TM英会話サークル

英会話サークルの活動内容を復習するためにまとめています。

間違いがありましたら教えてください

How do you know she’s American?

2024-06-22 13:08:28 | 英語・今日のレッスン
June 17, 2024
lesson

【先週の復習】
(the same, the opposite, different, similar)
A and B are different. --------------> AとBは違う
A and B are the same. -----------> AとBは同じ
A and B are the opposite. ------------> AとBは反対
A and B are similar? -------------> AとBは似ている

Are A and B the same? -----------> AとBは同じですか
Are A and B different? -----------> AとBは違いますか
Are A and B similar? -----------> AとBは似ていますか
Are A and B the opposite? -----------> AとBは反対ですか

(比較級/ 比較級の程度)
I like cats very much. ------------> 私は猫が大好きです
America is bigger than Japan. ------------> アメリカは日本より大きい
America is much bigger than Japan. ------------> アメリカは日本よりずっと大きい
Today is winder than yesterday. ------------> 今日は昨日より風が強い
Today is much winder than yesterday. -----------> 今日は昨日よりずっと風が強い
Your daughter is more beautiful than the picture. -------------> あなたの娘さんは写真より美しいです
Your daughter is much more beautiful than the picture. ------------> あなたの娘さんは写真よりずっと美しいです

(know, understand, tell)
How do you know she’s American? ------------> どうして彼女がアメリカ人だと分かるの?
How do you use this? --------->これはどうやって使いますか
Why do you like Japan? ----------> あなたはなぜ日本が好きなのですか
Why were you late?----------> あなたはなぜ遅れたの?
I don’t know.-------------> 知りません
I don’t understand. ------------> わかりません、理解してません
I don’t understand the difference between A and B.------------> AとBの違いがわかりません( 複雑なことがわからない)
I can’t tell the difference between her twins. ------------> 私は彼女の双子の区別がつかない(五感で)
I don’t know the answer of the question.----------> わたしはその質問の答えを知らない(わからない)
I don’t know where she lives. ------------> 私は彼女がどこに住んでいるか知らない(わからない)

【宿題のチェック(tell, understand, know, decide, choose) 】
Eight years ago, my husband and I went to a pet store, there were cute twin Shiba puppies and the color of them was black and brown. We chose the black one and decided to buy her. Two months later, we made up our minds to buy the brown one too because nobody bought her and we felt sorry for her. We didn't know if they remembered the fact that they were twin sisters by themselves, but we could tell by their appearance that they are sisters.( We could also tell by their pedigree paper.)Even though I have learned how to train dogs, I still don't understand how to handle them when they fight with each other.
-------> 8年前、私たち夫婦はペットショップへ行き、可愛い双子の黒い柴犬と茶色の柴犬の子犬を見つけました。私たちは黒い子を選び買うことに決めました。その2か月後、茶色の子が売れ残っていたのでかわいそうに思い、その子を買う決心をしました。二匹が双子だったとお互いが覚えているか私たちには分かりませんが、外見で姉妹だということが分かります(血統書でもわかります)私は犬の躾を学びましたがいまだに彼女たちが喧嘩したときはどう対処していいかわかりません。
I decided to go to bed at ten for my health. ---------> 私は健康のために10時に寝ることを決めました
I’m going out now, I have to choose a necklace to go well with my clothes. ---------> わたしは外出します、服に合うネックレスを選ばなければなりません
I can understand why you want to go to Germany.---------> なぜあなたがドイツへ行きたいか理解できます
How do you know she’s divorced. --------> どうして彼女が離婚したと知っているの?
I can tell by the sound of footsteps that my son comes home. ----------> 足音で息子が帰ってきたことがわかります
I didn’t understand the movie with subtitles. ---------> 映画に字幕が付いていなかったので理解できませんでした
For June, I don’t know why it is so hot. ---------> 6月にしてはどうしてこんなに暑いのか分からない
I wonder what I will choose for his present. ---------> 彼のプレゼントのために何を選ぼうかなぁ
I can’t decide what to make dinner for his birthday. ------------> 彼の誕生日のために夕食に何を作るか決められない
Can you tell I got my hair cut? ---------------> 髪を切ったのが分かる?
Because it was muggy, I chose beer and drank too much, so I decided to go to bed early. --------> 蒸し暑かったので、ビールを選んで飲み過ぎたため早く寝ることに決めました
I don’t know which I should choose for her present. ----------> 彼女のプレゼントのためにどれを選んだらいいか分からない
Even though ---------> ~であるけれども(会話で使われる)
Although -------> ~であるけれども(thoughよりも文語的)
Though ---------> ~であるけれども
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« My smartphone is much more ... | トップ | This morning, it was suppos... »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

英語・今日のレッスン」カテゴリの最新記事