やさしいラテン語

ラテン語をABCからはじめます。

97 第6章漫画の(4)

2008-11-09 09:18:05 | Weblog
97 第6章漫画の(4)

[今日のポイント]
magister教師(m)
constituo- 決める、決心する
fa-bula物語(f)
narro- 語る

_____________________
■magister co-nstituit fa-bulam na-rra-re.
教師は物語を語ろうと決めます。
_____________________


magister co-nstituit fa-bulam na-rra-re.
magister教師(m)は
co-nstituit: co-nstituo-(決定する)の3単現
  co-nstituo-, co-nstituis, co-nstituit,
  co-nstituimus, co-nstituitis, co-nstituunt
fa-bulam: fa-bula(物語り、f)の対格
  fa-bula, ae, ae, am, a-
na-rra-re: na-rro-(語る)の不定法
  narro-, narra-s, narrat, narra-mus, narra-tis, narrant
教師は物語を語ろうと決めます。
the master decides to tell a story.



次は読本「Flaviusの学校」です。 
Qui-ntus ad lu-dum lente- ambulat et saepe co-nsistit, sed Hora-tia
celeriter pro-ce-dit; prior ad lu-dum advenit et puella-s salu-tat quae
prope ia-nuam manent; longum colloquium cum Iu-lia- facit, puella-
valde- pulchra-. Qui-ntus in via- ami-cum videt, no-mine Ga-ium;
eum vocat. Ga-ius ad lu-dum festi-nat sed ubi Qui-ntum audit,
co-nsistit et quid facis, Qui-nte?’ inquit; ‘festi-na-re de-be-s. se-ro-
ad lu-dum veni-s. ego festi-no-.’ Qui-ntus respondet: ‘no-n se-ro-
venimus, Ga-i-.’ Ga-ium iubet mane-re. ille a-nxius est sed
manet. itaque Qui-ntus et Ga-ius lente- ad lu-dum pro-ce-dunt.
  ce-teri- pueri- iam adsunt. Magister e- ia-nua- exit et eo-s iubet
intra-re et sede-re; pueri- lu-dere cupiunt, puellae labo-ra-re. magister
ubi nec Qui-ntum nec Ga-ium videt, i-ra-tus est et cla-mat: ‘cu-r no-n
adsunt Qui-ntus et Ga-ius? cu-r se-ro- veniunt?’ tandem intrant
Qui-ntus et Ga-ius et magistrum salu-tant. sed ille cla-mat: ‘cu-r se-ro-
veni-tis? mali- pueri- estis.’ iubet eo-s celeriter sede-re.
diu- sedent pueri- et magistrum audiunt; diu- cla-mat magister et
littera-s docet. pueri- littera-s in tabuli-s scri-bunt; magister tabula-s
spectat et littera-s corrigit.
Decimus, puer magnus et stultus, littera-s aegre- discit. magister
eum iubet tabulam ad se- ferre; tabulam spectat. ‘Decime,’ inquit,
‘asinus es; littera-s no-n re-cte- scri-bis.’ Decimus ‘erra-s, magister,’
inquit; ‘asinus non sum. littera-s re-cte- scri-bo-. ecce!’ littera-s
iterum scri-bit. sed Fla-vius ‘impude-ns es, Decime,’ inquit ‘et
asinus; littera-s no-n re-cte- scri-bis.’
diu- labo-rant pueri-. tandem Iu-lia ‘di-ligenter labo-ra-mus,
magister,’ inquit; ‘littera-s bene scri-bimus; fessi- sumus. itaque
de-be-s no-s domum di-mittere.’
Fla-vius eam benigne- spectat. ‘ita ve-ro-,’ inquit; ‘di-ligenter
labo-ra-tis, pueri-. itaque vo-s iubeo- domum abi-re.’ ce-teri- laeti-
domum festi-nant, sed Fla-vius Decimum iubet in lu-do- mane-re. ‘tu-,
Decime,’ inquit, ‘de-be-s littera-s iterum scri-bere.’ itaque Decimus
in lu-do- miser sedet dum ce-teri- in via- lu-dunt.



■図は、物語を話そうと決めたフラーウィウス先生です。
 tandem pueri- di-ligenter labo-rant; magister co-nstituit fa-bulam na-rra-re.