TM英会話サークル

英会話サークルの活動内容を復習するためにまとめています。

間違いがありましたら教えてください

Even after 20 years of living in Japan. 20年日本に住んだ後でさえ

2012-02-05 19:45:28 | 英語・今日のレッスン
1月30日(月)

(会話練習)

How was your weekend?

Fine.(thank you) and yours?
great.(thank you) and yours?
good.(thank you) and yours?

How are you ? ---> Fine.and you?
How was your weekend ? ---> Fine. and yours.
所有格で聞かれたら、所有格で答える


【Even after ○years of 動名詞  ○年~した後でさえ】

Even after 20 years of living in Japan she still doesn't like natto.

日本に住んで20年たった後でさえ、彼女はまだ納豆が好きでない


Even after 4 months of being prime ministe most people in the world still don't know Mr. Noda's name.

日本の総理大臣になって4ヶ月たったあとでさえ、世界の多くの人たちはまだ野田さんの名前をしらない


Even after 30 years of being married they still walk hand in hand.

結婚して30年たった後でさえ、彼らは手をつないで歩く


【still】

I still can't remember my adress.
(覚えようとしているが)なかなか覚えられない

I can't remember my adress yet.
私はまだ自分の住所が覚えられない(単純にまだ覚えられない)

(still の位置に注意)
She still isn't~
She is still ~
She still can

in a row 続けて

So far this month it has raind 3 weekends in a row.

今のところ、3週末続けて雨です


She has won the competition 3 years in a row.

彼女は3年連続で競技会で優勝した


【Did I tell you ( that 主語+動詞/ 疑問詞 主語+動詞 / about 名詞 あなたに知らせましたか?】

Did I tell you about Mr.Sakamoto's birthday party?
坂本さんの誕生日パーティーについて話しましたっけ?

Did I tell you that Mr.Sakamoto will have a birth party tomorrow?
坂本さんの誕生日パーティーがあることを(わたしは)あなたに話しましたか

Did I tell you when Mr.Sakamoto's birth party is?
坂本さんの誕生日パーティーがいつか話しましたっけ?


【particular about  こだわる】

She is paricular about where she sit at restrant.
彼女はレストランでどこへ座るかについてこだわる

I am particular about which country my coffee is made.
私は自分のコーヒーがどこの産地のものかこだわる


You don't have to worry about +動名詞 ~ついて心配しなくていい

You don't have to worry about waiting for me after the party.
パーティーの後私を待つことについて心配しなくていい

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« I hope this year will be a ... | トップ | 週に二回を英語で言うと »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

英語・今日のレッスン」カテゴリの最新記事