きふブロ!KIF・熊本市国際交流振興事業団のブログ

What's “きふブロ”?→KIFのボランティア、インターン、スタッフが綴る楽しい、ちょっと為になる国際交流のブログ!

Istanbul-Turkey イスタンブールートルコ(part 2)

2012-11-06 11:43:55 | サポボ 日記

Last month I went to Istanbul, Turkey. It has been 12 years that I haven`t gone back. I was little nervous and excited to go back to see Istanbul and my family.

It was 11 hours flight from Fukuoka to Istanbul and when I arrived, I saw my only two brothers waiting at the gate. It was very emotional and happy moment. And we went my brother`s home driving at night but couldn`t see my beloved Istanbul.

Since 2001 I`ve left Istanbul, the Turkey has changed and as well as the city. There was a new government and new image of Turkey. Istanbul had also new face in many ways. Of course after 12 years you can see many changes just to looking around.

First thing I`ve noticed was city has built many many big shopping mall. In part 1 I`ve mentioned Istanbul has largest shopping mall in Europe. They were very modern,has many designer shops and very clean. Construction business also risen past 12 years. I saw many many tall,very modern luxury buildings.

Transportation always a problem in istanbul but they made many upgrades in many ways. They added more subway lines, they built a road just for a buses middle of the busiest highway. This road start in Europe side west side of istanbul and goes to Asia side to east side of the istanbul. No traffic, no problem. Before If you wanted to travel from west side of Europe to east side of Asia, probably with the traffic 3 or 4 hours. And it calls Metrobus.

Many tourist side has been renovated and it looks just amazing. And food in Istanbul, there are some foods I haven`t eaten 12 years and that`s why I`ve gained 10kg in 1 month. I missed Istanbul blue water and eat barbeque fish side of the sea. Air was fresh and hot weather made my vacation much better.

I`ve taken 2500 pictures, saw my childhood friends, visited some family members in different cities. I`ve seen again my only 2 brothers. It was short trip but I was happy at the end. I don`t know what else to say but If you need more info you can visit following sites;

www.tourismturkey.jp or www.ja.wikipedia.org/wiki/イスタンブル

Support Volunteer Hasan

Securedownload

Securedownload1

Securedownload2

Securedownload3

Securedownload4

Securedownload5

Securedownload6

Securedownload7

Securedownload8

先月、私はトルコのイスタンブールへ行ってきました。私は12年間トルコに帰っていませんでした。イスタンブールで家族に会う前、私は少しナーバスになり緊張していました。

福岡からイスタンブールへは飛行機で11時間程で、到着ゲートでは2人の私の兄が出迎えてくれました。長い間会っていなかったので、悲しいと思いましたが、久しぶりに会えて嬉しかったです。そして、私たちは車で兄の家に行きました。

2001年からイスタンブールを離れましたが、その間にトルコとイスタンブールはとても変わりました。新しい政府や新しいイメージになったのです。

当初、私はイスタンブールで多くの大きなショッピングモールを目にしました。先週のきふブロのパート1でイスタンブールにはヨーロッパで最も大きいショッピングモールがあると書きましたが、このショッピングモールは現代的で、たくさんのデザイナーの店があり、また建物はとてもきれいでした。この12年でトルコの建設業も発展しました。私はそこで現代的で豪華なとても高いビルを見ました。

以前イスタンブールには交通の問題がいつもありましたが、今はだいぶ改善されました。地下鉄路線をたくさん増やし、高速道路で最も交通量の多いバス路線を作りました。この道路はイスタンブールの西ヨーロッパから東アジアまで、信号も渋滞もありません。以前は3、4時間かかりましたが、この高速道路ができてから1時間半で行けるようになりました。このバスはメトロバスと呼ばれています。

多くの観光地は復元され今は素晴らしくなっています。12年間、イスタンブールの食べ物を食べていませんでしたが、滞在した一ヶ月で私は10キロ太りました。また、長い間、イスタンブールの青い海を見ていなかったので、近くの海で魚のバーベキューもしました。空気が新鮮で天気も良かったです。

私は2500枚の写真を撮り、少年時代の友達にも会い、違う都市でいくつかの家族を訪問しました。この旅は短かったけれど、終わったときはハッピーでした。イスタンブールの何を伝えるべきか分からないけれど、もっと情報が知りたいのであれば下のアドレスにアクセスしてみて下さい。


最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
とても魅力的な記事でした!! (添え状の書き方)
2012-12-19 14:45:07
とても魅力的な記事でした!!
また遊びに来ます!!
ありがとうございます。。