鉄火場のアライグマ

株式投資がメイン、の予定だったのですが、いつのまにかマンション購入記、のつもりが建売住宅購入記になってしまいました・・・

BMW

2007年04月28日 | Weblog
NY Timesを見ていたら以下のような記事が載っていた。

上海のモーターショーでBMWがコンセプトカーを出している。
写真を見る限りかなり実際のモデルに近いもののように見える。

スペック等は公開されておらず、記事でも
The CS’s long hood suggests a powerful engine. The face is aggressive, with a hooded, intent look to the headlights.

などと外観から想像してあるに過ぎない。

この車はメルセデスのCLSと同じコンセプトの4ドアクーペだが、CLSよりデザインはいいかも。

ただ、大径ホイールと薄いタイヤは運転に気を使いそう。カッコいいけど。


BMW’s Shanghai Surprise

The Concept CS hints at a new look for BMW.

Published: April 22, 2007
BMW lit a firecracker at the Shanghai auto show last week, unveiling a design study called the Concept CS that not only signaled an evolution of the company’s designs, it suggested a possible future sedan that would be bigger and more expensive than any existing model.

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The Concept CS is wider and lower than BMW’s current flagship sedan, the 7 Series.
The Concept CS, which takes its name from highly styled BMWs of the 1960s, is longer, wider and lower than BMW’s current flagship sedan, the 7 Series.

In a telephone interview shortly before he left for China, Christopher E. Bangle, director of design for the BMW Group, said the choice of location for such an important debut reflected the Shanghai show’s rise to world-class status.

Such flattery of the hosts may be smart: Asia is likely to account for a big piece of any future growth in sales of high-end luxury cars.

The CS’s most striking feature is a long, low, flowing roof, which inevitably leads to comparisons with recent “four-door coupes” — notably the Mercedes-Benz CLS, Aston Martin Rapide and Porsche Panamera.

But the CS, Mr. Bangle insisted, is neither cut nor stretched. “It was conceived holistically as a four-door saloon,” he said, using the common European term for a generously proportioned sedan. “It is not a chopped or stretched anything.”

The CS’s long hood suggests a powerful engine. The face is aggressive, with a hooded, intent look to the headlights.

Large air openings below the front grille seem connected to like-styled apertures for the exhaust in the rear. In between, swollen rocker panels leave the impression that the entire body rides on twin tubes.

Other details are more delicate. There is an echo of BMW’s hallmark roof-pillar shape — called the Hofmeister knick — impressed in the sheet metal. There is a reference to the Z8 in the front lights. The area around the stylized kidney shapes of the grille is delicately modeled; the taillights are stretched and lightened.

There’s a trick side vent that moves when the door opens. The well-known creases of Bangle-era BMWs turn into a play between a long side line and a rear hip line, emphasizing the car’s considerable length. Over all, aggressiveness plays off delicacy. The car mixes sport signals with luxury signals.

Mr. Bangle said the CS grew out of a long study of package and proportions. The car was designed under the direction of Adrian van Hooydonk, who as director of design for the BMW brand sets the hands-on direction for the cars. The lead exterior designer was Karim-Antoine Habib, and the interior was done by Nadya Arnaout.

Mr. Bangle acknowledged that the overall shape had a romantic or sensual quality. But “it’s not going to win a teddy bear contest,” he said. “It retains enough hard lines while also conveying some sensuality and sex appeal. Aggressiveness should not be the only way to convey power.”

みなとみらい

2007年04月14日 | Weblog
住宅購入を検討しはじめた最初の頃に、みなとみらいの高層マンションを真剣に検討していた。

先日、ひさしぶりにみなとみらいに行ってみた。
この写真は、10年ぶりに上ったランドマークタワー展望台からのものです。
(写真はクリックで拡大)

すると、購入を検討していたMMTフォレシスは既に一棟目(R棟)の入居が始まっており、2棟目もかなり出来つつあった。

また、ブリリアは既に30階まで立ち上がっている(確か、入居は今年7月頃)。

写真左下にあるMMMidSquareも建物躯体は既に完成している。思っていたよりかなり太い(中央部分は吹き抜けになっている)。

マンションはすべて30階建て。建築制限で高さが100mに制限されているため。

ところで、MMTフォレシスL棟の住戸が早速売りに出されているらしい。賃貸投資用に買ったお金持ちが、高値で売れそうなので方針変更して売りに出しているのだろう。買値の2-3割増しくらいで市場に出ている。

みなとみらいには日産本社が建つ予定だし、その他のオフィス開発も進んでいるようなので、このあたりのマンションの資産価値はしばらく上がっていく気がする。