倉富和子の女のひもとき in USA

生活に緊張感を与える為に、ブログを書く事にしました!心導・縄文ストレッチ・DNAメソッドを広めるため、世界中を巡ります。

シアトル発、ひな祭りのお祝いをしました。We received a gift for Hinamatsuri.

2024-03-25 14:01:06 | Weblog
ひな祭りのお祝いを🎎致しました。
シアトルの子供達にひな祭りを体験させて上げたい
という事でした。



雛人形を日本から送って貰いましたが、20年お蔵入り
していたのでお人形さんの足りないものもありましたが、
何とか間に合わせました。


あまやちゃんのお友達の茶道のデモンストレーションは、
最高でしたね。



お忙しい中プレスクールの茶道のデモンストレーションに来
てくださいました。

作法の中には武士道のお話もあり、茶道は単なるお稽古事では
ないと言うことなど、4歳の娘のお友達も神妙に聞いておりました。

初めての体験ですが子供達は皆んな上手に、茶筅を右回しに
回しておりました。




自家製のお茶菓子、甘酒など美味しかったです。
女の子らしい華やかな雰囲気など、演出も中々良かったです。




参加されたお母さんからのお礼のメール、紹介させて頂きますね。


*お茶のデモンストレーションありがとうございました。
お茶は深くて、いつか学びたいな〜なんて思いながら拝見してい
ました。


*お茶のデモンストレーションも見ててとても楽しかったです。
苺大福も美味しかったです!

.今日は楽しい一日をありがとうございました。


We received a gift for Hinamatsuri.
They wanted to let the children of Seattle experience Hinamatsuri.


They sent us a Hina doll from Japan, but it had been in storage 
for 20 years.
They were also missing some dolls, but we made it in time.


The tea ceremony demonstration by Amaya-chan's friend 
was amazing.


Today, despite her busy schedule, she came to the preschool 
to give a tea ceremony demonstration.


The children listened attentively to the story of Bushido, the
 4-year-old's Hinamatsuri from Seattle  and to the way tea 
ceremony is not just a lesson.


We prepared chairs for the children because they have bad knees.
It was their first experience, but they all did a great job turning the 
tea whisk clockwise.


The homemade sweets and sweet sake were delicious.
The performance was also very good, with a girlish and gorgeous 
atmosphere.


Here are some thank you emails from the mothers who participated.


*Thank you for the tea demonstration.
Tea is deep, and I watched it thinking that I would like to learn it 
someday.


*I really enjoyed watching the tea demonstration.


The strawberry daifuku was also delicious! .
Thank you for a fun day today.




コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« シアトル発、日本文化の発想... | トップ | シアトル発、桜満開に送られ... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

Weblog」カテゴリの最新記事