旨い処探索同好会

アトリエ葉神 公式 ブログ・サイト

読書 その十一 ケニス・ミラー

2011年01月11日 18時15分22秒 | 読書 (国吉康雄、回顧展カタログの翻訳)
ミラーは、形とデザインの基礎を深く理解し、それに個々の学生を知り生徒の創造能力を
引き出す特筆すべき理解力を合同させました。彼のクラスでは、伝統重視の死ぬほど退屈な
画一性はいっさいありませんでした。 クニヨシの学生時代の作品は、誰ともまったく違う
ものでした、流ちょうな素描、大変大きな動き、ルノアールをそれとなく感じさせそして狭い
意味でのセザンヌの色調で満ちた色使いと。リーグを離れた後で描いた最初の絵と少し似て
いました。

全ての学生はある程度の模倣をしていました、そしてクニヨシにとっては西洋美術と巨匠の
作品と近代主義の合同した影響にはとりわけ圧倒されていました。 彼は、リーグに4年間
とどまりました、その間全てミラーの元で勉強しました。 最後の3年間は仕事の奨学制で、
授業料やその他の支払いをしました。

リーグで彼は多くの永続する友達を作りました、その中にはアレキサンダー・ブルック、
キャサリン・シュミット、リージナル・マーシ、ペギー・ベーコン、ヘンリー・
シュナッケンバーグ、そしてアーノルド・ブランクがいました。 ブルックが彼の最も近い
男性の友達になりました;彼らは人生で似たような喜びと屈託のないユーモアを分かち会い
ました。



Miller combined penetrating comprehension of the fundamentals of form
and design with remarkable understanding of the individual student and ability
to bring out his creative gift. In his class there was none of the deadly uniformity
of academic schools. Kuniyoshi's student work was quite unlike anyone's else -
fluent in drawing, with a great deal of movement, and with a fullness of color that
suggested Renoir and to a less extent Cézanne. It had little resemblance to the
first pictures he was to do after leaving the League. All students are imitative to
some degree, and for Kuniyoshi the combined impact of Western art, the old
masters and modernism was especially overpowering. He remained at the League
four years, studying with Miller the whole time. For the last three years a job
scholarship paid his tuition and something beside. At the League he made many
lasting friends, among others Alexander Brook, Katherine Schmidt, Reginald
Marsh, Peggy Bacon, Henry Schnakenberg and Arnold Blanch. Brook became
his closest male friend; they shared a similar enjoyment of life and uninhibited
sense of humor.

(写真:Kenneth Hayes Miller. March 11,1876 - January 1,1952 New York)

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 読書 その十 アート・ステ... | トップ | 読書 その十二 フロク »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。