駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

無限の富を生み出す笑い顔

2024年01月27日 | 社内事情
一昨日の夜
横浜でミャンマー人の女性と食事をする機会がありました。
まぁ刺激になりましたね。
小柄な女性ですが会社を経営していて成功してる方です。
今回仕事で日本に来たために
仕事が終わってから
日本人の友人と会うために横浜に来ました。
その友人から誘われて
私も同席させてもらったって訳です。
あの軍事政権下のミャンマーで成功してる訳ですからね
口から出て来る言葉は一言一言大変興味深く聞かせてもらいました。
そして少し話せば
この方が何で成功してるのか?
すぐに分かりました。
真っ先に感じた事は頭が良い人
でしたね
日本語がペラペラですし
知識も豊富です。
ただこんな人は世の中にはたくさんいますから
これだけでは成功できるとは限りませんよね。
この方はそれに加えて
大きな武器を持ってるのです。
それは何だと思います?
笑顔です。
あれほど魅力的な笑顔は久しぶりに見ました。
まぁ実際には笑顔って正しい表現ではありませんね。
笑う時の顔
これがピッタリです。
ん? 笑う時の顔と笑顔は同じ?
まぁ表現は難しいですね。
詳しく説明すると
その方は
ずっと大きな口を開けて
目を細くして
大きな声で笑うのです。
この笑い声で
その場の空気は本当に明るくなります。
しかもこの方
大声で笑いますが
その笑いのツボはしっかり捉えていて
意味なく笑ってる訳ではありません。
同じように良く笑う人で
たまに的外れな笑いをする人がいますが
タイミングがずれてる人は
同じ笑いでも相手が不快になりますからね。
この方に関して言えば
とにかく笑いの達人
そんな感じでした。
そして
その笑いが
彼女のビジネスでの大きな利点になってる
これも瞬時に伝わります。
実際に紹介してくれた友人によると
この方の周りには
そんな彼女の魅力に取りつかれたお客様がわんさかいるそうです。
私も思いましたね
この方をもう少し深く掘り下げて知りたいと
ですから
約束しました
軍事政権が負けて
国が安定したら
ミャンマーに行きますので宜しくお願いします
まぁそれだけの気持ちになるほど
大変魅力的で感動した笑い顔だった訳です。
食事を終えて帰りの電車の中で思いました。
今までで
あれほどの笑い顔を見た事があるだろうか?
思い出せませんでしたね。
記憶の中では最高の笑顔の達人です。
そして同時に思った訳です。
男性の仏頂面の見苦しさを
バイデンも、トランプもプーチンも習近平も
皆さんいつも怒ったような顔をしますよね
だから戦争が無くならないんです。
これからは国の指導者になるには
笑い声で選ぶようにしたいですね。
そうなれば
世の中争いは無くなると思いますよ。
武力の脅し合いやら資源、領土の奪い合い
経済での主導権争い
これが絶えない世界ですが
多分
ロシアも中国もアメリカも
あの女性のように豪快な笑い声を上げる指導者であれば
ケンカはしないと思いますね。
なんせその女性は
外見は童顔で可愛いのですが
内面は男が及ばないほど大きい方でした。
その話のひとつに
金庫に保管してた大量のダイヤモンドの話がありました。
“そのダイヤモンドは火事に遭って、金庫を開けたら全部炭になってた”
って言った後
大声でガハハと笑いました
推定数億の宝石ですからね。
それを失って笑い飛ばす
とても男に出来る事ではありません。
日本も中国も韓国も
尖閣だの竹島だの
人の住まない岩山
そんなところを巡って
目くじらを立てて男たちは軍備を急いでいますが
どうでしょうね?
私たちもミャンマーから笑いの達人を呼んで指導者になってもらっては?
莫大な宝石を失っても
大笑いしてましたからね。
岩山を失って嘆く
なんて気持ちは全く無い
と思います。
その女性
“宝石は無くなっても命は残ってますからまた頑張って稼ぎます”
って言っていました。
男は
命を失ってでも岩山を守る
こんな発想ですからね。
女性に比べると愚か
そんな事を思ってる内に
いつの間にか電車の中で眠りに落ちました。
まぁそんな話です。
勝てませんよ男は・・
女性の方が間違いなく上です。




The day before yestereday
I had a chance to have dinner with a Myanmar woman in Yokohama.
Well, it was stimulating.
Although she is a petite woman, she runs a successful company.
This time she came to Japan for work.
after work is finished
She came to Yokohama to meet a Japanese friend.
I was invited by that friend to sit with her as well
Because she is successful in Myanmar under the military regime.
It was very interesting to hear every word that came out of her mouth.
And as soon as I talked little
I understand why this woman became successful
The first thing I noticed was that she was a smart person.
She can speak Japanese fluently
she also has a much knowledge.
However, there are many people like her in the world.
This alone does not guarantee success.
In addition to that, she has a big weapon.
What do you think it is?
It's a smile.
I haven't seen such a charming smile in a long time.
Well, actually, smiling is not the correct expression.
face when laughing
may be this expression is better
To explain in detail
That person
keep opening her mouth wide
narrow het eyes
Laugh out loud.
With this laughter
The atmosphere there really becomes brighter.
Moreover, this person
The timing of laughing is excellent
And that laughter
It's been a big advantage in her business.
According to her friend who actually introduced me to her
around this person
It seems that there are many customers who are fascinated by her charm.
And I was also fascinated her too
Therefore
I promised
After military regime lost
I'm going to Myanmar. 
I thought about this on the train on the way home after dinner.
Until now
Have I ever seen such a smiling face?
I couldn't remember.
She is the master of the best smile in my memory.
And my thought went to international politics
Biden, Trump, Putin, Xi Jinping
They always look angry.
That's why war will never end.
From now on, 
Haw about we choose leader based on laughter?
If that happens
I think there will be no more conflicts in the world.
Threat of armed forces and competition for resources and territory
Struggle for economic dominance
This is a world that never ends
perhaps
Russia, China and America
If the leaders can laugh as loudly as that woman,
I think there will no conflict
After all, that woman
Her appearance is baby-faced and cute.
She was so big inside that no man could match her.
One of the stories
There was talk of a large quantity of diamonds kept in a safe.
“The diamond was caught in a fire, and when I opened the safe, it was all turned to charcoal.”
After saying
she laughed out loud
It's estimated to be worth hundreds of millions of gems.
Lose it and laugh it off
It's not something a man can do.
Japan, China, and Korea
Senkaku or Takeshima?
For uninhabited rocky mountain
The men are hurriedly preparing armaments 
I wonder?
Why don't we invite a master of laughter from Myanmar to become our instructor?
Even if she lose a huge amount of jewelry
was laughing so hard.
By her point of view 
mourn the loss of the rocky mountain.
May be it is extremely ridiculous 
“Even if the jewels are gone, I still have life, so I will work hard and earn more.”
That's what she said.
men are
He will protect the rocky mountain even if he loses his life.
That's the idea.
stupid compared to women
While I was thinking about that
 I fell asleep on the train.
Well, that's the story.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« たくさんの人を殺した国が偉... | トップ | 禁煙と派閥解消は誰でもできる »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事