今日の覚書、集めてみました

いつの間にか、10歳になりました。

ドパルデュー氏、カディロフ大統領がチェチェン共和国でお出迎え

2013-02-25 09:30:21 | Telegraph (UK)
こういう有名人っていますよね。
なんかしらんけど、せんでもいいことをわざわざやって注目集めたがる小学生、じゃなかった、有名人。
でもまあ、写真が嬉しそうだから良いんじゃない?

Gerard Depardieu greeted in Chechnya by Ramzan Kadyrov
(ジェラルド・ドパルデュー氏、ラムザン・カディロフ大統領がチェチェン共和国でお出迎え)
10:38PM GMT 24 Feb 2013
Gerard Depardieu, who recently registered as a Russian resident amid a tax row with Paris, has arrived in Chechnya where he was greeted by the republic's flamboyant leader Ramzan Kadyrov.

先日、フランス政府との税金論争でロシア国籍を取得したジェラルド・ドパルデュー氏がチェチェン共和国に到着し、同共和国のど派手リーダー、ラムザン・カディロフ大統領に出迎えらえました。




Mr Kadyrov welcomed Depardieu at the airport in Grozny after the French actor spent two days in the little known Russian region of Mordovia to officially take residence at No 1. Democracy street in the city of Saransk.

カディロフ大統領はグロズヌイ空港でドパルデュー氏を歓迎しました。
これに先駆け同氏は、モルドバの首都、サランスク市デモクラシー・ストリート1番地の住民登録をするために、この殆ど無名の土地で2日間を過ごしました。

"I invited Gerard Depardieu to Grozny. This is his second trip to Chechnya," Mr Kadyrov was quoted as saying by the Interfax news agency.

「私はグロズヌイ市にジェラルド・ドパルデュー氏を招待した。彼がチェチェン共和国を訪れるのは2度目だ」とカディロフ大統領は語ったとインターファクス通信は伝えました。

Mr Kadyrov is accused by rights groups of ruling his territory with an iron grip, violently suppressing political opponents and publicly backing honour killings.

カディロフ大統領は人権団体に、領土を強権支配しており、野党を暴力的に弾圧し、名誉殺人をあからさまに支持しているとの批判を受けています。

The young leader has recently taken to social media and published a series of pictures on photo-sharing website Instagram in an apparent attempt to reveal a softer side with shots of him posing with his small children and baby animals.

この若きリーダーは先日ソーシャルメディアにデビューし、インスタグラムを通じて沢山の写真をアップしました。
幼い子供たちや動物の赤ちゃんとポーズをとった写真で、ソフトな側面を知らしめようとしているのは明らかです。

Gerard Depardieu, who over the years has developed business and personal ties with much-criticised regimes such as those of Cuba or Uzbekistan, was already in Chechnya last October for Kadyrov's 36th birthday.

ジェラルド・ドパルデュー氏は、キューバやウズベキスタンといった大きく批判される政権と、公私に及ぶ関係を長年に亘って築いてきましたが、カディロフ大統領の36歳の誕生日のために、昨年10月には既にチェチェン共和国を訪れています。

"Glory to Chechnya! Glory to Kadyrov!" he then said.

その時、「チェチェン共和国に栄光あれ!カディロフに栄光あれ!」と発言しました。

Kadyrov likes to invite A-listers to his multi-million-dollar birthday parties and the previous year attracted US actress Hilary Swank, Belgian action hero Jean-Claude Van Damme and British violinist Vanessa Mae.

カディロフ大統領は一流セレブを数十億ドルを投じた誕生日パーティーに招待するのが大好きで、前年には米国人女優、ヒラリー・スワンクさんや、ベルギー人のアクション・ヒーロー、ジャン・クロード・ヴァン・ダムさん、そして英国人バイオリニストのヴァネッサ・メイさんなどが訪れました。

Source: AFP






最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。