We all live in happiness -Our life is full of joy

楽園中毒的Aya's Life
Have a dream anything you want:)

となりのトトロ

2006-07-29 19:08:53 | Book・Movie・Music
It's one of popular movies in Studio Ghibli's.
It was broadcasted on TV yesterday.
I like Miyazaki's works.
When I watched his movie, I feel gentle and realize how wonderful is our life and mother nature.
He taught me us a lot.
His movies talk us about relationship with human, the earth, and animals.

昨日テレビで『となりのトトロ』を観た
無邪気なメイとスツキや自然と優しさが溢れる話でとても良かった。
知り合いによると埼玉と東京に跨った場所にこの森のモデルになった場所があるらしい。こんな素敵な場所に暮らしてみたい。
今は仕事や自分の生活のためだけに暮らしているけど、いつの日か自然に囲まれた場所でのんびりとしたいな。
っていうか、やっぱり旅行いきたいなぁ。

最新の画像もっと見る

2 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (Stream)
2006-07-29 22:47:51
そのトトロの舞台となった、

狭山丘陵にある大学に今通ってますよ~

まぁ、確かに自然がいっぱいです☆w
返信する
いいなぁ (aya)
2006-07-31 00:32:47
最近まで知らなかったんだよ!

まさかそこにモデルになった森があったとは!行ってみたいです。

いろいろ情報ください。
返信する

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。