アラエイも気持ちはエイティーンの青春ブログ

2019年7月29日から
ロンカイン市生活スタート
令和5年2023年1月1日数え79歳ワクワク人生

その2 マンゴーガーデンリゾートから無事帰宅 12・5

2009-12-05 22:49:14 | Weblog
本日サンワタワーさんのグループに入れてもらって
Vinh君と一緒に参加した
マンゴーガーデンリゾートは
Long Thanh町, Dong Nai県にある。

サイゴンからは小一時間と結構近いが
恐らくベトナム中
そして特にホーチミン市および近接する諸県は
インフラ整備
特に道路がずたずた
これが完成した暁には
日本以上に便利な道路網ができるはず!!
ただし
10年先か20年か分かりませんが??

サイゴン国際空港(タンソニャット国際空港)に代わるべく
ロンタン国際空港
現在おもむろにその工事が始まっており
狭い道路に多数の大型ダンプたち
ほこりまみれの道路です。
またロンタンにつながる国道もすごい混雑です。

今朝は土曜日
いくら会社人間といっても
週末は特別
ベトナム時間が生じて
30分送れて
7時半過ぎにサンワタワーを出発。

ちなみに小生とVinh君が
誰もいないサンワタワー前に
一番で到着しました。
日本人の貫禄:日本人時間
集合予定時間の30分前につきました。

大型観光バスです。50数人ででかけました。

そして夜7時半、先ほど無事帰宅しました。
小生の帰宅を待っていてくれた
まかないのランさんに5日分の25万ドンと
本日から依頼の洗濯物を渡して
今夜の食事準備に感謝してお別れの挨拶!!

今晩のお食事も師匠がびっくりするほどの味付け
メニューでした。
とにかく彼女は料理がうまく
ラッキーな小生です。

とにかく今は疲労困ぱい!!
あたまが働きません。
それに
やはり他人の息子さんを連れて行くと
けがをさせてはと気を使います。
疲労度は上昇です。
そんなわけで
詳細な日記は明日以降のブログに書く予定!!


学生さん、あるいは英語に挑戦の我が生徒さん
ロンタン国際空港の記事があったので
下記に掲載します。
これくらいは理解しましょう。

Long Thanh International Airport ( Vietnamese: Sân bay Quốc tế Long Thành) is an airport planned for construction in Long Thanh, Dong Nai Province, southern Vietnam, approx 40 km northeast of Ho Chi Minh City. It is intended to become operational by 2011 and handle over 100 million passengers annually when it is built to the maximum designed capacity.

Urgent necessity of a new airport

Tan Son Nhat International Airport is the only international airport in the South of Vietnam. The airport was built during the World War with the aim of supporting war transportation, hence its location inside the crowded Ho Chi Minh City where its growth is limited by space constraints. Due to location and safety issues, it is very hard to expand to meet the increasing annual growth of passengers.

The flow of international tourists to the South of Vietnam is increasing dramatically, by 15 to 20 percent annually. To motivate the domestic market (current population of 83 million, forecast of 100 million by 2020) it is necessary to build a new airport that can adapt to future needs.

Tan Son Nhat airport will serve the domestic market after the completion of the new Long Thanh International Airport.

The Master Plan

The Master Plan for Long Thanh International Airport was approved by the Prime Minister Phan Văn Khải in 2006. The airport will cover an area of 50 square kilometres. It will have four runways (4,000 m x 60 m), five terminals and concourses with a maximum capacity of up to 80 to 100 million passengers a year. The cargo terminal will be able to handle up to 5 million metric tones of cargo per annum. The total cost of construction is estimated around US$8 billion, invested from the government's investment budget, private and foreign funds.

Based on the demand of transportation, the investment will be divided in phases. The Southern Airport Authority (an organization under The Ministry of Transportation of Viet Nam) is in charge of development of this project.

Number of air passengers in Vietnam's airports will reach 82 million by 2020. [1]

Phase 1 (2010-2015)

The initial phase will begin in 2010 and finish in 2015. Upon completion of this phase, this airport will have a capacity of 20 million passengers per year. It will have a passenger terminal, 2 parallel runways (4,000 m x 60 m) allowing for two simultaneous take-offs or landings, and it is capable of receiving the large Airbus A380 super-jumbo and the Boeing 747. The estimated capital is 3 billion US$.

Along with the existing 51A Highway, two new government planned expressways are to built to facilitate transportation to and from the new airport. These express-ways being:

The Ho Chi Minh - Long Thanh - Dau Day 10-lane expressway (connecting the airport to Ho Chi Minh City).
The Bien Hoa – Vung Tau 8-lane expressway (linking Bien Hoa city and Vung Tau city).
Phase 2 (After 2015)

Phase 2 will begin after 2015. Another terminal and a third runway will be built increasing the airport's capacity to 40 million passengers and 5 million metric tonnes of cargo per year. After completion of the phase, based on the growth of passengers, this airport will be expanded to its full design capacity.

Source: Wikipedia

8:30pm おやすみなさい。

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その1 Ostrich ダチョウにのってみます 12・5

2009-12-05 06:43:25 | Weblog
Saturday, Dec 5, 2009

午前4時サイゴンは気温21度
天空にはまだまだまんまるいお月様が
かがやきながら ほほえんでいます。

小生は帽子大好き人間
この15-6年は
どこに行くにもかぶっていく。
大学でも結構有名に!!
今は亡き佐川学長先生にも
よく冷やかされたものです。

毎年の海外学会でも
一人仕入れてきては悦

そしてお気に入りは
愛用しますから
なくします。

ベトナムに来ても10個以上は購入しているが
そのなかで超お気に入り
デーブとはじめての
サイゴンで
仕入れた
もの
極論すれば
この一個のみを愛してしまっている。
2年前に手にしたこの真っ白い帽子は
何故だかどこに行ってもこの一年売っていない。

それを昨晩遅くなって洗うことにした。
なんとそれがまだ
このところ朝冷えのせいかまだ乾いてない。

Vinhくんとサンワタワーに出かけるまでに
まだ2時間以上ある。
扇風機を強風にして
その前に干している。

結末はいずれ!!

写真はドンナイ県唯一のビエンホア市
唯一のラックホン大学
我が息子よりも遥かに年下なれど
もっとも信頼できる友
トアン君23
先日訪問した日が主席卒業の額をもらった日
その式に参加せずに
我を案内してくれた場所!!

お寺の名前を忘れたが
日本のようにお寺さんがお金をとったりはしない
ただです。 
ただしバイク天国
パーキング料金はとっていました。

学生たちがロマンス池と呼ぶ
デートスポット

フランスパンを鯉や熱帯魚にやりながら
我はトアン君と
他の人はアベックさん
楽しきひと時を過ごした
池なのでした。

約束の6時15分
ちょっと前に
花屋のドアをたたく予定です。

まもなく出発です。
講義サボって
こういうの
刺激があって好きです。

そしてお目玉食らうのも好きです。

これって
1歳と7歳で母 父を亡くした
小生の叱って欲しい願望かも!!

とくに人生で一番長き間
教えを受けた今は亡き筒井教授には
甘えていたずらを沢山して
叱っていただいたもの。

小中高大学大学院教員生活を通して
叱ってくれるのはすべて恩師の先生たち。
これもそれも両親を早く亡くした
トラウマがなせるいたずらだったかも!!
って今は振り返ることができる小生なのでした。

5:15am
長い休憩です。

一夜考えました。
重症になってもいい。
ダチョウにのってみようって!!

顛末はいかに??

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