We all live in happiness -Our life is full of joy

楽園中毒的Aya's Life
Have a dream anything you want:)

Not 35 years old, Tarik!!

2006-09-05 00:22:19 | Friends in the world
He is my crazy friend, Tarik.
I met him at ELI in FL.
Actually his English is already perfect when I met him for the first time.
However my English is still poor,,,,even I took English class at there.
Sometimes I cannot expless what I want to say.
Tarik and I took same class, sometimes we went out.
Coz he really love Japan(but he usually say "Nippon".
It's amazing that he knows a lot of Japanese words.
Sometimes it makes me laugh.
He is kind of crazy guy

Oh,I'm sorry, I didn't introduce him.
He was born in London, and raised in Saudi Arabia, and he is in Tampa right now.
I have many friends in Tampa, Lucy, Frankie, and Tarik.
I must visit to meet them
Miss America.
Oh god, give me a chance to live in America again!!!

今までターリックと話していた。
しかもテレビ電話で、新しい日本語を知ったので私と話したかったらしい。
大学院のためにタンパに引っ越したらしくて暑そうにしてた
これから2年間学校通ってその後インターンって言ってた。
私は今まであまり考えた事がなかったけど、自分の好きな、興味のある分野を深く学びたいとか、博士号を取るとか。アメリカに行ってから学歴とかも考えるようになった。私もこの年になってやっとそういう興味が出てきた気がする。
私の場合は英語を学びたいっていうものだったけれど。
ホントにやりたい事なんて10代の頃は分からなかったなぁ。
25歳くらいからかも。
とにかく久々にターリックと話して、キャーキャー騒いでしまった。
英語で話す人も最近数少ないので、時間のある時に相手してもらおうと思う。
でも変わってないじゃん!普通に話せてる!といわれて嬉しかった。

最新の画像もっと見る

3 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
気持ちが芽生える? (sanapi)
2006-09-05 15:43:00
新しい環境でまたまた苦労をしていることと思います。彩さんの言うとおりやりたいことって10代では決められる人少ないと思うな~

才能があったり、強い意思があれば別だけどね。

 アメリカの大学へ行って思ったことは、やりたいことが出来たときがチャンスなんだって!日本では年齢を気にするけど、それは違うって思えたときがまたのチャンス到来じゃないかな?

正直、日本では学歴がなくても(特に田舎)仕事に就けるけど、外国へ行くとちょっと変わってくるよね。
返信する
いいことだね~!! (saki)
2006-09-05 23:56:10
 あやちゃん、 また楽しみが増えたかな いろんな事に興味を持つことはとても大事なことだね 
返信する
Thanx (aya)
2006-09-07 21:30:53
Thanks you guys!

I\'ve gotta massage
返信する

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。