アートセラピストのイギリス便り

アートセラピスト間美栄子のシュタイナー的イギリス生活のあれこれを綴った友人知人宛のメール通信です。

The Calendar of the Soul (October 20-26)

2012-10-21 20:09:20 | わたしなりの魂の暦

The Calendar of the Soul

 by Rudolf Steiner

29. Twenty-ninth Week (October 20-26)

 

To fan the spark of thinking into flame

By my own strong endeavour,

To read life’s inner meaning

Out of the cosmic spirit’s fount of strength:

This is my summer heritage,

My autumn solace and my winter hope.

I can perceive now joyfully

The autumn’s spirit-waking:

The winter will arouse in me

The summer of the soul.

 

思考のひらめきを炎の中に送り込むこと

それは私自身の力強い努力によるものだ

命の隠された意味を読むこと

宇宙の力の霊的な泉から。

これは私の夏の財産だ

私の秋の慰め、

そして私の冬の希望なのだ



最新の画像もっと見る

post a comment