駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

問題は全て解決するように出来ている

2024年07月12日 | 社内事情
一昨日社内がコロナ爆発で大変
そんな話を書いたら
心配して連絡をくれた方がいました。
ありがたいですよね。
実際に私も心配でしたね。
自分自身の感染の可能性も高いのに
休むどころか
感覚的には普段の倍も仕事をこなす訳ですからね。
倒れてもおかしくない
そう思いながら頑張っていました。
まぁしかし何とか仕事のピークは乗り越えましたね。
まだ回復せずに休んでる社員はいますが
もう先は見えてきました。
このような体験
実は長年生きてると
頻繁に経験します。
つまり大きな問題があって
それを乗り切れるかどうか分からない
そんな時には強烈な不安が湧いてきますが
時間が過ぎると面白い事に
全て何とかなります。
例えば私は去年は本当に大変でした。
母親に会いに行くために沖縄に戻ったら
その最終日
東京に戻る寸前亡くなってしまったのです。
予定では東京に戻ってから
大量にたまった仕事を処理するつもりでしたが
計画が大きく狂ってしまいました。
母親の遺体を目の前に
私の頭の中は
お通夜やら葬儀に加えて
仕事の事が入り乱れて
もうどうにもならない
そんな絶望的な気持ちも沸いてきました。
でもこれも終わってみれば何とかなりました。
母親が亡くなった夜東京に戻り
そのまま会社で仕事をして
翌朝また沖縄に飛びました。
睡眠は機内だけ
って状態で
また葬儀が終われば東京にとんぼ返り
そうやって終わってみれば
全て何とかなったのです。
その後すぐに
妻が関節に炎症が起こって歩行ができなくなりました
結果的に2ケ月入院しましたが
医者から言われた事は
もう元の生活には戻れない
介護を受けながら生活する事になる
でした
その時も私は
自分の置かれた状態では
介護は無理なので
施設に入れる
そればかり考えていました。
ところがあれから一年
医者の言葉も当てにならない
って言うのは
妻はもう完全に元の生活に戻っています。
自転車も乗れば旅行にも言っています。
まぁそんな感じで
生きていれば心配事は尽きませんが
終わってみれば
全て解決する
これを経験して
何とも不思議な力が私たちを支配してる
今はそう確信しています。

一昨日は
自分自身が体調不良の中
12人でのゴルフイベントを企画していましたので
最悪皆さんにスタートしてもらった後
私はリタイヤさせてもらって休む
そんな事を考えながら無理して出かけました
これも終わってみれば
最後まで回っただけでなく
体力が余ってる皆さんたちが
もうハーフ回りたい
って言って付き合いました。
猛暑の中歩きでワン半
まだコロナウイルスが残ってる私の体では
とても無理
普通はそう思いますが
これも何とかなったんです。
何とも不思議な話です。
多分コロナウイルスもびっくりしたんでしょうね。
こんなバカと付き合ってられない
そう思ったようで
お風呂から上がったら
すっかりいなくなって
そのまま美味しいハンバーグを食べて帰宅しました。



The day before yesterday, 
I wrote in this blog that the coronavirus outbreak in the company was a big problem.
and some people contacted me out of concern. 
I'm grateful for that. 
I was actually worried too. 
Even though there was a high possibility of me being infected, 
I felt like I was doing twice as much work as usual, 
I thought it would be no surprise if I collapsed, but I kept working hard. 
But somehow, we managed to get through the peak of crisis.
Some employees are still on break and haven't recovered,
but we can see the end in sight.
In fact, 
Because I have been living for long time
l often experience experiences like this. 
In other words, there is a big problem and you don't know if you can get through it. 
At times like that, 
I feel intense anxiety, 
but interestingly, as time passes,
 everything cleared  
For example, 
last year was really tough for me. 
I went back to Okinawa to see my mother, but she passed away on the last day, just before I returned to Tokyo.
I had planned to deal with the large amount of work that had piled up after returning to Tokyo, but this plan went awry. 
So, with my mother's body in front of me, 
my mind was filled with the wake, the funeral, and work, and I felt a sense of despair that I couldn't do anything about it. 
But in the end, I managed to get through it. I returned to Tokyo the night my mother died, 
Then worked at the company, and flew to Okinawa again in the next morning. 
 only slept on the plane, and when the funeral was over, 
I flew back to Tokyo, and in the end, everything was fine.
Soon after that, my wife developed inflammation in her joints and was unable to walk. 
As a result, she was hospitalized for two months,
the doctor told me that she would never be able to return to her normal life 
and she need care rest of her life
At the time, 
I was thinking that in my situation, 
I couldn't provide care, so I had to put her in a facility.
However, a year has passed since then, 
Centrally doctors comment
t my wife has returned to her normal life. 
She rides her bike and goes on trips. 
Well, that's how it goes. 
Having experienced like this, 
I'm now convinced that a mysterious power controls us.
The day before yesterday,
I was planning a golf event with 12 people while I was feeling unwell, 
so I thought that at worst, after everyone started, 
I stop play and rest. 
I went out while forcing myself to do so. 
When it was over, not only I played 
Because there were some people who had energy left s
aid they wanted to go for another half, 
so I joined them. I played another half round under the scorching heat, 
and the remnant coronavirus in my body was surprised
then they got away en masse
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 人間努力は出来る、 でも結... | トップ | 次の記事へ »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事