民度と政治
民度という言葉には明確な定義が無いようだが、ここでは以下のような場合に民度が高い状態を指すことにする。
(1)嘘をつかない。
(2)人との約束を守る。
(3)公共ルールを守る。
(4)公私を弁える。
(5)文字を読み書きできる。
民度という用語を使う場合は、一個人ではなく集団について論じるので、民度が高い場合は、上記の(1)~(5)が構成員の高い割合の人が該当するということになる。各項目は内容が異なるので、一様に論ずることは出来ないが、問題を単純化するために各項目を纏めて民度として論議することにする。
その前提の上で、8割の人が該当する国を民度80、5割の国を民度50、3割の国を民度30と表現するとしよう。何れの場合においても、嘘をつく人や、約束を守らない人はいるので、警察も裁判官も必要な機能ではある。
しかしながら、民度80の国では民度の高い人達が多数であり、警察や裁判官等は無駄なコストに思う傾向の人が8割になるということである。
このように民度の高低によって、国家に必要な機能の種類や量は変わるのである。このことを踏まえて考えると、果たして法は、法だけを取り出して論じて良いものかどうかという疑問が沸いてくる。
更に拡大解釈すると、ある国に於いて適切な法律であるとされたものが、別の国において適切な法律とは看做されないことになる。このことは法律だけではなく、社会制度にも当てはまるようだ。
民主主義、共産主義、専制国家等、様々な政治形態があるが、欧米が唱導する民主主義と資本主義のセットは、決して先端の制度ではないし、万全のものでもない。
そのように考えると、欧米はいまだに自分達の国家は最先端であるし、最上の国家のシステムを持っていると信じているのではないか?もし、そうであるなら、それは自惚れであるし、白人至上主義が未だ底流に流れているような気がしてならない。
The mindo and politics
There seems to be no clear definition of the word "mindo", but here we will refer to a state of high mindo in the following cases.
(1) Do not lie.
(2) Keep promises with people.
(3) Observe public rules.
(4) Know public and private matters.
(5) Can read and write characters.
When we use the term Mindo, we are talking about a group rather than an individual, so if the Mindo is high, the above (1) to (5) apply to people with a high proportion of members. Since each item has a different content, it cannot be discussed in a uniform manner, and in order to simplify the problem, each item will be summarized and discussed as Mindo.
On that premise, let's say that a country that 80% of the population belongs to Mindo is Mindo80, 50% is Mindo50, and 30% is Mindo30. In any case, there will be people who lie and people who do not keep their promises, so police and judges are necessary functions.
However, in a country with Mindo80, there are many people with a high Mindo, and 80% of the people tend to think that the police and judges are wasteful costs.
In this way, the types and amounts of functions necessary for a nation change depending on the high or low of Mindo. In light of this, the question arises as to whether or not the law can be discussed in isolation.
A further extension is that what is considered to be the proper law in one country is not considered to be the proper law in another. This seems to apply not only to law, but also to social institutions.
There are various forms of government, such as democracy, communism, and despotic states, but the combination of democracy and capitalism advocated by the West is by no means a cutting-edge system, nor is it perfect.
Given that, don't the West still believe that their nations are on the cutting edge and have the best national system? If so, it's conceit, and I can't help but feel that white supremacy is still undercurrent.