駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

空腹を探し出すのは最良の営業マン

2024年09月10日 | 社内事情
毎朝納豆を食べてますが
時々不思議な気持ちになります。
この納豆
私が居た頃の沖縄にはありませんでしたから
上京するまで一度も食べた事がありませんでした。
横浜で初めて食べた
と言うより食べようとした時の衝撃は今でも覚えています。
その臭いを嗅いだだけで私は目をそむけてしまったのです。
内地の人はこんな物食べてるのか?
って本当に驚きました。
何で私の体がそこまで納豆を拒否したか?
って言うと
あれは腐敗臭と一緒だからです。
私が住んでた頃の沖縄では
冷蔵庫も無ければ消費期限表示もありませんから
自分の感覚で食品の腐敗を見分けないと
最悪食中毒で死んでしまいます。
ですから
自然に腐敗臭については
感覚が研ぎ澄まされて
納豆は口に入れる事すら出来なかったのです。
そんな訳で最初の出会いは食べる事無く終わった訳ですが
その後の生活の中で
納豆を食べないと内地では差別される
そんな風に感じましたので
頑張ってトライしました。
どうやって慣れていったかと言うと
最初は一粒の納豆を
カミソリで更に細かく切って
限りなく小さくして
それを舌の上にしばらく置いて
その臭いに対して慣れる
これから始めました
その努力の甲斐があって
1か月ほどで食べられるようにはなりましたが
しかしそれを美味しいと思う事はその後もしばらくはありませんでした。
ところが
長く食べてると不思議ですよね。
いつの間にか私の大好物の一つになったのです。
そんな訳で毎日食べる納豆ですが
日本人は本当に大好きですよね。
スーパーに行くとたくさんの納豆が並んでいます。
種類も豊富です。
小粒納豆、大粒納豆、引き割り納豆等々
選ぶのに迷うって感じす。
迷うのは普通は味の良い物を求めるからですよね。
でも私は違います。
私が納豆を選ぶ基準は一つです。
それは納豆についてる味のついた液体。
これを入れてる小さいビニール袋が開けやすいかどうか?
それだけが私の選択基準です
この納豆の袋は良い加減で
私に言わせれば欠陥商品だらけです。
明け口と書いてある場所を手で切ろうとしても
中々切れずに思い切り力を入れると
袋が勢いよく破れて
中身が飛び散って服にかかってしまう
何度も何度も経験しました。
それでもまだ良い方で
袋によってはいくら力を入れても開かない
そんな粗悪品もあります。
ですから
私は納豆はその中の小さな袋が開けやすいかどうか?
それを基準に買ってる訳です。
その話をゴルフ仲間にすると
味は全く気にならないのですか?
って聞かれました
はい気になりません。
私は納豆の味の違いは分からないのです。
厳密に言えばどれも美味しいのです。
まぁ私の味覚は貧弱ですからね
ただそれだけではありません。
私がどの納豆でも美味しく食べてるのは
一番の理由があります。
それはお腹がすいてから食べるからです。
私は今自宅では朝食を食べていません
自宅で食べると
起きたばかりで食欲が無いのです。
ですから
会社に出て来て
お腹が空いた頃
パックのご飯をレンジで温めて
冷蔵庫から納豆を出してその上にかけて食べています。
空腹ですからね
納豆はどれを食べても美味しいのです。
まぁ納豆の話はどうでも良いのですが
この話
仕事で意識すると効果抜群です。
特に不動産の仕事をするのであれば
ぜひ頭に入れてください。
それは
業者に不動産の買取り物件を勧める時の話です。
たくさんの在庫を抱えてると
どんな美味しい物件を持って行っても買いません
と言うより買えないのです。
満腹状態の人に
高級料理を出されても食べられない
これと一緒です。
ただ相手が満腹かどうかなんて
内部事情ですから知りようもありません
ではどうするか?
たくさんの業者に情報を入れる
これだけです。
そうすれば
満腹不動産屋はウンもスンもありませんが
お腹が空いてる不動産屋は食いついてくるのです。
ほんの数社だけに情報を入れて
反応が無いからこの物件は売れない
そう決めつけて諦める営業マンもたくさんいますが
これでは成績は期待できませんよね。
私が若い頃意識してたのは
買取物件は最低でも50社に売り込む事です。
そうすれば
大体売れますが
それで反応が無ければ
そこで初めて
売り主に対して
価格交渉の説得力になります。
ダメな営業マンは
2~3社にだけ入れて
この物件は高くて売れません
なんて平気で言います。
それでは他社に足元をすくわれますよね。
私はたくさんすくって来ましたからね。
それが良く分かります。
地元の地縁血縁で楽な商売ばかりして堕落した人たちが
売り主に
1700万でしか売れません
なんて言ったものですから
さすがに安すぎる
そう疑って当社に来たことがあります
で私
1日で3000万円で売却しました。
その不動産屋は
付き合いのある買い取り業者1社だけに流して
それで売り主の説得にかかったのです。
堕落の極みですよね。
他社はそれで良いのですが
と言うより是非その姿勢を貫いてほしいと思いますが
当社の社員は絶対にそうなっては行けません
だからこうやってブログに書いてるのです。

空腹は最良の調理人
空腹を見つけ出すのは最良の営業マン
って訳です。




I eat natto every morning, 
but sometimes it makes me feel strange.
This natto didn't exist in Okinawa when I lived there, 
so I had never tried it until I moved to Tokyo.
I still remember the shock I felt when I tried to eat it for the first time in Yokohama.
I turned my eyes away just by smelling it.
I was really surprised and thought, 
"Do people on the mainland eat things like this?"
Why did my body reject natto so much?
It's because it smells like putrefaction.
When I lived in Okinawa,
there were no refrigerators and no expiration dates, 
so if you didn't use your senses to judge if food was putrefaction, 
you could die of food poisoning.
So naturally my senses were heightened when it came to rotten foods, 
and I couldn't even put natto in my mouth.
So my first encounter with it ended without eating it, 
but later on in my life I felt that if I didn't eat natto, 
I would be discriminated against on the mainland, 
so I tried it hard.
How did I get used to it? 
First, I cut a single grain of natto into smaller pieces with a razor blade,
made it as small as possible, and put it on my tongue for a while to get used to the smell. That's how I started. 
Thanks to that effort, 
I was able to eat it after about a month, 
but it didn't taste good for a while after that. 
But it's strange 
I have been eating it for long time since then
And without realizing
It became one of my favorite foods
That's why I eat natto every day, 
and Japanese people really love it too. 
When I go to the supermarket, 
there are lots of natto lined up. 
There are a wide variety. 
Small grain natto, large grain natto, crushed natto, etc. 
It's hard to choose. 
Usually, you get confused because you want something that tastes good. 
But that's not the case for me. 
I have one criterion for choosing natto. 
It's the flavored liquid that is put with the natto. 
It Is the small plastic bag 
I choose natto depend on if it can be sassily open
This bag of natto is sloppy and, in my opinion, full of defects. 
I've tried to cut the bag by hand where it says "opening",
 but when I put too much force into it, 
the bag ripped apart and the contents spilled all over my clothes.
 I've had this experience countless times. 
But that's still a good thing. 
There are some bags that won't open no matter how hard you try. 
So I buy natto based on whether the small bag inside is easy to open. 
When I told my golfing buddy about this, he asked me, 
" You don’t mind the taste is not matter at all?" 
Yes, I don’t care about it at all
First of all
I can't tell the difference in the taste of natto. 
Strictly speaking, 
they're all delicious. 
Well, my sense of taste is poor, after all. 
But that's not all. 
There's a main reason why I enjoy all kinds of natto. 
That's because I eat it when I'm hungry. 
I don't eat breakfast at home these days. 
When I eat it at home, I've just woken up and I don't have an appetite. 
So when I get to work and I'm hungry, 
I heat up a packet of rice in the microwave, 
take out the natto from the fridge, 
and put it on top. 
Because I am hungry.
Natto is delicious no matter what I eat.
Well, the story about natto is petty story
But it's very effective if you keep this in mind at work.
Especially if you work in real estate,
please keep it in mind.
This is about when you recommend real estate properties to agents for purchase.
If they have a lot of inventory,
no matter how delicious the property is, 
they won't buy it.
In other words, they can't buy it.
It's the same as when you serve high-class food to someone who is full.
However, you have no way of knowing if the other party is full or not, because it's an internal matter.
So what do you do?
Just give your information to many agents.
If you do that,
full real estate agents won't say a word,
but hungry real estate agents will take the bait.
There are many salesmen who give their information to only a few companies, 
and then decide that the property won't sell because there's no response, and give up,
but you can't expect results this way.

When I was young, I was conscious of
To recommend properties to at least 50 companies.
When I did that, it usually sold, 
but if there is no response, 
then it will be the first time you have the persuasive power to negotiate the price with the seller. 
Bad salesmen will only get in touch with two or three companies and will say that the property is too expensive and will not sell. 
That will allow other companies to take advantage of them 
I have taken many companies. 
So I understand that very well. 
It's fine for other companies to do that, 
and I want them to maintain that attitude, 
but my employees absolutely cannot be like that. 
That's why I'm writing this blog.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 職業によって見える物が違う | トップ | 40年以上前に染み付いた間違... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事