Memorandums

知覚・認知心理学の研究と教育をめぐる凡庸な日々の覚書

"reverse hierarchy” theory of PL

2009-12-18 | Research: P. Learn.
Ahissar M, Hochstein S (1997) Task difficulty and the specificity of perceptual learning. Nature 387:401–406.

"reverse hierarchy” theory of PL: the idea that “learning is a top-down process, which begins at high-level areas of the visual system, and when these do not suffice, progresses backwards to the input levels…

PubMed

pdf


cf.
Perceptual learning depends on perceptual constancy
Patrick Garrigan and Philip J. Kellman
February 4, 2008, doi: 10.1073/pnas.0711878105
PNAS February 12, 2008 vol. 105 no. 6 2248-2253
http://www.pnas.org/content/105/6/2248.full
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Consciousness and Unconsciousness

2009-12-18 | Research: P. Learn.
「脳と心のメカニズム」ワークショップ
The 10th Winter Workshop: Abstracts
http://brainmind.umin.jp/wt10_lec.html
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする