旨い処探索同好会

アトリエ葉神 公式 ブログ・サイト

読書 その十四 ハミルトン・イースター・フィールド

2011年01月14日 21時21分15秒 | 読書 (国吉康雄、回顧展カタログの翻訳)
最初のインディペンデント展で彼は、画家で収集家のハミルトン・イースター・フィールドに会いました。 フィールドは、この国の近代芸術への最初の支援者達の一人として彼に当然与えられるべきものは決して与えられませんでした。 ある意味での、クエーカー教徒の、彼はブルックリンにあるコロンビア・ハイツに3軒の古い家を持っていて、広範囲に先進的なセンスを持った男性でした。

複数の若い画家が、最初の激励はフィールドから受けていました;フィールドは若い画家達の絵を買い取り、経済的にも彼らを助け、彼らの作品を展示するため彼の家に画廊を開きました。 

インディペンデント展でクニヨシの絵を見つけたフィールドは、サマー・スクールを運営していたメイン州のオガンクイットで夏を過ごすようクニヨシを招待しました; 冬は彼のブルックリンの家の一つにあるアパートを彼に与えました;そして暫くの間ちょっとした仕事と交換に週に15ドルを支払う事でクニヨシはリーグで勉強したり絵を描いたりする時間が出来たのです。

オガンクイットの二度目の夏、1919年、クニヨシとキャサリン・シュミットは結婚しました。
二人の結婚後、フィールドはブルックリンのアパートとオガンクイットのスタジオを家賃なしで
提供しましたが、すぐに彼らは自分たちでまかなえるようになりました。 フィールド氏の
1922年の早すぎた没後もクニヨシ達は10年程コロンビア・ハイツに住み続けました。



At the first Independent show he met the painter and collector Hamilton
Easter Field. Field has never been given his due as one of the earliest sponsors
of modern art in this country. A Quaker, of some means, owning three old houses
on Columbia Heights in Brooklyn, he was a man of wide and advanced taste.
More than one young artist owed his first encouragement to Field; he bought their
pictures, he helped them financially, he opened a gallery in his house to show
their work. Spotting Kuniyoshi's paintings in the Independent, he invited him to
spend the summer at Ogunquit, Maine, where he ran a summer school; in the
winter he gave him an apartment in one of his Brooklyn houses; and for some
time he paid him fifteen dollars a week in exchange for odd jobs which left him
time to study at the League and to paint. The second summer in Ogunquit, 1919,
Kuniyoshi and Katherine Schmidt were married. After their marriage Field
offered them the Brooklyn apartment and the Ogunquit studio rent-free, but they
were soon able to pay their way. After Field's untimely death in 1922 the Kuni-
yoshis continued to live on Columbia Heights for about ten years.




画像上:Hamilton Easter Field 1873-1922, Self-Portrait-1893, Oil on Canvas
   下:Brooklyn Navy Yard.

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 読書 その十三 ペンギン・... | トップ | 読書 その十五 夢 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。