109 第6章読本2の(12)
[今日のポイント]
iubeo- 言う、命じる
celeriterすみやかに
sedeo- すわる
diu- 長らく
audio- 聞く、聴く
magister教師(m)
______________________
■iubet eo-s celeriter sede-re.
彼は彼らに速やかに坐るように言います。
______________________
iubet eo-s celeriter sede-re.
iubet eo-s彼らに言う
iubet:iubeo-(命じる、言う)の3単数
iubeo-, iube-s, iubet, iube-mus, iube-tis, iubent
eo-s:is(彼)の複数ei-の対格
is, e-ius, ei-, eum, eo-
ei-, eo-rum, ei-s, eo-s, ei-s
celeriterすみやかに
sede-re:sedeo-(坐る)の不定法
彼らに速やかに入って座るように彼は言います。
He tells them to sit down quickly.
読本の続きです:
diu- sedent pueri- et magistrum audiunt; diu- cla-mat magister
et littera-s docet. pueri- littera-s in tabuli-s scri-bunt; magister
tabula-s spectat et littera-s corrigit.
diu- sedent pueri- et magistrum audiunt:
diu- 長らく
sedent:sedeo-(坐る)の3複現
sedeo-, sede-s, sedet, sede-mus, sede-tis, sedent
etそして
magistrum audiunt教師を聞く
magistrum:magister(教師、m)の対格
magister, magistri-, magistro-, magistrum, magistro-
audiunt:audio-(聞く)の3複数現
audio-, audi-s, audit, audi-mus, audi-tis, audiunt
長時間、子供らはすわって教師を聞きます。
For a long time the children sit and listen to the master.
■ 図は、母親のスキンテイッラです(第2章)。
Scintilla in casa- labo-rat; ce-nam parat.
[今日のポイント]
iubeo- 言う、命じる
celeriterすみやかに
sedeo- すわる
diu- 長らく
audio- 聞く、聴く
magister教師(m)
______________________
■iubet eo-s celeriter sede-re.
彼は彼らに速やかに坐るように言います。
______________________
iubet eo-s celeriter sede-re.
iubet eo-s彼らに言う
iubet:iubeo-(命じる、言う)の3単数
iubeo-, iube-s, iubet, iube-mus, iube-tis, iubent
eo-s:is(彼)の複数ei-の対格
is, e-ius, ei-, eum, eo-
ei-, eo-rum, ei-s, eo-s, ei-s
celeriterすみやかに
sede-re:sedeo-(坐る)の不定法
彼らに速やかに入って座るように彼は言います。
He tells them to sit down quickly.
読本の続きです:
diu- sedent pueri- et magistrum audiunt; diu- cla-mat magister
et littera-s docet. pueri- littera-s in tabuli-s scri-bunt; magister
tabula-s spectat et littera-s corrigit.
diu- sedent pueri- et magistrum audiunt:
diu- 長らく
sedent:sedeo-(坐る)の3複現
sedeo-, sede-s, sedet, sede-mus, sede-tis, sedent
etそして
magistrum audiunt教師を聞く
magistrum:magister(教師、m)の対格
magister, magistri-, magistro-, magistrum, magistro-
audiunt:audio-(聞く)の3複数現
audio-, audi-s, audit, audi-mus, audi-tis, audiunt
長時間、子供らはすわって教師を聞きます。
For a long time the children sit and listen to the master.
■ 図は、母親のスキンテイッラです(第2章)。
Scintilla in casa- labo-rat; ce-nam parat.