オーバーツーリズムへの対応について
訪日外国人が急激に増えている。日本のGDPに貢献する事は喜ばしいが、国内各地でオーバーツーリズムの問題が起きている。ここで難問が待ち受けている。それは、日本人と外国人の民度の差から生まれる問題である。
日本人は一般的に民度が高く、外国人には丁寧に対応するが、対して外国人は日本人に比べて民度が低く、日本人が遵守している公共的なルールを平気で或いは知らずに破る事がある。
こうした事は既に各地で起きているが、訪日外国人が増えて、あるレベルを超えると、訪日外国人と日本人の間で衝突するようになるだろう。
日本人は問題があっても我慢する傾向があり、このため行政の対応が遅れてしまう事が多い。折角、観光立国の展望が開けてきた折に、その対応を誤って訪日の人気が落ちては大きな損失になるだろう。
政府や自治体は、訪日の人気を煽るだけではなく、人気を落としてしまう負の側面にも、しっかりと取り組むべきである。
Dealing with overtourism
The number of foreign visitors to Japan is increasing rapidly. It is good to see this contribute to Japan's GDP, but the problem of overtourism is occurring all over the country. Here, a difficult problem awaits. It is a problem that arises from the difference in the cultural level between Japanese and foreigners.
Japanese people are generally well-mannered and treat foreigners with courtesy, but foreigners, on the other hand, tend to be less well-mannered than Japanese people and may casually or unknowingly break the public rules that Japanese people follow.
This kind of thing is already happening in various places, but if the number of foreign visitors to Japan increases and exceeds a certain level, conflicts will likely arise between foreign visitors and Japanese people.
Japanese people have a tendency to put up with problems, which is why government responses are often delayed. Just when the prospects of becoming a tourism-oriented nation are opening up, it would be a huge loss if the government were to respond incorrectly and the popularity of visiting Japan would decline.
The government and local governments should not only promote the popularity of visiting Japan, but also tackle the negative aspects that are dampening its popularity.