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人生💯倍の芖野😊【聖曞】゚れキ゚ル曞38章 ゎグずむスラ゚ルの回埩

2024幎01月06日 21時14分44秒 | ã‚šã‚Œã‚­ã‚šãƒ«æ›ž
38章 ゎグずむスラ゚ルの回埩38:1-39:29
 先に、゚れキ゚ル曞は、黙瀺録ず深く関係しおいるこずをお話したした。䜿埒ペハネは、゚れキ゚ル曞にある様々なむメヌゞを䜿いながら、黙瀺録を描いおいたす。以前、ケルビムず玉座におられる神のむメヌゞが䜿われおいるお話をしたしたが、この38章のゎグずマゎグの戊争のむメヌゞも䜿われおいたす。そのような意味で、今日の箇所も、私たちに深い関りがあるこずを芚えたいのです。
1ゎグずマゎグの預蚀
 たずゎグは、マゎグずいう囜の王です。別にメシュクずトバルの地の倧銖長ずも呌ばれおいたす2節。マゎグにしろ、メシュクずトバルにしろ、具䜓的に、それはどこを指しおいるのかよくわかっおいたせん。ただ゚れキ゚ルが、これらの民族を「北の果お」6節に䜏む者ずしお語っおいるずころから、珟圚ロシアずしお知られる地域に䜏む人々、叀代の文献ではスクテダ人ずしお知られる民族ではないかず考えられおいたす。
゚れキ゚ルが生たれた頃、西南アゞアは北方の遊牧民による脅嚁にさらされおいたした。゚れキ゚ルはそのスクテダ人が再び䟵入するず預蚀しおいるのです。圌らは神の民に察しお総攻撃をかけおくる、ず。しかし、17節以降、神に甚いられたゎグは、滅がされるこずが蚘されおいたす。バビロンの王ネブカドネツァルが、神の民を眰するために、神によっお甚いられたしたが、それによっお圌が奢り高ぶるず、ペルシアによっお滅がされおしたったのず同じです。攻撃者ゎグもたた高慢によっお滅がされおしたうずいうわけです。
問題は、このゎグずマゎグの預蚀が、どの時代の、どんな出来事を語っおいるのかです。これたでは、バビロン捕囚からの回埩を語っおきおいたすから、そうなるず捕囚期以降に起こる新たな脅嚁を預蚀しおいるこずになりたす。しかし、圓おはたるような史実はありたせん。぀たりこの38章ず埌に続く39章を地䞊の歎史に圓おはめお解釈するのは難しいのです。䞀説にBC7䞖玀頃に掻躍したリディアの王ギゲスのこずではないかず考える説もありたすが、苊しい解釈です。ずなれば、預蚀曞の二重預蚀ずいう性質を螏たえお、ここは、終末的な意味を持った、終末預蚀ず解釈するのがよいずなりたす。
2゚れキ゚ル曞ず黙瀺録
そしおそのように積極的に考える根拠はず聞かれるず、それは、黙瀺録の著者ペハネが、そのように解釈しおいるからだず蚀えたす。぀たり歎史的に著名な神孊者がそう考えたのではない、あるいは犏井牧垫が自説を唱えたずいうのではない、む゚スの匟子ペハネが、黙瀺録にこの個所を匕甚しお、終末的預蚀を語っおいるからです20:7-9。
そこでペハネの解釈を理解しおおきたしょう。ペハネは、黙瀺録21章から終末の新しい倩ず新しい地の幻に぀いお語っおいたす。その神の囜が珟れる盎前の出来事ずしお、悪魔的な勢力が、神の民に察しお攻撃を加える様子を、この箇所のこずばゎグ、マゎグ、そしおそのむメヌゞを䜿いながら語っおいるのです。実際、8節、ゎグに攻められるこの囜は、「囜々の民の䞭から集められた者たちの囜」です。぀たり私たちの歎史にこのような囜は起こっおいない。もし起こっおいるずしたら、あらゆる民族に䌝えられたキリストの犏音を受け入れた人々の集たり、普遍的なキリスト教䌚ず蚀うべきでしょう。さらに゚れキ゚ル曞の38:20に描かれおいる状況「山々はく぀がえり、厖は萜ち、党おの城壁は地に倒れる」は、ある意味で、ペハネが匕甚しおもあたり違和感のない、終末的な䞖の終わりをむメヌゞさせる内容ずなっおいたす。なおペハネは黙瀺録21章以降に、新倩新地、氞遠の神の郜の幻を曞き蚘しおいたすが、たさにそれは、゚れキ゚ル曞40章以降に描かれた第䞉神殿の幻ず重なっおいたす。ペハネの解釈の劥圓性を思わされるずころです。
そこでこの38章は、埌の39章に続いお䜕を語っおいるのか簡単に蚀えば、ゎグが、䞖界䞭から集められた霊的な神の民を襲う、しかし、その脅嚁も䞀時で、神が最終的にはこのゎグを滅がされる、そしおその埌に氞遠の平和がやっおくる、ず蚀うこずです。メッセヌゞの内容はいたっお簡単です。ただ、受け止め難い内容でもある。ずいうのも、信仰者にずっおは厳しい時代が来るず蚀うこずを語っおいるからです。日本にも、倩皇厇拝を匷芁されお信教の自由が倱われた時代がありたした。キリスト教信仰を持っおいるずいうこずで、厳しい詊緎にさらされ、信仰を捚おる人も出おくるでしょう。しかし、いずれ最終的には、信教の自由を䟵そうずする人々は滅がされる、キリスト者は勝利するのですよ、氞遠の埡囜の祝犏が埅っおいるのですよ、ず蚀うこずです。神の氞遠の祝犏をしっかり受けられる者でありたいものです。では今日も良き䞀日ずなるように祈りたす。

クむズコヌナヌ       
最初に、昚日のクむズです。䞀般に平和ず蚳されるヘブル語のシャロヌムの意味は幅広く、平安、繁栄、健康、和解などの意味も含たれる。〇か×か。答えは〇です。シャロヌムにはただ戊争の察立抂念ずしおの平和ずいう意味だけでなく、様々な意味がありたす。平安創䞖蚘15:15、繁栄詩篇73:3、健康詩篇38:3、和解ペシ9:15等です。それは神の賜物による祝犏です。では、今日の聖曞クむズです。゚れキ゚ル曞のゎグ、マゎグずいう甚語は、新玄聖曞ではどこに出おくるでしょうか①マタむの犏音曞、②テサロニケ人ぞの手玙、③ペハネの黙瀺録。答えは、たた明日。では今日も良き䞀日ずなるように祈りたす。
Chapter 38: Gog and the Restoration of Israel (38:1-39:29)
 Earlier, I mentioned that the book of Ezekiel is closely related to the book of Revelation. The apostle John uses various images from Ezekiel to depict the book of Revelation. Earlier, I talked about the use of the image of God on the throne with the cherubim, and the image of the war between Gog and Magog in chapter 38 is also used. In this sense, today's passage is also deeply relevant to us.
1. the prophecy of Gog and Magog
 First of all, Gog is the king of Magog. He is also called the Great Chief of the Land of Meshuk and Tubal (v. 2). It is not clear where, specifically, Magog, Meshuk, and Tubal are referred to. However, since Ezekiel speaks of these peoples as living in the "far north" (v. 6), it is likely that they are the people living in the area now known as Russia, or in ancient writings, the people known as the Scythians.
At the time of Ezekiel's birth, Southwest Asia was under threat from northern nomads. Ezekiel prophesies that these Scythians will invade again. They will launch a general attack against God's people. However, from verse 17 onward, it is stated that Gog, who was used by God, would be destroyed. Just as Nebuchadnezzar, king of Babylon, was used by God to punish His people, but when he became proud because of it, he was destroyed by Persia. Gog, the aggressor, was also destroyed by pride.
The question is, to what period and what events are the prophecies of Gog and Magog referring? So far, they have spoken of the recovery from the Babylonian captivity, so that would mean that they are prophesying a new threat that will occur after the captivity period. However, there are no historical facts that apply. In other words, it is difficult to interpret chapter 38 and 39 as applicable to earthly history. One theory is that it may refer to Giges, king of Lydia, who was active around the 7th century BC, but this is a difficult interpretation. If this is the case, it is better to interpret it as an apocalyptic prophecy with an apocalyptic meaning based on the double prophecy nature of the prophetic books.
2. Ezekiel and Revelation
The reason for such a positive view is that John, the author of the book of Revelation, interpreted the book in this way. It is not because a historically prominent theologian thought so, or because Pastor Fukui theorized so, but because John, a disciple of Jesus, quotes this passage in the Book of Revelation and speaks of apocalyptic prophecy (20:7-9).
So let us understand John's interpretation. John begins Revelation 21 with a vision of a new heaven and a new earth at the end of time. He uses the words Gog, Magog, and their imagery in this passage to describe how demonic forces will attack God's people as the events just prior to the appearance of the Kingdom of God. In fact, in verse 8, the nation attacked by Gog is "the nation of those who are gathered from among the peoples of the nations. In other words, such a nation has not happened in our history. If it has happened, it would be the universal Christian Church, a gathering of people who have accepted the gospel of Christ preached to all peoples. Furthermore, the situation described in Ezekiel 38:20, "The mountains will be overturned, the cliffs will fall, and all the walls will fall to the earth," is, in a sense, an image of the apocalyptic end of the world, which is not too strange for John to quote. John also describes a vision of a new heaven and a new earth, the eternal city of God, in Revelation 21 onward, which coincides with the vision of the third temple described in Ezekiel 40 onward. This makes one wonder about the validity of John's interpretation.
So what does this chapter 38, followed later by chapter 39, tell us? Simply put, that Gog will attack the spiritual people of God gathered from all over the world, but that the threat will be temporary, that God will eventually destroy this Gog, and that afterward will come eternal peace. The message is simple, but it is also difficult to accept, because it tells us that hard times are coming for the faithful. There was a time in Japan when religious freedom was lost due to forced worship of the emperor. There will be people who will be subjected to severe trials for having Christian faith, and there will be people who will abandon their faith. But eventually, in the end, those who try to violate religious freedom will be destroyed, and Christians will be victorious, and the blessings of the eternal kingdom will be waiting for them. Let us be those who can firmly receive God's eternal blessings. I pray that today will be another good day.

<Quiz Corner   
First, yesterday's quiz. The Hebrew word shalom, commonly translated as peace, has a wide range of meanings, including peace, prosperity, health, and reconciliation. Is it a 〇 or ×? The answer is 〇. Shalom has many meanings, not just peace as an opposing concept to war. It can mean peace (Gen. 15:15), prosperity (Ps. 73:3), health (Ps. 38:3), reconciliation (Josh. 9:15), etc. It is a blessing through the gift of God. Now for today's Bible quiz. Where do the terms Gog and Magog in Ezekiel appear in the New Testament? (1) Matthew's Gospel, (2) Thessalonians, and (3) Revelation. The answer will be given tomorrow. Well, I wish you a good day today.

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