本家ヤースケ伝

年取ってから困ること、考えること、興味を惹かれること・・の総集編だろうか。

ニコラスケイジの”Next”♪

2007-04-28 23:31:45 | 
In “Next,” a crummy action and speculative-fiction hybrid, Nicolas Cage plays a guy who can see into the future two minutes at a time. It’s too bad that Mr. Cage couldn’t tap into those same powers of divination to save himself from making yet another inexplicably bad choice in roles. Once one of the more enthralling actors in Hollywood (“Leaving Las Vegas”), Mr. Cage these days seems all too content to waste his and the audience’s time in tacky genre throwaways, not that “The Wicker Man” or at least the hilarious highlights reel of same that eventually made it onto YouTube didn’t provide some serious yuks.

「Next」では、ちゃちなアクションと推理のフィクションハイブリッドの中で、ニコラスケイジは一度に2分だけ未来を見ることができる人間を演じます。ケイジ氏が役に関してさらにもう一度どういうわけか誤った選択をすることを惜しんだため、占いのそれらと同じ力を利用することができなかったのは、残念です。より多くのもののかつての一つがハリウッド(「Leaving Las Vegas」)で俳優の心を奪って、ケイジ氏は、この頃、結局YouTubeの上にたどり着いた同上の品がないジャンル使い捨て品、その「Wicker Man」でない、または少なくとも陽気なハイライトリールで彼の観衆の時間を浪費することが若干の深刻なyuksを提供しなかってあまりに満足しているようです。

 あらぁ、yuksって何?
 私の英英辞典にはないぜよ。汗。

What’s bittersweet about all this is that Mr. Cage remains an insistently watchable screen presence, as even this dopey movie proves. In his day job, Mr. Cage’s Cris Johnson works in a low-rent Vegas casino as a no-frills magician pulling doves out of his coat sleeves and modest factoids out of the minds of his audiences. He supplements his earnings by playing the slots and blackjack. Allergic to trouble and the overly curious, he keeps his profile low by betting only against the house, trying to cash out before he attracts too much attention. Ah, but there’s trouble afoot in the form of a pushy F.B.I. agent named Callie Ferris, played by Julianne Moore, yet another performer who seems intent on breaking the hearts of the faithful.

このぼんやりした映画さえ証明して、こういうことについてほろ苦いことはケイジ氏がしつこく見るに値するスクリーン存在のままであるということです。彼の本職において、ケイジ氏のクリスジョンソンは、彼の観衆の心からハトを彼のコートそでと適度の虚偽から引き抜いている実質本位の魔術師として、低使用料ヴェガスカジノで働きます。彼は、スロットとブラックジャックをすることによって、彼の所得を補います。トラブルとあまりに奇妙なものに対するアレルギーで、彼は彼のプロフィールを家だけの反対に賭けることによって低くしておきます。そして、彼があまりにたくさんの注意をひく前に、外へ現金にためす。ああ、しかし、進行中のトラブルがCallieフェリスという名の強引なF.B.I.エージェントの形であります。そして、ジュリアンムーア(忠実な支持者の心を悲しませることに集中しているようであるさらに別のパフォーマー)によってされます。

Jaw locked, Ms. Moore seems terribly unhappy to be here, and it’s no wonder. Her character is working the anti-terrorism beat, which requires her to be at once expert at her job, because she’s one of the stars of the show, and a political straw woman who freely doles out cruel and unusual punishment while talking about the greater good, mostly because the screenwriters are obviously bored. She may not be nice, but, dammit, she is on the side of might and right. You see, there’s a Russian nuclear device gone missing, and Agent Ferris knows, despite the eyeball-rolling of her superiors and underlings, that the only thing that stands between humanity and annihilation is a Las Vegas magician with a taste for martinis and blondes.

あごはロックして、ムーア夫人は本当に不幸な状態でここにいます、そして、それは何の不思議もありません。大部分はシナリオ作家が明らかに、退屈するので、より大きな利益について話している間彼女がショーのスターのうちの1つと自由に容赦のなくて変わった罰を分け与える政治的なわら女性であるので、彼女の性格はテロ対策鼓動(それは彼女の仕事にすぐに熟練していることを彼女に要求します)をもたらしています。彼女は素晴らしくないかもしれませんちきしょう、しかし、彼女は力と正当の端にいます。あなたはわかります、ロシアの核兵器過ぎ去った行方不明者がいます、そして、彼女の上司と手下の眼球-回転にもかかわらず、Agentフェリスは人類と絶滅の間に立っている唯一のものがマティーニとブロンドの趣味のラスべガス魔術師であるということを知っています。

There’s more, barely. Directed by Lee Tamahori and written by Gary Goldman, Jonathan Hensleigh and Paul Bernbaum, “Next” is based on a nifty short story by Philip K. Dick titled “The Golden Man.” First published in 1954 in the science-fiction magazine If, the story imagines a world in which mutants are rounded up and destroyed. The title character, a literally golden-hued mutant said to resemble a god, but whose intelligence comes nearer to that of an animal, can see far enough into the future to evade capture. Mr. Dick explained that the story was written when the trend in SF literature was to glorify mutants, which he saw as a self-serving, “dangerous hunger for power on the part of neurotic people.”

僅かにまだあります。リータマホリの監督で、そして、ゲイリーによって、ゴールドマン(ジョナサンヘンズレイとポールバーンバウム)が「ゴールデンMan」というタイトルでフィリップK・ディックによって「Next」は素晴らしい短編に基づいて書かれています。FirstがSF誌Ifで1954年に出版され、物語はミュータントが処理されて、滅ぼされる世界を想像します。タイトル性格(神に似ていると言われている文字通り金色の色の変異体)、しかし、誰の知性が、動物のそれにより近くなりますか、十分に捕獲を避ける将来への遠く見ることができる。ディックがSF文献における傾向が変異体を称賛することになっていたとき、物語が書かれると説明したミスター、彼は見えました利己的な、「神経過敏な人々の側の力に対する危険な渇望。」

Mr. Dick’s story and “Next” have so little to do with each other that the writer’s die-hard fans can relax: the great man’s reputation has not been tainted by yet another knuckleheaded adaptation. Mr. Cage and Ms. Moore have it worse, since the spectacle of these two grimacing through so much risible dialogue and noisy action seems as wearing to them as to us.

About the only performer who comes out unscathed here is Jessica Biel, who plays Cris’s love interest, a honey-dipped blonde named Liz Cooper. Ms. Biel enters in a gauzy light and sticks around to make goo-goo eyes at Mr. Cage in an itty-bitty towel, delivering a vision of gilded perfection that comes tantalizingly close to Mr. Dick’s original conception.

ディック氏のストーリーと「Next」とは、作家の熱狂的なファンをリラックスさせるために互いに出来ることが殆どありません:偉人の評判は、さらにもう一度のろまな適合によって損なわれませんでした。これらの2つのしかめっ面をしている終わりまでそれだけのおかしな対話と雑音が多い行動の光景が彼らに我々にと同じくらいすり減っているような時から、ケイジ氏とムーアさんは更に悪いことにそれを持ちます。

ここで無傷になるだいたいただ一人のパフォーマーはジェシカビールです。そして、その人はクリスの愛関心(蜂蜜をつけられたブロンドの名前を挙げられたリズクーパー)をします。ビールさんは薄い光で入って、ちっちゃいタオルでケイジ氏で色っぽい目を作るために近くにいます。そして、ディック氏の独創的な概念の近くにじらすように来る金メッキした完全の展望を届けます。

Directed by Lee Tamahori; written by Gary Goldman, Jonathan Hensleigh and Paul Bernbaum, from a screen story by Mr. Goldman based on the short story “The Golden Man” by Philip K. Dick; director of photography, David Tattersall; edited by Christian Wagner; music by Mark Isham; production designer, William Sandell; produced by Nicolas Cage, Norm Golightly, Todd Garner, Arne L. Schmidt and Graham King; released by Paramount Pictures. Running time: 96 minutes.

WITH: Nicolas Cage (Cris Johnson), Julianne Moore (Callie Ferris), Jessica Biel (Liz Cooper), Thomas Kretschmann (Mr. Smith), Tory Kittles (Cavanaugh) and Peter Falk (Irv).

リー・タマホリ監督;ゲイリーゴールドマン、ジョナサンヘンズレイとポールバーンバウム脚本、スクリーンから、ゴールドマン氏による話は、フィリップK・ディックによって短編「ゴールデンMan」に基づきました;映画監督、デイビッドタッターソール;クリスチャンワグナーによって編集されます;マークアイシャムによる音楽;生産デザイナー、ウィリアムサンデル;ニコラスケイジ、ノームGolightly、トッドガーナー、アーネL.シュミットとグレアムキングによって生じられます;パラマウントピクチャーズによってリリースされます。実行タイム:96分。

で:ニコラスケイジ(クリスジョンソン)、ジュリアンムーア(Callieフェリス)、ジェシカビール(リズクーパー)、トーマスクレッチマン(スミス氏)、トーリーKittles(カバノフ)とピーターフォーク(アーヴ)。

(以上日本語訳は未完です。ちゃい。

============

 NYタイムズ紙に全面広告 慰安婦問題で安倍首相批判
2007年4月28日(土)00:15

 【ワシントン27日共同】韓国系米国人団体が27日付のニューヨーク・タイムズ紙に「安倍晋三首相への公開書簡」と題する全面広告を載せ、従軍慰安婦問題に対する首相の対応を批判、謝罪を要求した。

 26日付のワシントン・ポスト紙にも、下院に提出された日本政府に謝罪を求める決議案を支持する民間団体の全面広告が掲載されており、批判広告が米国の2大有力紙に出る異例の事態になった。

============

 *人種の坩堝たるUSアメリカは別名「人権の国」でもあり、個々構成員らの人権に関しては殊の外敏感である。アメリカ・メディアの人権問題への追求は生半可なことでは阻止出来ないのである。今回の慰安婦問題では安倍ポンの反動性とチャランポランさだけが奇妙に浮き彫りにされていて、これを庇っているのは産経新聞を筆頭とする日本のメディアだけである。


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。