久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

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コミュニケーションは、相手の発した言葉ではなく意図に合わせよ

2017年08月31日 | コミュニケーション


コミュニケーションは、相手が何を話しているかではなく、どんな意図で話しているかを考えることが重要です。

相手の発する言葉ではなく、相手の気持ちをくまなければ正しいコミュニケーションはできません。







When communicating with others, try to match their intention, not their words.





It is important to think about communication, not what the other party is talking about, but what intention they are talking about.


You can not communicate properly if you do not stick to the feelings of the other party, not the words that the other party says.
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裏ニーズを探れ

2017年08月30日 | コミュニケーション



顧客のニーズには、表面的な表ニーズと本質的な裏ニーズがあります。


例えば、ボルボは、安全性という表ニーズを打ち出し、贅沢をしたいという裏ニーズを打ち消して顧客に購買しやすくしています。


真の顧客ニーズは、裏ニーズにあり、それが購買を決定することも少なくありません。


顧客が口にするニーズは、実は、本当のニーズではない可能性もあります。




Seek out hidden needs.




Customer needs have superficial table needs and essential back need.


For example, Volvo sets out table needs of safety, countering the back need to luxury, making it easier for customers to purchase.



True customer needs are in the back need, and it often decides to purchase.


In fact, the customer's need may not be a real need.
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上司と意見が違うのではない 見ている範囲と時間軸の長さが違うのである

2017年08月29日 | コミュニケーション



上司との意見が対立した時、対立した結論に囚われるのではなく、上司の見ている範囲と時間軸の長さを考えてみましょう。


意見の対立の多くの原因は、上司が全体最適を考えるのに対して、部下は、部分最適を考えている可能性があります。


全体最適をするためには、部分的な犠牲がつきものです。


部下は、その犠牲に目を奪われ、全体が見えずに上司の意見に賛同できないこともあります。


結論ではなく、考えたプロセスを確認することが大切です。



It is not your opinion that differs from that of your boss; the difference lies in how wide and how far your boss is looking.



When conflicting opinions with your boss, let's think about the extent the boss is looking at and the length of the time axis, not being confined by conflicting conclusions.


Many of the causes of conflict of opinion are that the boss thinks overall optimum, while subordinates may be thinking of partial optimum.


Partial sacrifice is attached to overall optimization.



Subordinates are sometimes deprived of their sacrifice and can not agree with their boss's opinions without seeing the whole.


It is important to confirm the process you thought, not the conclusion.
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人から好かれたければ、先に相手に関心を持て

2017年06月06日 | コミュニケーション


人間は、自分に関心を示してくれる人に対して関心を持ちます。

人から好かれたければ、先に人に関心を持ち、好きにならなければなりません。


人に関心を持つ人が、人心掌握できる人になります。





If you want to be liked by others, first take interest in them.



Humans are interested in those who show interest in themselves.


If you want to be liked by people, you must first be interested in people and like.


People who are interested in people become people who can grasp the human heart.
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信頼関係ができて初めて、こちらの話が聞いてもらえる

2017年05月30日 | コミュニケーション


人は、信頼していない人の話を聞こうとはしません。

話している人の内容が、良いか悪いかではなく、話している人が、信頼できるかできないかが最初に判断されます。

話を聞いてもらいたければ、話の内容よりも現在の信頼関係に着目しましょう。

そして、信頼関係の構築を目標設定し、アプローチを変えましょう。





It is only when there is a relationship of trust that you will be heard.




People do not listen to tales of untrusted people.



It is first judged not whether the talking person's content is good or bad, but who talks can be trusted or not.


If you want to be listened your story, let's focus on the current relationship of trust rather than the content of the story.


Let's set a goal of building a relationship of trust and change your approach.
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相手の立場に立てばコミュニケーションスキルは自ずから得られる

2017年02月28日 | コミュニケーション



仕事は、決して一人ではできません。

相手とうまくコミュニケーションができなければ、価値提供の効果も生産性も低くなります。

チームで仕事をするケースでは、なおさら相手の思考を理解することが重要です。


相手の立場に立って物事を考える癖をつければ、自ずから、コミュニケーションスキルはアップします。

技術、知識、経験だけでなく、コミュニケーションスキルが仕事の結果に影響することを理解する必要があります。



If you stand in another’s shoes, communication skills will come naturally.


Work can never be done alone.

If you can not successfully communicate with the other party, the value offering effect and productivity will be lower.

In the case of working with a team, it is even more important to understand thinking of the other party.

If you take a habit of considering things from the other's point of view, you will naturally upgrade your communication skills.


It is necessary to understand not only skill, knowledge, experience but also communication skills will affect the results of work.
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