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Part 3 曇り空でThuThiemトンネルを走ってみる@ホーチミン

2011-11-25 14:16:37 | Weblog
契約は1-2分で終了したので
折角の太陽が隠れた曇り空
そのまま帰るのがもったいなく
週刊誌ゲットと
先日開通したThuThiem地下トンネルを走りに向かう!!

先ずはいつもの母娘から
週刊誌4冊をゲット
文春12月1日号
朝日12月2日号
アエラ11月28日号
それにこんなのよく持ち込んだ??の実話11月24日号
この母娘さん気をつけないとやばいって思いました。
でも低俗だが写真さへ捨てれば内容は面白いのがある!!

そして高層ビル街SaigonPearl&TheManorを見ながら
先ずは1区と2区にかかる橋を渡る。
もう大分慣れてきましたこの高層ビル!!

昔は貧しき取り残された2区のアイランド
でも今は今後開発が一番期待される2区に!!
不動産で結構成金さんが増えたとか!!
いずれにしてもそんなことができるのは一部の人

まあこの橋からの景色眺望は最高!!
こんな立派な橋で釣り人がいるのが不思議!!
夜のドライブならきっとロマンティックでしょう。

カメラを持ってこなかったのは残念!!

そして昔の渡し船着場へ
地下トンネルができたのでもう営業はしていません!!
サイゴン川沿いに1区の高層ビルを見ながら
ゆっくりバイク!!
サイゴン川をはさんで1区の町並みを眺めるには最高の撮影場所かも
そして
待望のトンネル入り口です。

誰かさんの写真を借りました。


結構立派です。
日本とベトナムの国旗をはめて記念碑が!!

とっても楽しき1時間半の契約とドライブでした。

地下トンネルを抜けると1区
すぐにベンタン市場前でした。

ウィークデーのせいかバイクは結構な数
車は若干少なめでした。

まあいいドライブでした。

そこから30分
まあまあいい曇り空!!
無事帰宅しました。

3回目の休憩
午後0時16分
気温は28℃

もうまもなく昼から6時間の授業に出かけます。
帰宅は午後8時です。




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先日のオープン記念の記事を帰宅後調べたので
ここに貼付します。
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HO CHI MINH CITY
Sunday, Nov 20, 2011, Posted at: 14:43(GMT+7)

Thu Thiem Tunnel opens for traffic

Ho Chi Minh City holds a ceremony to celebrate the opening of the Thu Thiem Tunnel and
the 22 km East-West highway at 2 pm this afternoon (Nov 20), attended by thousands of
citizens and high ranking dignitaries.

State President Truong Tan Sang, Former PM Phan Van Khai , Vice PM Hoang Trung Hai,
Japanese Ambassador to Vietnam were among the guest at the ceremony.

The ceremony was broadcasted live on HCMC televison.

Thu Thiem Tunnel and the entire East-West highway will be officially open to traffic
from November 21 linking the national highway route number 1 from Binh Chanh District
to the Cat Lai intersection in District 2.

Thu Thiem Tunnel is the most important section of the East-West highway project in HCMC.
Built at a total cost of US$189 million provided by Japanese ODA, it has been constructed
by a consortium of four Japanese contractors: Obayashi Corporation, Taisei Corporation,
Kumagai-Kajima consortium and Toa Corporation.

The highway will connect the existing urban center of Ho Chi Minh City with Thu Thiem
New Urban Area in District 2 and substantially reduce travel time from East to West
of the City to a mere 20 minutes.

The heavy traffic congestion in HCMC will be much reduced with the East-West highway.

Living standards of residents along the Thu Thiem zone and southern zone of HCMC will
improve greatly and the earlier foul smelling Tau Hu-Ben Nghe canal will be cleaned up.

Thu Thiem Tunnel is the largest and most modern tunnel in Southeast Asia, with a length
of 1.49 km, width of 33 m, height of 9 m, with six traffic lanes, each of the three lanes
for cars and motorcycles. There is also a two lane exit at both ends of the tunnel.

Motorbikes will be permitted in the Tunnel from 6:00-21:00 hours daily. The tunnel is
expected to receive 30,000 automobiles and 50,000 motorbikes per day.

The maximum and minimum speed for cars is 60 and 30 kilometers per hour and cars travelling
on the same lane will be required to maintain a safe distance of 30 meters from each other.
The maximum speed for motorbikes is 40 kph.

Motorcyclists should use helmets that cover their ears, to reduce the noise level of ventilation
fans and vehicles inside the tunnel. Children should not be taken inside the tunnel as the high
noise level could be disturbing for them.



HCMC People’s Committee has issued regulations to ensure security, fire fighting and prevention
and emergency rescue operations in the tunnel. However, in case of major accidents that require
closure of the entire tunnel, the HCMC People’s Committee will direct the rescue operations.

The center installed an additional 6 reactor power fans and 2 exhaust fans at both ends of
the tunnel to circulate the air and filter dust.

Mr Motonori Tsuno, chief officer of JICA in Vietnam affirmed that even in case of accidents
such as fires, high tide or heavy rain, the tunnel was safe and secure and travelers must rest
assured that every aspect of security has been looked into in great detail.

There are emergency exit doors in the tunnel after every 50 meters, which lead out to a 2m wide
underground trench linked to both ends of the tunnel. Enough lighting and air will always be
available in the tunnel round the clock.


by Tri Dan


ホーチミン市:Thu Thiemトンネル・東西道路全線開通
 ホーチミン市人民委員会は11月20日、Thu Thiemトンネルおよび東西道路全線の開通式を行った。

 開通式にはTruong Tan Sang国家主席、Phan Van Khai元首相、Hoang Trung Hai副首相などベトナム
政府首脳はじめ、谷崎泰明日本国特命全権大使、築野元則JICAベトナム事務所長など日本の関係者らが出席した。

■日本のODAから65%

 東西道路は長さ22km、1区区間は幅42~60m(8~10車線)、2区区間は100m(10~14車線)。Sai Gon川をわたる
Thu Thiemトンネルは、東南アジア最長の沈埋トンネルで、長さ1,490m、幅33m、6車線からなる。

 建設総工費は当初の9兆8,630億ドン(約4億9,315万ドル)から、16兆ドン、7億6,200万ドル相当に膨らんだ。
うち65%が日本のODA、残りが市予算から拠出された。

■東側の都市開発に弾み

 開通式でホーチミン市のLe Hoang Quan人民委員長は、東西道路の機能を最大限に発揮すべく、市は引き続き、
道路沿いの周辺景観、緑地、モノレール、高速バスの計画・整備を進めるとした。

 加えて、Tau Hu-Ben Nghe水路の水上バスや第3、第4環状道路、高速道路との接続により地域の交通システムを整え、
市東側と南側の全体的な発展に条件を整える。往来の時間 短縮、市内の交通渋滞解消に貢献する重要な意味を持つもの
となり、中心部と川を越えたThu Thiem地域との距離が縮まり、市東側の都市開発の弾みとなる。

 副首相は、Thu Thiemトンネルと東西道路全線の開通について、ベトナムと日本の長い協力の成果であり、
インフラ・都市開発投資分野をはじめとする両国の協力関係の向上を証明するものだと述べた。

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