencies, controversies and hypocrisies in dealing with human rights. We may disagree about waterboarding terror suspects, but almost everyone shares a revulsion for genocide, the use of poison gas or the torture of children.
We may disagree about eating meat, but growing numbers share a disgust for extreme behavior, like the force-feeding of geese (now banned in California) to produce pâté.
We as a global society have crossed the Rubicon. We disagree about where to draw the line to protect animal rights, but almost everyone now agrees that there is a line to be drawn.
May our descendants, when, in the future, they reflect uncomprehendingly on our abuse of hens and orcas, appreciate that we are good and decent people moving in the right direction, and show some compassion for our obliviousness.
NYTのクリストフ氏の記事である。動物の権利の範囲については、論争があるが、動物に対する極端に残酷な行為に関しては禁止という同意ができつつある、と。マクドナルドやバーガーキングなども身動きのできない状態でなども養育された家畜を使わないようになってきている、と。
まず、日本人はこうした世界の動向を知っておく必要があるし、マスコミがこうした問題意識を日本社会に伝えることは義務だと思う。
それはともかく、本人は肉食で、自分が偽善家であることを認めている。それが悪いか、といわんばかりである。さらに、ずるいのはそれだけではなく、アメリカにちょうど都合のいい基準でしか、評論しないことだ。
肉食をやめて、アメリカの偽善を非難しない。
それまでは、動物愛護・権利団体のなりゆきにまかせて、自分はいまでも肉を食らいながら、欧米で同意が形成されつつあるところで、We われわれに同意があるかのように語り、たぶん、そうでない国を今後非難していくのであろう。(ーーー中国のケースも出しているがそれは極めて特殊な例外的ケースであろう)。
自分が無理しないで、他人を批判できる基準をグローバルな基準として設定するのだ。
グローバリゼーションはアメリカを中心としたアメリカニぜーションと言われる所以である。
基準が正しければ採用してよいわけだが、乗り遅れるととんだ非難を受けることになるので、日本は、このやり口に警戒しておくべきだ。だからこそ情報収集をなおざりにしてはいけない。
そして、権力者というのは、他が自分たちに追いつくとルールを自分たちに都合のいいように変える癖がある。これにも警戒すべきだ。