旨い処探索同好会

アトリエ葉神 公式 ブログ・サイト

読書 その五十四 反戦

2011年03月19日 21時40分27秒 | 読書 (国吉康雄、回顧展カタログの翻訳)

"Forbidden Fruit" 1950

クニヨシは、戦争の間、黙ったままでいる事が出来ました、そして彼を咎める人は誰も
いなかったでしょう;しかし彼は、彼が信じている側の為に発言することを選びました。
彼にとって民主主義の根本を信じることは、彼が完全に反対している政府への考えられる
忠誠心よりも重いものでした。

クニヨシは、オー・ダブリュー・アイ (OWI, Office of War Information)の為にポスターを
描きました、戦争によって制作された最も強烈なものの中に含まれていました。 1942年に
彼は、ユナイテッド・チャイナ・リリーフの援助のためにダウンタウン・ギャラリーで回顧展
を開きました。 彼は、パール・ハーバーの前より多くの演説をしました。 
彼はボランティアで日本への放送を、それも二回しました、それを彼自身の名前でする事を
主張しました。


"Torture", 1943. Drawing for War Poster. (40 x 28 1/2 in). Owned by artist

Kuniyoshi could have remained silent during the war and no one could have
blamed him; but he chose to speak out for the side in which he believed. To him
belief in the democratic cause outweighed any conceivable loyalty to a govern-
ment to which he was utterly opposed. He drew posters for the OWI, including
some of the most powerful produced by the war. In 1942 he held a retrospective
exhibition at the Downtown Gallery for the benefit of United China Relief. He
made more speeches after Pearl Harbor than before. He volunteered to broad-
cast to Japan, and did so twice, insisting on doing it in his own name.


Kuniyoshi at the bottom center.

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 読書 その 五十三 パール... | トップ | 日本の美 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。