今日の覚書、集めてみました

いつの間にか、10歳になりました。

ウォーキングは「脳卒中からの快復を助ける」

2013-03-08 10:25:29 | Telegraph (UK)
Walking 'aids stroke recovery'
(ウォーキングは「脳卒中からの快復を助ける」)
By Stephen Adams, Medical Correspondent
Telegraph: 9:00PM GMT 07 Mar 2013
Taking a regular walk can help recovery from a stroke, according to a study.

定期的に歩くことは脳卒中からの快復を助けることがわかりました。


Those who do so feel healthier, have better endurance and a lower resting heart rate, found researchers at the University of the West Indies in Jamaica.

健康だと感じている人々は、耐久力がより高く、安静時の心拍数がより少ないということを、ジャマイカのウェスト・インディーズ大学の研究者等が発見しました。

They studied the health of 128 adult stroke survivors, who were split into two groups.

研究チームは脳卒中を経験した成人128人を2つのグループに分けて、彼らの健康状態を研究しました。

The first went on a "brisk outdoor walk" three times a week, and the second had massage but no supervised exercise.

1つ目のグループは1週間に3回「屋外でウォーキング」を行い、2つ目のグループはマッサージを受けましたが運動の指導は受けませんでした。

After three months their health was compared. The walking group reported a sizeable improvement in quality of life, based on their physical health, they were able to walk faster and had lower resting heart rates.

3か月後に比較を行ったところ、ウォーキング・グループの身体的な健康状態に基づく生活の質はかなり向上しており、より速いスピードで歩けるようになっていた上に、安静時の心拍数も減っていました。

Carron Gordon, lead author of the study, published in the journal Stroke, said: "Walking is a great way to get active after a stroke. It's familiar, inexpensive, and it's something people could very easily get into."

Stroke誌に掲載された研究論文を主筆したキャロン・ゴードンは「ウォーキングは脳卒中に見舞われた後に活動的になる素晴らしい方法です。馴染み易く、お金もかからず、極めて簡単に始められることです」と言いました。






最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。