本家ヤースケ伝

年取ってから困ること、考えること、興味を惹かれること・・の総集編だろうか。

米海兵隊の暴走は今に始まったことではない。

2007-04-15 14:12:06 | 世界
Excessive Force By Marines Alleged
Afghan Report on Killings of Civilians Is Called Consistent With U.S. Findings

By Ann Scott Tyson and Josh White
Washington Post Staff Writers
Saturday, April 14, 2007; Page A01

A platoon of elite Marine Special Operations troops reacted with "excessive force" after an ambush in Afghanistan last month, opening fire on pedestrians and civilian vehicles along a 10-mile stretch of road and killing 12 people -- including a 4-year-old girl, a 1-year-old boy and three elderly villagers -- an investigation by an Afghan human rights commission alleges.

The investigation, based on dozens of eyewitness interviews, found that Marines in a convoy of Humvees continued shooting at at least six locations along the road, miles beyond the site where they were ambushed by a suicide bomber in a van. They fired at stationary vehicles, passersby and others who were "exclusively civilian in nature" and had made "no kind of provocative or threatening behavior," according to a draft report of the investigation obtained by The Washington Post.

 *↑これはワシントンポストの記事(冒頭)ですが、これを「ヤフー・テキスト翻訳」にかけると↓:

 エリートの海兵隊のSpecial Operations部隊の小隊は先月アフガニスタンで待伏せの後、「過剰防衛」で反応しました。そして、道の10マイルの範囲に沿って歩行者と一般人の車両に向けて銃撃して、12人を殺す-4才の女の子、1才の男の子と3人の初老の村民を含む、と、アフガニスタン人権委員会による調査が主張します。

調査(何十もの目撃者インタビューに基づく)は、Humveesの輸送隊の海兵隊員が道(彼らがバンで自爆テロ犯によって待伏せられたサイトを越えたマイル)に沿って少なくとも6つの場所を撃ち続けるとわかりました。ワシントンポストによって得られる調査の草案報告によると、彼らは「自然の一般人だけ」であって、「種類のでない挑発的であるか脅迫的なふるまい」を作った静止した車両、通行人と他に発砲しました。

============

 *↓同じ記事の他の部分です。

 Adm. William J. Fallon, head of the U.S. Central Command, is expected to name a senior military officer who would be the convening authority for any criminal or administrative proceedings that could arise, U.S. officials said. Central Command legal officers are "sorting through" the military's initial investigation now, said Lt. Cmdr. Scott Miller, a spokesman for the command. Marine Corps and Naval Criminal Investigative Service officials declined to comment because investigations are ongoing.

The allegations contained in the commission's report indicate that the Marines opened fire on civilians in the vicinity of the suicide bomb, but then also killed six more and wounded at least 25 others in taxis, in buses and on foot along several miles of road as the convoy headed away from the scene toward Jalalabad.

One witness told investigators that his car was stopped about 45 yards from the convoy. "Suddenly they opened fire on my car and shot more than 240 bullets," the witness said. "I myself jumped out the car and got injured, but my father, friend and my nephew were killed in the car." Another witness said a woman was shot in front of her house.

 *↑これを自動翻訳↓

 海軍者ウィリアムJ.ファロン(米中央軍の上部)は起こることができたどんな犯罪的であるか管理の訴訟にでも対する会合している権限である上級将校を指名することになっていますと、米政府当局が言いました。中央軍合法的な役員は軍隊が現在調査にイニシャルを書いてもらう「終わりまで分類します」ですと、司令官大尉が言いました。スコットミラー、命令のスポークスマン。調査が進行中であるので、海兵隊と海軍Criminal Investigative Service当局はコメントするのを辞退しました。

委任のレポートに含まれる申し立ては、海兵隊員が自殺爆弾の近くで一般人に向けて銃撃して、だが、また、護送隊が現場から離れてジャララバードに向かったので、整復術において、バスで、そして、数マイルの道に沿った足でもう6と負傷した少なくとも25の他の人を殺したことを示します。

1人の目撃者は、彼の車が輸送隊からおよそ45ヤード止められると調査者に話しました。「突然、彼らは私の車に向けて銃撃して、240以上の弾丸を撃ちました」と、目撃者が言いました。「私は私自身で車に外へ跳び乗って、負傷しました、しかし、父、友人と私の甥が車で死にました。」、Another目撃者は、女性が彼女の家の前で撃たれると言いました。

============

 *「見境がつかない」という言葉があるが、これは文字通り(額面通り?)見分けがつかない、分別する余裕がないという状況だろうか。

 ヴェトナムでは「ヴェトコン(←ヴェトナムのアカ=共産主義者という罵倒語)」と一般農民の区別がつかなかった。区別など元々なかったのである。一例を挙げれば、昼間は南の政権から駆り出されてせっせと橋や道路を普請していた人間が、夜になると解放戦線の兵士に早変わりしてそれらを破壊して回る。これで米軍をずるずると消耗戦に引き込めるからいいわけである。

 今アフガンやイラクに於いてはパニックに陥っている米兵には「アルカイダ」と一般市民との区別がつかない。周りはみんなアルカイダに見えるから、一人が発砲すれば他は後に続く。子供も女性も「自爆テロ」に走る可能性がある以上殺害の対象として不足はない。

============

 *The voice of Palestineはハマスの英語サイトである。

 *アルカイダ系の生の情報に辿り着くことは私には殆ど不可能だが、ここ→『遊撃インターネット』へ行くといろいろ収集(?)してあって興味深い。虐殺の映像とかも沢山あるようだが、私はまだ見ていない。

 cf.非人道的な攻撃ーー


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。