旨い処探索同好会

アトリエ葉神 公式 ブログ・サイト

読書 その四十四 賞

2011年03月05日 15時15分23秒 | 読書 (国吉康雄、回顧展カタログの翻訳)

"Eggplant" 1921, pen, ink, and brush on paper, (37.2x26.5cm)
The University of Iowa Museum of Art, Iowa City

ダニエル・ギャラリーが閉鎖した後、彼はダウンダウン・ギャラリーと以後ずっと続く
交流を始めました。 1930年以来、彼は全国での大きな現代アメリカ美術の全ての
年次展覧会に何時も加えられていました。 
1931年を始めに、テンプル・ゴールドメダル・オブ・ペンシルベニア・アカデミーと
カーネギー・インスティテュートでの一等賞、この二つの最も重要な賞を含め、彼は連続して
賞や名声を受け取りました。 
1933年には、アート・ステューデント・リーグで教え始め、それ以来最も人気のある
教師の一人でした;さらにクニヨシは、ニュー・ヨーク・スクール。フォー・ソーシャル・
リサーチで長い間教鞭を執りました。


"Grapes in White Bowl" 1923, pen, brush, colored ink, and graphite on paper, (56.7x39.2cm)
Wadsworth Atheneum, Hartford, Connecticut, Gift of William E. Hill

After the Daniel Gallery went out of business he began a connection with
the Downtown Gallery that has lasted ever since. Since 1930 he has been in-
cluded regularly in the large annual exhibitions of contemporary American art
throughout the country. Starting in 1931 he received a succession of awards and
honors, including two of the most important, the Temple Gold Medal of the
Pennsylvania Academy and the first prize at the Carnegie Institute. In 1933 he
began teaching at the Art Students League, where he has been one of the most
popular instructors since then; and he has also taught for many years at the New
School for Social Research.


"Leaves in a Vase" 1924, pen, ink, brush, watercolor, and graphite on paper, (50.4x36.5cm)
Fine Arts Museums of San Francisco, Achenbach Foundation for Graphic Arts.

訳註:そうでなくても結構重いクニヨシの油の作品が続くと消化不良か食傷気味になって
くるので、この辺で気分転換して彼のドローイングを選んで見ました。


"Squash" 1924, pen, ink, brush, colored ink, and graphite on paper, (38.7x56.5cm)
Indianapolis Museum of Art, The Robert and Traude Hensel Collection.


"Plant" 1925, pen, ink, brush, and graphite on paper. 56.5 x 38.7cm
The Museum of Modern Art, New York, gift of Abby Aldrich Rockefeller.



コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 読書 その四十三 現存アメ... | トップ | 読書 その四十五 帰郷 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。