駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

40年以上前に染み付いた間違いをたった一言で気づかされた

2024年09月11日 | 社内事情
私はこのブログで何度も
大学を卒業して最初に就職した会社が詐欺会社
だったって話を書きましたが
その度に
人間は元来悪の心を秘めた人が多い
そんな結論を書いてきました。
なんせ一緒に入社した26人いましたが
詐欺会社だと分かっても
私以外は誰も辞めませんでしたからね。
ただこの話
私の大間違いだってのに最近気づかされました
それはゴルフで同年代のメンバーと回った時の話ですが
同じ時代を生きてきましたので
自然と若い頃の話になったのです。
私以外の方は理系の有名な大学を出て
上場会社に勤めた人ばかりです。
その中の一人が私に言ったのです。
川端さんが働いた会社は
そもそもいかがわしい人が集まるような会社だったのでは無いですか?
言われてみればその通りでしたね。
同期と言っても新卒で入ったのは私一人でしたし
他の方の大半は30代40代の人ばかりでした。
私は社会経験が乏しいので分かりませんでしたが
普通その歳になっていればその会社が怪しい
そう思いますよね。
と言う事は
私以外は
元々まともな仕事では無い
それを承知で入った可能性が高いのです。
この一言
有難かったですね。
私はこれまで社員に対しても
皆弱い部分があって
それを表に出させないのが社長の役目
そんな思いがありましたが
それはその詐欺会社の経験で
自分の中に染み付いた意識です。
ところが
その方のおかげで
人間その物の見方が違ったのです。
まぁしかし愚かでしたね
詐欺会社に集うような人間を見て
人間全体がそうだ
なんて意識があった訳ですからね。
良く考えれば
人間は素晴らしい人たちがたくさんいます。
途上国で子供たちを救う活動をしてる人もたくさんいますし
日本でも障碍者支援で頑張ってる人たちもいます。
にも拘わらず
若い頃の経験で
その認識が偏ってた訳ですからね。
まぁしかし遅ればせながら
人間不信が少し晴れた訳ですからね。
世の中悪い人間も良い人間もいる
であれば
これから残された人生
なるべく良い人たちとの時間をたくさん持ちたいですね。
ただ残念ながらこの仕事は
本来付き合いたくない人間
これも受け入れて行かなければなりませんが
なるべく深入りしない事を意識したいと思います。





I have written many times on this blog about how the first company I worked for after graduating from university was a scam company, 
and each time I have concluded that many people have evil in their hearts. 
After all,
there were 26 people who joined the company at the same time, 
but none of them quit except me even after finding out it was a scam. 
However, I recently realized that this story was a big mistake  
It was a story from when I was playing golf with some people my age, 
and since we lived in the same era, 
it naturally turned to stories from our younger days. 
Everyone else except me graduated from a famous science university
and have been working for a listed company. 
One of them said to me,
"Wasn't the company which you worked a company that attracted shady people?" 
And by that word I realized immediately 
 that's true.
Even though we were entered that company at same day
I was the only one who joined as a new graduate, 
and most of the other people were in their 30s and 40s. 
I didn't realize this because I have little social experience, 
but I think it's normal to think that a company is suspicious when you're that age. 
That means that most of the people other than me knew that it wasn't a decent job to begin with.
I was grateful for that one comment.
I had always thought that everyone had a weak point and that it was the president's job to stop them from showing it, 
that was an ingrained feeling in me from my experience at the fraudulent company.
However, thanks to that person, 
I saw people differently.
It was foolish of me to think that all people are like that when I saw the kind of people who gathered at the fraudulent company.
If you think about it, there are a lot of wonderful people out there.
There are many people who work to save children in developing countries, and there are people in Japan who are working hard to support people with disabilities.
Nevertheless, 
my perception was biased because of my experiences when I was young.
But, belatedly, my distrust of people has cleared up a little.
If there are good people and bad people in the world,
 I want to spend as much time as possible with good people in the rest of my life. Unfortunately, in this job,
I have to accept that there are people I don't really want to associate with,
but I'll try to be conscious of not getting too involved.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 空腹を探し出すのは最良の営... | トップ | 論理VS感情 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事