学校の様子

2010年1月からの学校の様子をお知らせします。

運動会 全校競技

2011-10-28 10:21:17 | 日記

 運動会の全校競技は、「体操」、3ブロックに分かれての「綱引き」、「児童会種目」でした。

10周年にふさわしい熱戦が繰り広げられました。

The sports festival matches were separated into three blocks, gymnasitics, tug o war, and student body events. Fierce competition has unfolded over the past 10 years.

 


運動会表現運動

2011-10-26 14:12:21 | 日記

午前4番「おめでとう 夢をかなえて 常永小!」は、「マル・マル・モリ・モリ」のおまけまでついて、かわいらしい踊りでした。

The 4th event of the morning [Congratuations, make your dreams come true Joei Elementary!] was a bonus cute song and dance performance of [Maru Maru Mori Mori].

 午前12番「FOREVER JYOEI!」は常永小創立までの軌跡を、体を使って演じました。

The 12th event of the morning [Forever Jyoei!] was a performance that used the student's bodies to visually illustrate the historic path Jyoei Elementary.

午後1番「常永ソーラン~祝~」は、腰を低く落とし、気合いを入れて、迫力ある踊りを披露しました。

The 1st event of the afternoon [Jyoei Soran Celebration] was an intense dance where everyone lowered their hips and gave it their all.

  


運動会 6学年競技

2011-10-24 08:04:06 | 日記

6年生は午前6番「NEVER NEVER NEVER GIVE UP!」、午後9番「学年リレー」に出場しました。抜きつ抜かれつのデッドヒートとなった6年生の走りは、さすがに最上級生の迫力を感じました。

The 6th graders participated in the 6th event of the morning [Never NEVER NEVER GIVE UP!] and the 9th event of the afternoon, [grade level relay]. They ran neck and neck in a dead heat, but as expected, the full intensity of the upper grade students could be felt by the crowd.


運動会 5学年競技

2011-10-21 13:19:13 | 日記

5年生は午前5番「学年リレー」と午後8番「お祭り★わっしょい!!」に出場しました。御輿に見立てた荷物を、息を合わせて運ぶのがとても上手でした。

The 5th graders participated in the morning's 5th event [grade level relay] and the afternoon's 8th event [Festival★heave-ho!!]. With careful judgement of their cargo, they breathed in sync to carry the portable shrine very well.

 

 


運動会 4学年競技

2011-10-19 07:57:13 | 日記

4年生は午前2番「天下分け目の戦い」と午後7番「学年リレー」に出場しました。チームで作戦を立て、組織的に戦うところは、さすが高学年らしさが出ていました。

The 4th graders participated in the morning's second event [the decicive battle] and the 7th event of the afternoon [grade level relay]. Plans for the battle were made in systematically in teams as expected for higher grade levels.