We all live in happiness -Our life is full of joy

楽園中毒的Aya's Life
Have a dream anything you want:)

Taiwanese friend in JP

2006-05-26 18:46:02 | Friends in the world
Yesterday I met one of my Taiwanese friends, who is learning Japanese in Japanese language school.
But he used to study and work in the US for seven years, that's why he can speak English fluently.
He wanted to have a japanese conversation partner.
So I became this one. It's good~ coz I also speak English.
I can keep my English~
During the conversation, he said that living in Japan is my long term dream, like your American life, right?
(Aya)Hum~~~ Exactly!! it's same as you.
And I'm also happy that someone loves Japan.

昨日、台湾人の友達と会った。彼は今日本で日本語学校に通っている。
ELIのクラスメイトの友達で、サンフランシスコに7年間滞在。向こうで大学院を出て銀行で働いていたらしい。ということで英語は流暢である。
クラスメイトに日本語で会話する相手が欲しいらしいんだ、と言われて。
日本に住んでいる私がconversation パートナーになった。
私にも都合が良くていつも英語を使えるから今の状態を保つにもいいし。
彼の一言『日本に来ること、住むことが夢だった』を聞いて嬉しくなった。
中国語・台湾語がNativeな彼だけれど、日本語って英語に比べてはるかに難しいと思う。アメリカ人の友達も言っていたけれど敬語の種類が多く使い分けも難しいし、slangもたくさんある~(それはアメリカも同じだけど)と言っていた。そして日本語は漢字・ひらがな・カタカナ、3種類があるし。
もし日本人じゃなかったら、本気で日本語を学ぶのって大変そうだな。。。

最新の画像もっと見る

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。