グレートノーザン鉄道

アメリカのグレートノーザン鉄道の実物(歴史、資料等)と鉄道模型(HO:レイアウト、車両)に関するプログです。

関節型蒸機No2041

2010年01月25日 | 実物・車両
 gngoatからいい写真がとどきました(サイズが大きくて貼り付けられません)。詳細な説明は下記の英文をご覧ください。
http://www.earthseaimagery.com/images/GN_Mallet_2041_Interbay_Yard_Seattle_circa_1935.jpg

この他にもたくさんのコレクションが見られるようです。

At http://www.earthseaimagery.com/historicimages.html, Steve Thompson is putting together a very nice site of photos and audio files from Washington State, mostly NP but some GN and other. He just posted a terrific photo I've never seen before, taken from the Dravus Street overpass:

It's one of those photos you can look at for a long time and keep finding interesting details:
* the NP scalehouse in the foreground
* back view of a GRS top-of-mast-motor semaphore
* Hillyard-built Class R-1 articulated #2041
* road overpasses in the distance connecting Lawton Way to Thorndyke Ave (now long gone)
* cabooses stored mid-yard (post-war the Interbay caboose track was a single-end track near yard office at north end)
* express reefer (note trucks) and ore car (?) in middle distance

The train is eastward, crossing over from the yard onto the westward main track. Sometime during or just after WWII, Interbay was single-tracked "between 700 feet west of NP crossing [mid-yard] and 4000 feet west of bridge 4, Ballard" [roughly the current Emerson St overpass]. The former westward main became A-track, and the next track in B-track. These became the primary arrival tracks for Interbay yard (rarely used to build departing trains, which generally left directly from classification tracks). And yet another wrinkle, trains arriving from the south (Portland) normally went past the yard and BACKED into A or B track, to avoid fouling the south-end ladders and crews. Source: Jim Mattson, Dean Hausle, Bill Murphy and other GN vet interviews.

Well, history repeats itself, as BNSF last fall completed a project to double-track Interbay again, adding 3 control points (and associated signal bridges) between Emerson St and Galer St. But they didn't give up A-track - they pulled it off by "throwing" A and B a little closer to the north yard ladder, and squeezing the second main between the existing main and the turntable pit and diesel service building.

Great stuff for any west-end historian or modeler.


にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 


コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

機関車ロッジ

2010年01月24日 | 実物・車両
 アイザックウォルトンインにディーゼル機関車F45を活用した新しいロッジがオープンしました。
Gngoatには、色々な写真も付いたパワーポイント説明資料がアップされています。一番のお奨めは、レストアされた運転台でしょうか。窓からはBNSF本線もばっちりです。結構なお値段ですが一度は泊まってみたいものです。

このブログの2009年8月26日版
http://blog.goo.ne.jp/jackojichan/e/35d037ac7e622de4d4b47dfd36bf1a82

アイザックウォルオトンイン
http://www.izaakwaltoninn.com/gn441.htm

gngoat (会員にならないと見れません)
http://groups.yahoo.com/group/gngoat/files/GN441LuxuryLocomotiveLodge.pps


にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 


コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

優雅な旅

2010年01月08日 | 実物・資料
 グレートノーザン鉄道のパンフレットです。鉄道黄金時代の良い雰囲気です。こんな旅をしてみたいものです。
http://www.wshs.org/images/wshm/Fromthecarwindow.jpg
http://www-tc.pbs.org/nationalparks/media/photos/05000/S5576-lg.jpg



にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 


コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

安全第一

2010年01月07日 | 実物・車両
 グレートノーザン鉄道のラッセル車X7304の写真が投稿されました。
http://johnhill_3009.rrpicturearchives.net/rsPicture.aspx?id=484058
 その中で、グレートノーザンゴートのマークの周りに「Safty First」と書かれたロゴマークを発見しました(写真)。大変珍しいと思います。
http://johnhill_3009.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1886861


にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

ウサギ小屋カブースX181

2010年01月06日 | 実物・車両
 私の大好きなカブースに、この「ウサギ小屋(Hutch)」カブース、X181があります。このカブースの現役のころの写真多数が投稿されました。列車で実際に運用されているところの写真ははじめて見ました。室内の写真も貴重です。
http://johnhill_3009.rrpicturearchives.net/rsPicture.aspx?id=115128&NumCols=2&Page=1

 なお、模型については、このブログの昔の記事もご覧ください。
http://blog.goo.ne.jp/jackojichan/e/d300408e5d8cc3096d50a6d33acfd202

http://blog.goo.ne.jp/jackojichan/e/a6283311a68ea9b7caae11c28ce05e6d


にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 

コメント (1)
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

スカイコミッシュ歴史協会の写真コレクション拡大

2010年01月05日 | 実物・資料
 あけましておめでとうございます。今年もよろしくお願い申し上げます。

 スカイコミッシュ歴史協会からのご案内で、ホームページの写真コレクションに、年末に1000枚(!)の写真を追加されたそうです。いくつかのキーワードが例示されていますので、お楽しみください。それにしても凄い数です。
http://www.cisackson.com/SkykomishHistoricalSociety.org/Collections.aspx

The Skykomish Historical Society has added about 1000 new items to the online collection at www.skykomishhistoricalsociety.org in the last few days.

Use the Key Word search under the Collections tab to access the following samples:

Search Tegeler for photos taken 1912 to 1920 by a GN employee of his twin boys all over the yard.

Searching Bodvin will provide photos of electric high car operations.

Search Wilse for 1892 and 93 photos of GN construction at Stevens Pass.

Looking at a search for Hartney will provide several new photos at Cascade Tunnel station.

Looking for modern photos of rail activity search BNSF.

Searching Electric will provide over 60 electric locomotive photos.

There are now over 100 images for Depot or Locomotive searches.

For real objects search Oil Cans or Lamps.

To print copies at home, save the image to your computer (on a IBM PC do a right click and save photo) then print for best results.

Happy searching!


にほんブログ村 鉄道ブログ 海外鉄道へ
にほんブログ村 


コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする