たーさんの気ままなシニアライフ!

待望のグランド・ジェネレーション(人生最上の世代)へ。
ギター・ピアノ・英会話・囲碁など第二の青春を謳歌中!

☆英会話レッスンを受講しました☆

2018年01月18日 | 英会話
 今月3回目の英会話レッスンを受講しました。青森の気温は、5℃で、フィリピンの気温は、29℃です。かなりの温度差です。英語パズル、NBAの順位とオールスターファン投票の話題で会話が弾みました。次回も復習と予習をして臨みたいと思います。



 Jackie先生から、早速メセッージをいただきました。

 Good day! Mr. Seiki. I want you to continue reading kids English newspaper. I did not see any grammar mistakes in your writings today. Very good! You use correct verb tenses when you talked about finished time. For example "I attended swimming lesson yesterday." and "I had lunch." I hope Kemba Walker will join the 2018 NBA All-Star Game because he is very funny. In today's lesson, we practiced pronunciation. I just noticed that you had difficulty saying "refrigerator" and "dishwasher" so please practice more. Have a happy day today. Take care! :)

コメントを投稿