きふブロ!KIF・熊本市国際交流振興事業団のブログ

What's “きふブロ”?→KIFのボランティア、インターン、スタッフが綴る楽しい、ちょっと為になる国際交流のブログ!

Turkish Cooking Class

2012-07-17 11:00:03 | サポボ 日記

Finally, so happy to see the sun but please be careful under this strong and burning sun.

Good Morning and this is Hasan again volunteer at International Center.

When I came here 3.5 months ago I was asked to teach students  in Turkish Cooking Class on July 5 at NanbuKominkan.

We couldnt publish this blog on July 6 and last week was heavy rain was the main blog of my title.

That day I tried to cook 3 famous Turkish dishes; Menemen, Zucchini and Carrots mix with yogurt and garlic appetizer and Green Pepper Dolma.

I was quite nervous and excited before as I`ve never cooked in front 20 people but  I went there and as I started teaching lovely people in there they made me very comfortable and ease.

The class had  mostly house wifes as there were 2 male students which I was very suprised to see.

Turkish Cuisine number 3 in the world after France and Chinese Cuisine and has very long history.

Students were very interested in Cuissine and were asking me many questions about these 3 dishes and  about the Cuisine.

I was privilege and humble to be there and introduce to these 3 dishes to students who didnt know so much  about Turkish Cuisine.

According to students these dishes were very delicous and I hope I taught these people  about Turkish Cuisine and how delicious these dishes can be If you are actually in Turkey.

I also encourage people who read this blog to check Turkish Cuisine in the web and see those lovely colorful food pictures and read about Cuisine`s history to see why this Cuisine has so much attention around the world.

I was asked to cook again in November at different Community Center and I guess I will glady accept this offer and teach as many students as possible about Turkish Cuisine and make them excited about our foods.

Thank you very much.

よく晴れて嬉しいですでも、日差しには気を付けて下さい

おはようございます サポートボランティアのハサンです(^^)

サポートボランティアになった当初、会館の職員の方から「南部公民館で7月5日にトルコ料理

を作ってくれないか」と聞かれました

トルコ料理教室が終わったら、すぐにでもブログを書きたかったのですが中々書くことができませんでしたそこで、今回書かせていただきます

その日は3種類のトルコ料理を作りましたメネメンズッキーニ人参それからヨーグルトにんにくを混ぜ合わせたものピーマンドルマ)

最初は緊張でいっぱいでしたが、参加者の方々はとても親切ですぐに緊張がとけ楽しい時間を過ごすことが出来ました

参加者の方は、主婦の方が多かったのですが、2名男性の学生の方がいらしゃって驚きました

トルコ料理は世界三大料理の一つ(中華料理、フランス料理、トルコ料理)で長い歴史があります(^-^)

参加者の方は、トルコ料理に興味を持たれて今回作った3つの料理のことや他の料理について私に質問してくださいました

トルコ料理を食べたことがない参加者の方もとても美味しいと喜んでくださいました

このブログを読んでトルコ料理に興味を持って色々調べて下さったら嬉しいです

それから、今年の11月またトルコ料理を作ることになりました

たくさんの参加者に来て頂けると私も嬉しいです

詳細は後ほどお知らせします

ありがとうございました

サポートボランティア ハサン インターン 長田

ハサンさんは、料理を作る前は大変緊張なさっていましたが、終わったあとはとても楽しかったと自慢げに写真をみせて下さいました(笑)

私は食べることが、できなかったのですが、見た目も凄くきれいでどんな味がするのか

食べてみたいと思いました

Img_2939

Img_2936

Img_2931

Img_2930

Img_2919

Img_2920

Img_2926


最新の画像もっと見る