旨い処探索同好会

アトリエ葉神 公式 ブログ・サイト

読書 その三十 サーカスの女

2011年01月30日 22時06分10秒 | 読書 (国吉康雄、回顧展カタログの翻訳)
1925年までには、彼の作品はいくぶんよく売れていました、そして何とか彼らは、
最初のヨーロッパ旅行のために十分なだけ貯めていきました。 彼らが出発する前に、その時のウィットニー・スタジオ・クラブのディレクターのミセス・ジュリアナ・フォースは、クニヨシが今でも喜びを持って思い出す、さよならパーティーを開きました。「今までにいった最も騒がしいパーティーでした。」 彼は語ります。 「みんなが演説をやりました。」

春に出航して彼らは十ヶ月滞在しました、主にパリとフランスの南部のヴェンス、それに友達と一ヶ月の車でのイタリアへの旅。 このフランスへの旅が、クニヨシの初期スタイルの終わりの始まりのしるしになりました。彼の生まれつきの幻想は消えてしまいまた、彼の主題はより自然的になりそして彼の観点はヨーロッパのモダニズムに近づきました。 

サーカス女(数年間のお気に入りのテーマ)の彼の絵は、新しい俗悪美と華麗さを登場させ、
新しい官能主義、より意識的な装飾的意向、そして彼が今までに試みたより大きなスケール
でした。


"Tightrope Performer"

By 1925 his work was selling somewhat better and they had managed to save
enough for their first visit to Europe. Before they left Mrs. Juliana Force, then
director of the Whitney Studio Club, gave them a fare well party that Kuniyoshi
still remembers with relish. "Most uproarious party I have ever been to," he says.
"Everybody made speeches." Sailing in the spring they stayed ten months,
mostly in Paris and Vence in the south of France, with a month's motor trip
through Italy with a friend. This visit to France marked the beginning of the end
of Kuniyoshi's early style. His naive fantasy disappeared; his subjects became
more naturalistic and his viewpoint closer to European modernism. His pictures
of circus women (a favorite theme for several years) introduced a new gaudiness
and gaiety, a new sensualism, a more conscious decorative intent, and a larger
scale than he had attempted before.


Juliana Rieser Force. (Dec.25, 1876 Doylestown, Pa - Aug.28, 1948 New York).
ジュリアナ・フォース 1920.25x21cm

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 読書 その二十九 オガンク... | トップ | 読書 その三十一 二度目のパリ »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。