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ふかよんライフスタイルファンド日記Ⅱ

生活・仕事・遊びのポートフォリオを重視し、ライフスタイルの「運用」を考えていきます。

Conversation with perplexity today

2024-11-03 17:16:59 | Weblog
Conversation with perplexity today :今日のperplexityとの会話

私:Facebookで鳥取のカニの広告が表示され、クリックして読んだら、他社のカニ広告がたくさん表示されるようになった。ズワイ蟹、食べたいねー

perplexity:Facebookで鳥取のカニの広告を見た後、ズワイ蟹に関する他社の広告が増えるのは、**リターゲティング広告**の仕組みが影響しています。ユーザーが特定の商品に興味を示すと、関連する広告が表示されるため、ズワイ蟹の広告も増加します。また、ズワイ蟹は人気が高く、多くの飲食店や通販サイトがプロモーションを行っているため、選択肢も豊富です。このような背景から、ズワイ蟹を食べたいという気持ちが高まるのは自然なことです。

Me: I saw an ad on Facebook for Tottori crabs, clicked on it and read it, and now I see a lot of crab ads from other companies. I want to try snow crab!

PERPLEXITY: The **retargeting ad** mechanism is responsible for the increase in other companies' ads related to snow crabs after seeing an ad for Tottori crabs on Facebook. When a user expresses interest in a particular product, related ads are displayed, which also increases the number of ads for snow crab. In addition, snow crab is very popular and many restaurants and mail-order websites promote it, so there is a wide variety of choices. Against this backdrop, it is natural that the desire to eat snow crab will increase.

コメント
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