Japanese and Koreans invaded Asia. We apologize.

'Don't make me use this blade'

2015年01月05日 10時18分55秒 | Weblog
Knife-Wielding Sushi Chef Foils Restaurant Robbery
"He saw the blade, got scared and started running"






アメリカのすし屋に強盗におもちゃのピストルをもって入った強盗が、職人に包丁で脅かされて逃げ出した、と。

寿司職人の三輪さん曰く、「包丁高価なんで、使いたくなかったんすよねえ、だから、 'Don't make me use this.' おれに、この包丁つかわせないでくれよ」と言ってやった、と。

かっちょいいっすね。

米国にひるむ必要性を減らせ。

2015年01月05日 09時49分36秒 | Weblog



国益が全てだからこそ、不変の国益の前で関係は変化する


これには賛成だ。しかし、それなら、

米安保条約の維持が日本の国益だという点だ。日本にとって選択肢は他にない


ということでは、日本は米国にひるまざるえない。

日本の国益に資する限度で、日米同盟が悪いとはいわない。また、米国がそうたやすく日本を手放すとも思わないが、しかし、”国益の前で関係は変化する”。

とすれば、核武装の選択肢はもっているべきだ。

因みに右翼の典型である、櫻井氏にしてこうなのである。

私の主張は日本では、ごく少数者に属するのだ。



‘Japan and the Shackles of the Past’ーーーー” 酷いなこりゃ”

いかに、この記事が、的外れかわかる、というもの。


スケート連盟は変態か?

2015年01月05日 07時07分04秒 | Weblog
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://kwout.com/cutout/u/d9/g9/4x5_bor.js"></script>


記事
町村泰貴2015年01月04日 10:48Sport界は男女交際禁止なの?


疑似恋愛を売り物にする女の子タレントの営業戦略とスポーツ選手とは同じではない。上記の発言のうち、「夢を壊してはいけない」というけど、いったい誰がスポーツ選手に恋人がいないことの夢を抱いているのか? そんな夢を持ってるのってストーカー的妄想じゃないのか。


まったくその通り。



パワハラ、セクハラの橋本聖子氏を会長職に留任させるほうがよほど変態だ。

"弟になって頂戴”

2015年01月05日 05時13分00秒 | Weblog


via mozu

弟にして何をしようというのか、よくわからないが、なんとなく面白い。


昭和13年。

そういえば、現在80すぎくらいの女性に若いときの話を聞くと、東京だと、学校帰りに喫茶店に行ったり、あるいは、映画館に行ったり、していたそうな。

そうした行動は、非行とまではいえず、黙認だったのであろう。

因みに、後になって思い出すのは、そうしたちょっと逸脱した行動であって、クソ真面目に生きていると、後で思いでもなければ、友人と思い出を分かち合うこともできないさびしい晩年になるーーーような気がしないでもない。

物理法則で決定ずけられているとすれば、人間に自由はあるのだろうか?

2015年01月05日 04時44分11秒 | Weblog
SUNDAY, DEC 28, 2014 09:00 PM +0900
The truth about free will: Does it actually exist?



NW: The classic description of the problem is this: ‘If we can explain every action through a series of causal precedents, there is no space for free will.’ What’s wrong with that description?

DD: It’s completely wrong. There’s plenty of space for free will: determinism and free will are not incompatible at all.

The problem is that philosophers have a very simplistic idea of causation. They think that if you give the lowest-level atomic explanation, then you have given a complete account of the causation: that’s all the causation there is. In fact, that isn’t even causation in an interesting sense.

NW: How is that simplistic? After all , at the level of billiard balls on a table, one ball hits another one and it causes the second one to move. Neither ball has any choice about whether it moved; their paths were determined physically.

DD: The problem with that is that it ignores all of the higher-level forms of causation which are just as real and just as important. Suppose you had a complete atom-by-atom history of every giraffe that ever lived, and every giraffe ancestor that ever lived. You wouldn’t have an answer to the question of why they have long necks. There is indeed a causal explanation, but it’s lost in those details. You have to go to a different level in order to explain why the giraffe developed its long neck. That’s the notion of causation that matters for free will.

NW: Assuming that you’re not going to rely on Aesop here, how did the giraffe get its long neck?

DD: The lineage of giraffe-like animals gradually got longer necks because those that happened to have slightly longer necks had a fitness advantage over those with shorter necks. That’s where the explanation lies. Why is that true? That’s still a vexed question. Maybe the best answer is not the obvious one that they got long necks so that they could reach higher leaves. Rather, they evolved long necks because they needed them to drink because they had long legs, and they evolved long legs because they provided a better defense against lions.


NW: We’re often interested in intention where this is linked to moral or legal responsibility. And some cases depend on information that we get about people’s brains. For example, there are cases where people had brain lesions that presumably had some causal impact on their criminal behaviour.

DD: I’m so glad you raised that because it perfectly illus­trates a deep cognitive illusion that’s been fostered in the field for a generation and more. People say, ‘Whenever we have a physiological causal account, we don’t hold somebody responsible.’ Well, might that be because whenever people give a physiological causal account, these are always cases of disability or pathology? You never see a physiological account of somebody getting something tight. Supposing we went into Andrew Wiles’ brain and got a perfect physiological account of how he proved Fermat’s Last Theorem. Would that show that he’s not responsible for his proof? Of course not. It’s just that we never give causal physiological-level accounts of psychological events when they go right.



What’s special about us is that we don’t just do things for reasons. Trees do things for reasons. But we represent the reasons and we reflect on them, and the idea of reflecting on reasons and representing reasons and justifying our reasons to each other informs us and governs the intentional stance. We grow up learning to trade reasons with our friends and family. We’re then able to direct that perspective at evolutionary history, at artifacts, at trees. And then we see the reasons that aren’t represented, but are active. Until you get the level of perspective where you can see reasons, you ‘re not going to see free will The difference between an organism that has free will and an organism that doesn’t has nothing to do with the atoms: you’ll never see it at the atomic level, ever. You have to go to the appropriate design level, and then it sticks out like a sore thumb.

NW: So we can adopt the intentional stance towards a chess-playing computer, and we probably ought to if we want to beat it at chess, but it doesn’t follow from that that it’s got free will, or agency?

DO: Exactly Those beings with free will are a sub-set of intentional systems. We say ‘free as a bird’, and birds have a certain sort of free will. But the free will of a bird is nothing compared to our free will, because the bird doesn’t have the cognitive system to anticipate and reflect on its anticipations. It doesn’t have the same sort of projectable future that we have; nor does it, of course, engage in the business of persuasion. One bird never talks another bird out of doing something. It may threaten it, but it won’t talk it out of something.


One thing we require of moral agents is that they are not somebody else’s puppet. If you want the buck to stop with you, then you have to protect yourself from other agents who might be trying to control you. In order to fend off manipulation, you should be a little bit unpredictable. So having a poker face is a very big part of being a moral agent. If you can’t help but reveal your state to the antique dealer when you walk into the store, then you’re going to be taken for a ride, you’re going to be manipulated. If you can’t help but reveal your beliefs and desires to everybody that comes along, you will be a defective, a disabled agent. In order to maximize getting what you want in life, don’t tell people exactly what you want.



NW: So freedom, of the important kind, of the kind worth wanting, is freedom from being manipulated. It’s about being in control of your life, you choosing to do things, rather than these things being chosen by somebody else?

DD: Yes. In order for us to be self-controllers, to be autono­mous in a strong sense, we have to make sure that we” re not being controlled by others. Now, the environment in general is not an agent, it’s not trying to control us. It’s only other agents that try to control us. And it”s important that we keep them at bay so that we can be autonomous. In order to do that, we have to have the capacity to surprise.



 ロケットを発射すれば、月が到着する、なんとなれば、物の動きは、物理法則で、決定しているから、現在の状態がわかれば、将来の状態もわかる、というもの。であれば、人間に自由なんてないんじゃないか?というのが、哲学の問題の一つであるわけで、それに対して様々な応答があるわけだが、これもその一つ。

 仮に物理や生理的なレベルで決定付けられているとしても、だからといって、例えば、キリンの首が長い理由を説明できるわけではないし、仮に、どのようにして、Andrew Wilesが、フェルマーの最終定理を証明したか、かれの脳みその生理的状態から説明できたとしても、だからといって、彼がフェルマーの最終定理を証明しなかった、ことにはならない。

 人間の自由にとって大事なのは、人間が、思いや欲望をもつ他者から支配・操作されないで、自分で、自分の行動、及び行動の理由を吟味して、それに基づいて行動できるか、どうかであり、その意味では、人間には自由はある、ということであろう。




韓国人をガキンチョ扱いするのはやめよう。

2015年01月05日 04時22分18秒 | Weblog


何年、何月、何日の、新聞社の漫画で、セリフがなんて書いてあるのか、がわからないとなんともいえないなああ。


しかし、最近の全国紙だとしたら、ちゃんと抗議すべきだ。

韓国人をガキンチョとして、特別扱いするのは、やめよう。対等な大人として言うべきことは言ってあげるのが礼儀だろう。

「人種差別」と打ち切りになった全日空のCM  2014年最悪ウォースト広告10に選ばれる。

2015年01月05日 04時07分19秒 | Weblog


これ以前に、つけ鼻は、外国人から抗議があって、何度もCMが打ち切りになっているにもかかわらず、日本のマスコミがとりあげないために、CM制作者が気がつかず、同じ過ちを繰り返す。

つけ鼻を気にしない、という外国人もいる。しかし、嫌だという、外国人がいる以上、宣伝の中では使えまい。

馬鹿すぎる。




fuyu, fukushima,futon

2015年01月05日 03時18分41秒 | Weblog
The science behind why English speakers can’t pronounce the Japanese “fu”
Scott WilsonScott Wilson



外国人困惑!? 世界でも珍しい日本語の「ふ」の発音
日本語の「ふ」の発音は、[ɸu] 。[fu] でも [hu] でもありません。日本語以外ではほとんど使われることのない特殊な子音をもつため、日本語を学ぶ外国の人からはとても難しい発音とされているようです。 更新日: 2015年01月03日



へええ、勉強になる。

ただ、外国人による、ふくしま、ふゆ、ふとん、で、「ふ」の発音が気になったことはなく、むしろアクセントのほうが気になるような気もするな。

比例、民主、維新合わせて1816万票、自民は、1766万票

2015年01月05日 03時01分21秒 | Weblog



衆院選の比例の得票は、民主党が978万票で、維新は約838万票。両党の得票を合わせると1816万票になる。これに対し、自民党は1766万票だった。自民党も実のところは「安泰」とはいえなかったのだ。



驕るな自民党。

結束せよ野党、といったところか。