「セルフステア」は、タイヤを確実にグリップさせて、速く、安全にオートバイを走らせる為の大切な機能です。その機能を分かり易く解説する記事の作成にあたり、「セルフステア」についてアンケート募集を行ないましたので、発表します。
"Self-steer" is an important function for ensuring the tires' grip and allowing the motorcycle to run quickly and safely. We will announce the results of the survey on this "self-steer".
【 アンケート内容 / Survey Contents 】
セルフステアの機能は、前輪のステアリング機構の設計で組み込まれています。そして、「キャスター角」と「トレール量」そして「タイヤの接地面」の主に3つの要素の相互の連動とバランスよって、セルフステアは生み出されていますが、どの要素が一番大切だと思いますか?
The self-steer function is incorporated into the design of the steering mechanism of the front wheel. Self-steer is created by the mutual linkage and balance of three main elements: "caster angle", "trail amount", and "tire contact area". Which element do you think is the most important?
【 アンケート結果 / Survey Results 】
アンケートは2回に分けて行ない、その結果は以下の通りです。
The survey was conducted in two parts, and the results are as follows.
アンケートに協力して下さった方々の考えや理解は以下の通りです。
The thoughts and understanding of those who cooperated with the survey are as follows.
【 最後に / Epilogue 】
以上、とても興味深く真剣な回答をして下さった方々のお蔭で、とても良いアンケート結果になりました。この場を借りてお礼をお伝えします。ありがとうございました。
そして、このアンケート結果とは別に、「セルフステア」について分かり易く詳しい解説記事を公式Webサイトに掲載しますので、どうぞ、そちらも楽しみにお待ちください。
Thanks to the people who gave very interesting and serious answers, the survey results were very good. We would like to take this opportunity to thank you. Thank you very much.
In addition to the survey results, we will post an easy-to-understand and detailed explanatory article on "self-steering" on the official website, so please look forward to it.
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