Thank you for visiting and taking the time to inform us about your
recent experience at Kennedy Space Center Visitor Complex. Regardless
of whether guests' comments are positive or negative, they are always
welcomed and appreciated. It is important that they are voiced because
we use this feedback as a tool to improve our services, staff, and our
facility. I apologize for the delay in my response.
Thank you for your observation regarding the IMAX movie "Magnificent
Desolation". I will forward your comments to the production company so
that they may conduct additional research.
I sincerely apologize for any inconvenience that you experienced while
visiting us. We recognize that the future of our facility, as well as
the future of the Space Program itself, is dependent upon the support of
the public, and we pledge to do our best to earn your continued
patronage. We will continue to strive toward elevated standards and work
to accomplish our mission: "To tell the NASA story and inspire all
people to support the exploration of space."
Sincerely,
Phil Clarke
Manager Operations & Guest Services
Kennedy Space Center Visitor Complex
という返事でした。えらい遅い返事でしたが、多分、問い合わせが多いとこのように返事するまで、時間がかかるのでしょうね。
内容からすると、まだ、誰も指摘してなかったみたいですね。制作会社に知らせる、ということなので、間違いには全く気付いてないし、行った日本人も誰も、指摘していなかったのですね。
というより、製作に日本人は関わっていないようです。
でも、NASAは予算を削られないようにでしょうか、ささいな指摘でも大事にする姿勢なんですね。
事故が続いて宇宙開発を止めろ、と言われるのが怖いようです。間違いは素直に認め、訂正しようとする姿勢は、世論の反感を買うのが良くない、と考えているからなんでしょう。
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あんちょび
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