アシアナ航空「機長は熟練者」 機体異常信号も否定
2 Die and Many Are Hurt as Plane Crashes in San Francisco
By NORIMITSU ONISHI and RAVI SOMAIYA
Published: July 6, 2013
これは削除されたようであるが、
事故、事件があったら、類似の事件・事故を調査して報道するのが当然だわなあオオニシくん。
なんで、NYTは日本の慰安婦問題を報じるとき、韓国・米軍による慰安婦問題を調査、報道しないのかね?
簡単に調べられるだろう。
どうしよーもねえほど、アメリカ中心主義、アメリカのご都合主義 的雑誌やなああ。
日本航空の元機長で航空評論家の小林宏之さんは、事故時の天候が安定していて、テロの可能性も浮かんでいないため、「パイロットの操縦ミスか機体トラブルに絞られる」と指摘する。航空機は通常、着陸時に水平面から3度の角度で下降する。事故機は当時、パイロットが手動で機体を操作していたといい、「通常より大きい角度で降りようとしてエンジン出力を絞りすぎ、着陸直前の修正が間に合わなかったのでは」とみる。進入する角度の目測を誤っていた可能性もあるという。
一方、日航の777型機の元機長は、エンジントラブルの可能性を指摘する。2008年の英国での777型機の事故を挙げ、「左右のエンジンがともにトラブルを起こし、やはり滑走路手前に降りた。今回のケースと似ている」と話す。
2 Die and Many Are Hurt as Plane Crashes in San Francisco
By NORIMITSU ONISHI and RAVI SOMAIYA
Published: July 6, 2013
The Asiana 777 is the second such plane to be destroyed on the runway. In January 2008, a 777 operated by British Airways crashed short of the runway at Heathrow in London on a flight from Beijing; investigators said ice had accumulated in the fuel lines and recommended a change to assure the problem could not happen again. There was only one serious injury among the 152 passengers and crew on board the British Airways flight, but the plane was destroyed
これは削除されたようであるが、
The crash comes after a remarkable period of safety for airlines in the United States. It has been four and a half years since the last airline crash ― a safety record unmatched for half a century. That accident involved Colgan Air Flight 3407 (operating as Continental Connection Flight 3407), which crashed on approach to Buffalo International Airport, killing 50 people, including one on the ground on Feb. 12, 2009. Globally, as well, last year was the safest since 1945, with 23 deadly accidents and 475 fatalities, according to the Aviation Safety Network, an accident researcher.
事故、事件があったら、類似の事件・事故を調査して報道するのが当然だわなあオオニシくん。
なんで、NYTは日本の慰安婦問題を報じるとき、韓国・米軍による慰安婦問題を調査、報道しないのかね?
簡単に調べられるだろう。
どうしよーもねえほど、アメリカ中心主義、アメリカのご都合主義 的雑誌やなああ。