久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

東京コンサルティンググループ(TCG)は、日本企業の収益改善・国際化をトータルサポート!!

会社の社会的使命が尽きた時、会社は終焉する

2017年05月11日 | 経営論




企業は、社会に価値を提供するために存在します。


価値が与えられ無くなれば、倒産という形で自然淘汰されます。


価値を与えられない企業が、資源をいたずらにつかうことは、社会的損失です。



倒産は、社会の価値を引き下げないための必然的な現象です。



延命することにフォーカスするのではなく、価値にフォーカスしましょう。






When the social mission of a company has been exhausted, that is when that company will end.




Companies exist to provide value to society.


If value is lost, it will be caught naturally in the form of bankruptcy.


It is a social loss that a company that is not given a value unnecessarily uses resources.



Bankruptcy is an inevitable phenomenon not to lower the value of society.



Focus on value, not focus on prolonging life.