時系列で内容が書かれているわけではありません。ご了承下さい。

パイナップルタルト

2010-02-04 15:39:02 | 美味しいもの(その1)
昨日の水曜日
シンガポール人のお友達 Sちゃんと一緒に
リージェントホテルの天信に行ってきました。

急いでいた私は、
先日のブログで紹介したタクシーに自分が乗っていたとは気がつかず



ホテルを降りたら、ドアボーイの人が
あっ・・・・マダム あなたのスーツケースが・・・・って
タクシーを追いかける!!!!

ふりをして おどけてみせてくれた!!!

私は、どうしようーーーーーーッと一瞬思ったですが

OH!MY GOT!!!と驚いて見せた!!!

ホテルの前で思わずコントを繰り広げてしまった私達。笑。

笑い転げて入ったリージェントホテル

チャイニーズニューイヤーのアレンジが、きれいです。



天信の天婦羅は、変わらず 本当に美味しいです。

カウンターを予約したのですが
とっても喜んでくれて 本当によかったわ!!!

今日は、節分ということでお店の方が、豆を出してくれました。



節分のこと、英語で説明するのも 難しかったけれど
天婦羅で出た まいたけの説明が 難しかった・・・・・・・。

彼女から、いただいた手づくりのパイナップルタルト

本当に美味しかった!!!

写真撮り忘れて、すでに減ってるし・・・・・



今まで食べたパイナップルタルトの中でNO1でした。

お願いして、レシピをもらったのですが
タルトを作る前に

英語のレシピを理解するという難問が・・・・・

でも、絶対に作りたいの・・・・・・。

いつになるかわからないけれど、作ったら
ブログで紹介したいな・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・。







最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (じゅんころ)
2013-01-23 20:47:02
はじめましてー!! 頂き物のシンガポールのパイナップルタルトがとっても美味しくて、是非自分で作りたいと思っていますー♪ もう作られましたか?レシピなどあれば教えてほしいてす♪
返信する
Unknown (プーさん・・・じゅんころさんへ)
2013-01-30 01:28:45
じゅんころさん

はじめまして。
私は、友達からレシピをもらっただけで、作っていません。
だって、お友達が毎年くれたから・・・・。

今年は、作ってみようかな・・・・・と思いましたが
でも、改めてレシピを見て
私には無理かも・・・・って思っています。

Pineapple Jam
1.5kg pineapple - peeled and chopped
2 cinammon sticks
6 "petals" star anise
6 cloves
450g - 600g caster sugar

• Chop pineapple roughly. Drain pineapple. Don't worry if it's not super dry. It's perfectly alright if the pineapple is still slightly damp.
• Combine chopped pineapple pieces,spices and caster sugar in a large, wide pot (preferably non-stick. I used my non-stick skillet). Stir over medium heat until sugar dissolves. Taste, and adjust sugar as necessary. You can also add a bit of honey if you like.
• Keep stirring the mixture until it reduces to a thick, ambered coloured jam. If in the process of cooking, you found the mixture has dried up too quickly, add a tablespoonful of the reserved juices and proceed on cooking. If you prefer a more citric flavour especially when you are using canned pineapples, add some lemon or lime juice to give it a more zingy kick.
• Remove from stove and set aside to cool. Once cool, store jam in fridge in airtight container. Jam can be kept in the fridge for a long time in an airtight container.

Pastry
45g milk powder*
15g custard powder*
65g corn flour*
275g plain flour*
2/3tsp salt
2tbsp caster sugar
250g cold unsalted butter, cubed
3 egg yolks
2tsp vanilla extract
50ml iced water (used only with rub-in method)
cloves, pits removed
1 egg, beaten with 1 tbsp water (for egg wash)

Creaming Method 1:
• Preheat oven to 170c. Line baking tray/sheet with greaseproof paper
返信する