今日の覚書、集めてみました

いつの間にか、10歳になりました。

結構なニュースだと思うんだけど…おれだけ?

2010-08-24 11:44:40 | Telegraph (UK)
Potash boss says 'money can't buy me love', but BHP's Kloppers won't be fooled
(「オレの愛は金で買えないぜ」とポタシュCEO。でもBHPビリトンのクロッパーCEOは騙されないぜ)
Telegraph:23 Aug 2010
You'd think Bill Doyle had a proper incentive for not making a fuss.

ビル・ドイルCEOは、騒がないことで適切なインセンティブを得る、と思うでしょ?


If the 60-year old running Canada's Potash Corporation was simply to roll over and accept BHP Billiton's $39bn (£25bn) hostile bid, he'd personally make about $400m. That might be kinda hard to spend in Potash's home town of Saskatoon, which is not exactly renowned for its nightlife, but it would make for an interesting retirement.

創立60年になるカナダのポタシュ社がBHPビリトンの390億ドルを受け取れば、ビル・ドイルCEOは個人的に約4億ドルを儲けられた。
ナイトライフで有名とはいえないポタシュ社のホームタウン、サスカトゥーンで使い切るには多過ぎる金額かもしれないが、楽しい隠居生活を送れたことだろう。

Instead, he came out fighting yesterday. The bid from BHP chief Marius Kloppers, Doyle said, was not only "wholly inadequate" and "highly opportunistic" but also "substantially inferior to control premiums paid for other marquee Canadian-based resource companies" – though how they fit in a marquee is anyone's guess.

ドイルCEOはそうする代わりに、昨日、宣戦布告した。
BHPビリトンのマリウス・クロッパーCEOからの買収の申し出は、「全く不十分」かつ「非常に便乗的」なだけでなく「カナダの他の大手資源会社に支払われる支配プレミアムに著しく劣る」、とドルCEOは述べた。
尤も、ポタシュを大手とする基準はわからない。

What, though, of the money you'd make yourself, Bill? "I don't care about the money" was his response to that, declaring his "love" for the business.

とはいえ、ビル社長、あなた自身が手にするお金はどうなのよ?
ドイルCEOは「金なんてどうでもいいんだ」と言って、事業への「愛」を宣言した。

(略)


ふんだらかんだらと続きますが、BHPビリトンがカナダの化学肥料メーカーを買収しようとしている!鉄鉱石の王様の次の狙いは食い物らしい!と大騒ぎなのですが、日本は暢気で長閑で猛暑で民主党の総裁選挙でいいですなー。

ちっとは真面目に報道やれよ…って、テレビ観ないからやってても知らないだけだけど(笑)。



日清 天然リンカリ肥料 500g

日清

このアイテムの詳細を見る


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。