駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

緊張感とモラルを失えばビジネスと詐欺の境が分からなくなる

2024年10月06日 | 社内事情
私は朝の出社の時間はまちまちです。
早い時には6時前に来る事もありますし
遅い時には7時半位になる事もあります。
始業は9時半ですから
遅くても2時間前には会社に入ってる
って事です。
何でそんなに早く来るか?
それは朝の早い時間は貴重だからです。
どうして貴重かと言えば
一番の理由は私が朝型人間だからです。
朝は頭が良く回りますが
夕方になると生きてるのか?死んでるのか?
それすらぼやけてしまう
って感じですから
仕事の効率で言えば全く違うのです。
ブログも朝であれば15分くらいで書きますが
夜になるとその倍以上の時間がかかります。
それと
電話も鳴らず、社員もいない空間は静かで落ち着きますから
また始まる忙しい一日
この心の準備にもなるのです
それ以外にも
社員がいなければ複合機を独占できますから
大量のプリントアウトがある時には
朝は短時間でやれるのです。
そんな訳で朝の時間は私にとっては宝
って訳です。
私の次に出社して来るのは店長ですが
大体8時過ぎに来ますね
私に挨拶したあと
自分の席でパソコンを立ち上げ
ファンである阪神の結果を視たりして
これまた朝の時間を楽しんでるのだと思います。
で昨日
この店長が朝出社するなり
興奮した様子で
“昨日大変でしたよ”
って言って来ました。
何が大変だったかと言うと
夜家に帰ってくつろいでいたら
管理してるビルのテナントから携帯に電話が鳴って
呼び出されたのです。
そのテナントは居酒屋で営業中でしたが
店の中の水道管から水が噴き出したそうです。
まぁ大変ですよね。
大変ですが何もできませんよね。
でも当社の社員は
私が指示した訳ではありませんが
そんな時にはまず現場にかけつけます。
そして
素人なりにあれこれ調べたり
夜間の緊急対応の業者に連絡したり
出来る限りの事はする
これが習慣づいています。
まぁこれが当社が厳しい不動産業界で長く生き残れた一番の理由です。
この姿勢は
テナントだけではなく大家さんも見てますからね。
だから他社がどんなにアプローチをかけても
取られる事は無いのです。
“客を取られたら取られた方が悪い”
私は社員にいつもそれを言っていますが
実際には他の会社に逃げられる事は滅多にありません。
ただ私たちはそうなんですが
他社から当社に流れてる来るお客様はたくさんいますよね。
管理させてる不動産屋に問題があってそうなる訳ですが
昔はこの逃げられた不動産屋
私に怒鳴り散らかして来る事が良くありましたね
そんな時にいつも思いました
こんな人たちがいる以上は
私たちの未来は明るい
まぁ実際にその通りになった訳ですが
しかし最近は不動産業界もレベルが上がり
こちらもしっかりレベルアップしないと
これから先は分からない
そう感じています。
ですから
社員の知識とモラルを高める
それは怠る事ができません。
ただ
最近社員から聞いた話は
まだこの業界にはこんな同業者がいるのか?
って驚きましたね。
それは
当社が新しく管理する事になった家主から聞いた話ですが
それまで長く頼んでた不動産屋
アパートの苦情に迅速に対応してくれてる
そう思っていたら
最近とんでも無い事が分かったそうです。
それは
毎月送られてるく報告書に
水漏れを修理しましたとか
草刈りをしましたとか
そんな話が書かれてるので
良くやってくれてる
そう思っていたら
最近そんな話の大半が捏造だって分かったそうです。
作文だけであれば実害はありませんが
その不動産屋は
実際に修理してないのに
修理したとして
請求書を作り
植木の手入れをしたと言っては請求書を作り
そんな感じで何度も何度もお金をくすめてた
って話です
これは詐欺ですよね。
これから刑事にするのか民事にするのか分かりませんが
いずれにしてもその不動産屋は大きな代償を払う事になります。
そんな訳で
離れた所にアパートを持ってる大家さん
不動産屋に任せっきりにしないで
たまには物件を見に行かないと
不動産屋が緊張感を失い
架空請求までするようになりますからね。
気を付けましょう。



My time to come to work in the morning varies.
Sometimes I come in before 6am, 
and sometimes it's as late as 7:30.
Work starts at 9:30,
so I'm in the office at the latest 2 hours before.
Why do I come in so early?
Because the early hours are precious.
The main reason is because I'm a morning person.
My brain is sharp in the morning, 
but in the evening, 
sometime I am not sure that I'm alive or dead.
so in terms of work efficiency, 
it's completely different.
I can write my blog in about 15~30 minutes in the morning, 
but at night it takes more than twice as long.
Also, the space where the phone isn't ringing and there are no employees is quiet and calm, 
so it helps me prepare for another busy day.
Besides that, 
if there are no employees around,
I can monopolize the multifunction printer, 
so if I have a lot of printouts to make,
I can do them in a short time in the morning.
That's why morning time is a treasure for me.
The next person to come in is the store manager, 
who usually arrives after 8:00. 
After greeting me, 
he starts up his computer at his desk and watches the results of the Hanshin Tigers, a team he is a fan of. 
I think he is also enjoying his morning. 
So yesterday, as soon as he arrived at work, 
he said, 
"Yesterday was a tough day." 
He looked very excited.
He began to talk story
That was
when he returned home at night and was relaxing, 
he got a call from a tenant in the building he manages. 
The tenant was running an izakaya, and apparently water had spurted out of the water pipes inside the store. 
It's tough, isn't it?
It's tough, but there's nothing he can do about it. 
But our employees, although I didn't tell them to, 
rush to the scene first in times like that. 
And although they are amateurs, they do their best
investigate various things, 
contact emergency responders at night, and do everything they can. 
This is a habit we have. 
Well, this is the main reason why our company has been able to survive for so long in the tough real estate industry. 
This attitude is not only seen by tenants, 
but also by landlords. 
So no matter how much other companies try to approach our clients
we didn’t lose them.
"If you lose a customer, it's your own fault"
I always tell my employees that, 
but in reality, we rarely lose customers to other companies.
However, as is the case with us,
we have many customers who come to us from other companies.
This happens because there is a problem with the real estate agency that manages their properties,
and in the past, these real estate agents who ran away
used to yell at me.
At times like that, I always thought
As long as there are people like this,
our future is bright
And that's actually what happened,
but recently the real estate industry has been improving,
and I feel that we need to raise our level as well
So we cannot neglect to improve the knowledge and ethics of our employees.
However,
I was surprised to hear the story from an employee recently 
there are still people like this in this industry? 
That what I said
This is a story I heard f
The landlord who came newly to come our company to ask manage his property

He had been entrusted his apartment another real estate agent for a long time, 
and he thought that the agent was responding promptly to complaints about the apartment, but recently he found out something outrageous. 
He thought that the agent was doing a good job because the monthly reports said things like they fixed the water leaks and mowed the grass, 
but he found out that most of those stories were fabricated. 
If it was just fabrication of documents
there would be no real harm, 
but the real estate agent made invoices for repairs that he had not actually made, 
made invoices for taking care of the plants, 
and they withdrew money over and over again. 
This is fraud, isn't it? 
I don't know if this will be a criminal or civil case, 
but either way, the real estate agent will have to pay a heavy price. 
For that reason,
if you are a landlord who owns an apartment far away, 
don't leave it all to the real estate agent, but go and see the property once in a while, 
otherwise the real estate agent will lose his sense of ethics 
and even make false claims. 
Be careful.
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