本と映画とアイドルと ~数少ない趣味の記録~

本や映画、アイドルについてまとめた、作詞家「福田花音」推しによる、記録のためのブログです

2013 F1 Rd.16 Indian GP

2013-10-30 20:00:13 | モータースポーツ
先週末、インドGPが行われました。

またしてもレースをチェックすることはできなかったんですけど、ベッテルのタイトル獲得が決まりましたね。

シーズン中盤からレッドブル、ベッテルの強さは抜き出ていたので、これはもはや時間の問題だったことでしょう。

来シーズン、ベッテルと戦えるマシンを各チームが作り上げてくることを期待しています(特にフェラーリ)。

ライコネンは可もなく不可もなく、といった感じだったんでしょうか。

代わりに、ここ最近グロージャンが頑張ってる気がします。

以下、インドGP週末のライコネンのコメントです。

Formula 1.comより)

Friday practice
Kimi Raikkonen, P1 - 1:28.730, 17th; P2 - 1:26.632, 8th
“The car feels pretty okay now, but we can still make it better. We made quite a few changes in the morning as it didn’t feel so good then, but it’s much better now and we should be able to make more progress for tomorrow. The track is quite slippery, but that improves with time and the car gets better too.”

「マシンはかなり良い感じだけど、まだ良くなるだろう。午前中はあまり良くなかったので、大きく変更して、ずっと良くなった。明日はもっと進歩できるはずだ。トラックはとても滑りやすいけど、時間が経てば改善するだろうし、それに伴ってマシンもよくなるだろう。」

Qualifying
Kimi Raikkonen (6th, Q3 - 1m 25.248s)
“It wasn’t an ideal qualifying session and I’m still having some problems with understeer, but the car did feel better overall than yesterday. The tyres have to be managed over a full lap for qualifying so we are where we are on the grid. We’ll see what happens tomorrow and I’ll try to do as well as I can. Overall, the car feels slightly better than in the last few races; still not where we want it to be, but slightly better.”

「理想的な予選セッションではなかった。アンダーステアの問題があったからだ。でも、全体的に昨日よりは良くなった。予選の1ラップでタイヤを管理しなければならず、我々はグリッドのいるべきポジションにいるのだろう。明日何が起きるか見てみよう。できる限りのことはするよ。ここ最近のレースより少しはマシンが良くなっている。望んでいるポジションではないけど、わずかに良くなっている。」

Race
Kimi Raikkonen, 7th
“We ran maybe the first twenty laps with no brakes as they had overheated massively, so every time I got close to somebody I lost braking. At the end of the race I ran out of tyre performance too so it’s been a pretty disappointing day. I knew the tyres would drop off quite quickly, but there wasn’t much to lose between trying to get to the end and making an extra pit stop in terms of time lost. In the end it didn’t work.”

「最初の20周くらいはひどいオーバーヒートのために、ほとんどブレーキが利かない状態で走っていた。それで、誰かに近づくたびにブレーキを失っていた。レース終盤ではタイヤを使い切ってしまっていて、とても残念な日だった。タイヤがすぐに性能ダウンしてしまうことはわかっていたけど、最後まで前を追いかけること、そして余分なピットストップをすることで失うことは多くはなかった。結局、うまくいかなかった。」


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。