うまものがたり(Horse Stories et al)

愛馬とのふれあいをつづる

晴れやかな日

2018-02-27 14:19:16 | etc






今日は暖かくその上とても晴れやかな日でした。
日差しが明るく風もなく、そして鶯の声を今年になって初めて聴き春を実感しました。放牧するとシャル君は馬場の柵の下に生えてきた短い青草を食べていました。それで青草のいっぱい生えている場所から、青々した草を刈ってきて与えました。
そのあとパパとレッスンでした。

帰る時私とシャル君のお気に入りの場所で、クラシックカーの撮影がおこなわれていました。
トヨペットのスタウト(1958年製造)というクラシックカーと一番新しいスタウトが来ていました。二台とも春の日差しを浴びて、ピカピカ輝いていました。

スタウト(stout)は強い 丈夫な などの意味があります。

In the middle of the night on March 1st, a spring storm hit our area.
The strong wind and heavy rain went on for more than six hours. It lasted until 9 o'clock in the morning.
Now, the sun is out.
Because of the bad weather I didn't go to Charle. I sent an e mail to Charle's teacher and I asked him to let Charle move around.

Last Monday I met a friend. We dipped into an Onsen (hot spring).
There are various kinds of bath there.
For example: sauna bath bubble bath, rock bed bath and so on.
You lie down on the little inclined rock bed bath. The warm water is running all the time to make your back warm.
It is located outside so you can see the sky while you take a bath.

Last Tuesday as I was leaving Charle, I saw 2 cars and several men around. The cars were parked at the favorite place where Charle and I often stay.
There were photo sessions held.
One car was a 60 year old Toyopet Stout and the other one was the newest model of the same brand.
Both of them were shiny on a spring day.
コメント (2)    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 見知らぬワンちゃん | トップ | 暖かい日 »
最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (I want)
2018-03-08 12:23:18
to soak in Onsen, too!
返信する
Japan is (シャル君)
2018-03-09 05:16:25
a volcanic country.
Therefor we can enjoy Onsen.
返信する

コメントを投稿

etc」カテゴリの最新記事