法人営業に最適な『理詰めの営業』で日刊工業新聞社賞受賞の中小企業診断士 齋藤信幸の営業力強化手法 <情報デザイン>

営業自身のシンになる営業手法を確立し、自信に。営業案件の可視化と営業の行動管理を実現。特にコンプレックスセールスに最適。

Ronさんの営業、ステップ#9 更なる信頼構築のために

2016-10-23 23:12:34 | Ron McFarlandのトラックグローバル営業
シルバーウイークはいかがでしたか。

営業の皆様の中には休みの取れなかった方も多かったのではないでしょうか。

すいません私は韓国のソウルに行ってきました。

10か月ぶりの訪問でしたが、中国人旅行者が急増していることに驚きました。中国経済の減速感はそこにはありませんでした。

中国語を話す店員や呼び込みはが増えたことは勿論のこと、デューティーフリーショップでは、中国人に人気の化粧品やお土産品コーナーは拡張され、人気のない紳士服コーナーはほぼ消滅状態。ネクタイさえも買えませんでした。

この中国人パワー、営業に使いたいですね。

さて、Ronさんの営業も残り3ステップとなりました。


STEP #9 ONE SALE MADE: 更なる信頼関係を構築

One sale will not make a career for a salesman. Most of the time making a sale is good for the salesman and the customer. This is a "WIN-WIN" transaction. The salesman gets the sale, and the customer gets the value he is looking for in the product. If the salesman sells the product, but the customer is not happy for some reason ("WIN-LOSE"), the salesman may also lose. If the salesman sells the product at a loss ("LOSE-WIN"), he is not providing for himself or the future of the business, which may adversely affect the customer’s after sale support and advice. If a sale is not made because the salesman did not do a good job in all of the steps in the Selling Process, the salesman will probably lose the sale, and the customer will lose the benefit of the product ("LOSE-LOSE").

This step simply put, is to inform the customer that the relationship is not over. The salesman should tell the customer that he still is concerned about him getting the value in the product that the salesman explained in earlier steps. This is a tremendous trust builder for the salesman.



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