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人生が100倍楽しくなる、パスターまことの聖書通読一日一生(旧約聖書 新約聖書 聖書通読ブログ)

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【シーズン6】コリント人への手紙第二3章 御霊に仕える【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月11日 17時26分27秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第二3章 御霊に仕える
1.神の推薦状(3:1-5)
当時、教会を巡回して説教をする教師には、推薦状や紹介状が必要とされました。いわゆる資格証明が必要だったのです。コリントの教会の人々の中には、パウロがそのような紹介状を持たずに訪問していることを問題にする者がいました。パウロは本当に、使徒というべき人なのか、というわけです。
なんとも寂しい状況変化です。かつてパウロが、神に励まされながら伝道し、設立した教会であるというのに、パウロの資格を問題にする人々がいたのです。しかし、教会も生き物です。絶えず人の流れがあり、変化があります。そして、パウロのことをあまりよく知らず、耳障りなことを言うパウロに反感を持ち、そもそも、パウロを締め出そうとする人々がいた、と言うことでしょう。
パウロにしてみれば、推薦状の必要などないことは明らかでした。ただ誤解のないようにこの教会は、私が建てたのだ、と言うつもりはない、と言います。そして、使徒職について言えば、それは、神の御前で持つ確信である。また、その働きの内容は、旧約聖書の古い契約について教えるのではなく、新しい契約について教えるものだ。私は、モーセが与えられた、石の上に刻まれた十戒を守るように教えるような働き人ではなく、イエスが与えられた御霊に仕えるように教える働き人だ。そして、今私たちがその信仰に一致しているのであれば推薦状等不要なのだ、と言うわけです。
2.主の御霊による働き(3:6-11)
そこでパウロは言います。8節、この教会を建て上げる働きは、実は極めて栄光に満ち溢れた務めである、と。それは、単純に紙に書かれた知識を、教えていくような働きではありません。数学や英語、理科、社会といった科目のように、知識を伝達し、どれだけ覚えたかを問うような働きではないのです。それは人の頭脳ではなく、むしろ心、魂と向かい合い、その性質や価値観を変革する働きです。
つまり、コリント人への手紙第一で既に学んだように、神を認めない人が神を認めるようになる、人に愛情も関心もない人が、人に関わり愛情深くなる、人を人と思わない傲慢な人間が、人を尊び、遜って事に当たるようになる、それは、人間の力では不可能な、まさに神の奇跡による働き。この人が変えられたのは、私ではありません、神です、と神を賛美する働きです。
まさに教会を建て上げる働きは、神の御霊の働きを願って、神の御霊に仕える働きなのです。神の御業がはっきりとわかるような働きをする人こそ、まことの神の人、神の働き人と言うべきです。
3.御霊に仕える(3:12-18)
17節、主は御霊です。そして主の御霊がおられるところには自由があります。教会の働きは、牧師や信徒の力によるのではありません。徹底して御霊の働きです。神が確かに働いておられる、神の業がある、ということが大事なことなのです。その神の業は、18節人を「栄光から栄光へ、主と同じかたちに姿を変えられていく」ものです。キリストの愛、キリストの誠実さ、キリストの聖さに、一人一人を近づけていくのは主の御霊の働きです。牧師や信徒はその主の御霊の働きに仕える、とても栄誉ある働きに携わっているのです。
では、皆さんに神の祝福があるように。世田谷の二子玉川にお出での際には、ぜひ直接メッセージを聞きに来てください。また明日、このチャンネルでお会いしましょう。
2 Corinthians 3: Serving the Spirit
1. A Letter of Recommendation from God (3:1-5)
In those days, a letter of recommendation or introduction was required for teachers who traveled and preached in churches. These were called credentials. Some of the Corinthian church members took issue with Paul visiting without such a letter of introduction. They wondered if Paul was truly an apostle.
What a sad turn of events. Paul had evangelized and planted the church with God's encouragement, and yet there were those who questioned his credentials. But the Church is a living organism. There is a constant flow of people and changes. And there were people who didn't know Paul well, who were hostile to him because he said things that were offensive to them, and who wanted to exclude him from the beginning.
It was obvious to Paul that there was no need for a letter of recommendation. He said, "I'm not going to say, 'I built this church,' just so there is no misunderstanding. And when it comes to the apostolate, it is a conviction that one has in the presence of God. And the content of his ministry is not to teach about the old covenant of the Old Testament, but to teach about the new covenant. I am not the kind of worker who teaches to keep the Ten Commandments that were given to Moses and inscribed on stones, but the kind of worker who teaches to serve the Spirit that Jesus gave. And if we now agree with this faith, then we don't need a letter of recommendation.
2. The Ministry of the Spirit of the Lord (3:6-11)
Paul says in verse 8 that the work of building up the church is actually a very glorious ministry. It is not simply the work of teaching knowledge on paper. It is not the work of transferring knowledge and asking people how much they have learned, as in subjects like math, English, science, and social studies. It is a work that does not deal with a person's brain, but with his heart, his soul, and transforms his nature and values.
In other words, as we already learned in the first letter to the Corinthians, it is the work of God's miracles, which are impossible by human power, that people who do not recognize God come to recognize God, people who have no love or concern for others come to relate to others and become loving, arrogant people who do not consider others as people come to respect others and do things with respect. This is a miracle of God that cannot be done by human power. It is a work that praises God by saying, "It is not I who changed this person, but God.
The very work of church building is the work of serving the Spirit of God and hoping for the work of the Spirit of God. Those who do works in which the work of God is clearly seen should be called true people of God and workers of God.
3. Serving the Spirit (3:12-18)
Verse 17: The Lord is the Spirit. And where the Spirit of the Lord is, there is liberty. The work of the church is not by the power of the pastor or the congregation. It is entirely the work of the Spirit. The important thing is that God is indeed at work, that there is a work of God. This work of God is what verse 18 describes as a person who is "being transformed from glory to glory, being transformed into the same image as the Lord. It is the work of the Lord's Spirit that brings each person closer to the love of Christ, the faithfulness of Christ, and the holiness of Christ. Pastors and believers are involved in the very glorious work of serving the work of the Spirit of the Lord.
May God bless you all. If you are in Futakotamagawa, Setagaya, please come and listen to the message in person. See you tomorrow on this channel.

【シーズン6】コリント人への手紙第二2章 戦列に戻れ【聖書】人生100倍の祝福😊

2024年08月10日 20時55分25秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第二2章 戦列に戻れ
1.もうよいではないか(2:1-11)
パウロは、コリント教会の問題を解決するために、直接教会を訪ねました(2コリント7:5)。しかし事態はますます炎上し、パウロはあのような訪問は二度としたくはない、と告白しています(1節)。あの使徒パウロが、自らの失敗に凹んで、悲嘆に暮れています。こんな風に考えてよいのかなとも思いますが、私などはこのような箇所を読むと、なんかほっとします。俺だけじゃないんだ、と思うのです。
しかもパウロはしつこい性格です。その後パウロは、俗に「涙の手紙」と呼ばれる三番目の手紙を書き送っています(4節)。これ以上関わらない方がよい、と思われるような状況で後追いをするのです。愛情深いパウロとしてはそうせざるを得なかったのでしょう(4節)。
ともあれコリントの教会の問題は、正常化しました。彼らは教会に混乱を招いている男の問題に気付き、これを処罰したのです。ところが行き過ぎてしまったのでしょう。パウロはその状況を知り、教会は、教育的目的を超えて人を罰してはいけない、もうその男を赦し、愛するようにと勧めています。確かに、大事なことは教会が健康的に建て上げていくことです。争い事が大好きなサタンの策略に乗っかって、教会をぎくしゃくさせないことでしょう。既に、1コリント13章で学んだように、教会は愛の賜物が活用され、善意に物事を受け止め互いに愛し合う場なのです。
2.戦列に戻ろう(2:12-17)
さて、このコリント第二の手紙は、最後に書かれた手紙です。その前にパウロは、愛に突き動かされて、自らの思いを切々と述べる涙の手紙を書き送り、テトスに持たせています。テトスは、その手紙をコリントの教会に届けて、直接、彼らと話し合いました。パウロは、その結果が待ちきれませんでした。実際パウロは、エペソを出てトロアスに移動、コリントの目と鼻の先まで後を追っているのです。会うべきか、会わぬべきか、散々迷ってパウロはそこで、テトスの帰りを待ちます。
一般にどの聖書地図を見ても、第三回伝道旅行のルートは、真っすぐに一筆書きのように描かれています。しかし実際のパウロの足取りはそうではありません。ここでも、エペソとコリントの間を行きつ、戻りつしているのです。
ともあれパウロは、ここでその心落ち着かない時のことを思い起こしていますが、一つのことに気づかされています。結局、教会を成長させ健康的に建て上げてくださるのは神であって、パウロではないということです。パウロが諦めず、手紙を書き続けたから教会に気づきが与えられたのではありません。その炎上を収めてくれたのは神だ、でもその時はよくわかっていなかった、とパウロは認めるのです(12節)。
さて14節から、パウロは戦争に勝利したローマ軍の凱旋のイメージを取り上げ、読者に戦列に戻ろうと語り掛けます。当時、ローマ軍は、戦争に勝利すると隊列を組んで帰還しました。その隊列の順序は、第一に役人と上院議員、次にラッパ手、そして征服地からの戦利品、征服地の絵や砦の模型、生贄、そして捕虜、つまり敵の王族、指導者、将軍たち。その後に鞭を持った囚人係、音楽隊、香を持った祭司、将軍、将軍の家族、軍隊という順でした。パウロは、その行列の中の香を持った祭司に注目しています。彼らが持つ香の香りは、捕虜にとって、この先処刑が待ち受ける死の香りですが、勝利者にとっては香しい勝利といのちの香りです。
大切なのは、その勝利の行軍が進んでいるということでしょう。教会がごたごたし、沈んだ感じでいるコリントの兄弟姉妹に、目を外に向けよ、宣教は勝利し、前進している、あなたがたも、いのちの香りを放つ勝利の隊列に戻れ、と言うわけです。
では、皆さんに神の祝福があるように。世田谷の二子玉川にお出での際には、ぜひ直接メッセージを聞きに来てください。また明日、このチャンネルでお会いしましょう。
2 Corinthians Chapter 2 Back in the Line of Fire
1. No more (2:1-11)
Paul personally visited the Corinthian church to resolve their problems (2Co 7:5). But the situation became more and more inflamed, and Paul confessed that he never wanted to make such a visit again (v.1). This apostle Paul is depressed and saddened by his own failure. I don't know if it's right to think this way, but when I read passages like this, I feel a sense of relief. I feel that I am not alone.
And Paul is a persistent man. Paul then writes a third letter, commonly called the "letter of tears" (v. 4). He follows up in a situation where it would be better not to get involved. As a loving Paul, he probably had no choice but to do so (v. 4).
In any case, the problems of the church in Corinth were normalized. They recognized the problem of the man who was causing confusion in the church and punished him for it. However, they may have gone too far. Paul knows the situation and encourages the church to forgive and love the man, not to punish people beyond educational purposes. In fact, it is important that the church be built up in a healthy way. It would be to avoid making the church nervous by playing into the schemes of Satan, who loves strife. As we learned in 1 Corinthians 13, the church is a place where the gift of love is used, where we take things in good faith and love one another.
2. Back to the Battle Lines (2:12-17)
Now this second letter to the Corinthians is the last letter written. Before that, Paul wrote a tearful letter to Titus, motivated by love, in which he expressed his own feelings earnestly. Titus delivered the letter to the church in Corinth and discussed it with them personally. Paul could not wait to see the results. In fact, Paul left Ephesus and traveled to Troas, right under the nose of Corinth. There Paul waits for Titus to return, wondering if he should meet him or not.
In general, the route of the third missionary journey is drawn as a straight line on any biblical map. However, this is not the case with Paul's actual footsteps. Again, he goes back and forth between Ephesus and Corinth.
However, as Paul recalls his restless times here, he is reminded of one thing: "I am not a man of restless mind, but a man of God. In the end, it is God, not Paul, who will grow and build the church in a healthy way. It is not that the church was abandoned because Paul did not give up and kept writing letters. It was God who controlled this fire, but he didn't know any better at the time, Paul admits (v.12).


Now, beginning in verse 14, Paul picks up the image of the triumphant return of the victorious Roman army and tells his readers to return to the line of battle. In those days, when the Roman army won a war, it returned in formation. The order of the procession was: first the officials and senators, then the trumpeters, then the booty from the conquered lands, pictures of the conquered lands or models of forts, sacrifices, and then the prisoners of war-the kings, leaders, and generals of the enemy. Then came the jailers with their whips, the musicians, the priests with their incense, the generals, the generals' families, and the army. Paul focuses on the priests with incense in the procession. The scent of their incense is the scent of death for the captives, but for the victors it is the scent of victory and life.
What is important is that the march of victory is underway. To our brothers and sisters in Corinth who feel that the Church is in a state of confusion and depression, I say look outward, the mission is victorious and moving forward, and you too must return to the ranks of the victors who exude the fragrance of life.
God bless you all. If you are in Futakotamagawa, Setagaya, please come and hear the message in person. See you tomorrow on this channel.



【シーズン6】コリント人への手紙第二1章 宣教の前線へ再び【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月09日 11時29分04秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第二1章 宣教の前線へ再び
1.四つの手紙
パウロは、コリントの教会に宛てて四通の手紙を書いています。今日、これから読むこの手紙は、第二とありますが、実際には四通目に書かれた手紙だったと考えられています。つまり、私たちが今日聖書と言う書物を通じて読むことができるのは、その内の二通で、第一として読まれているものも、実は二番目のもの。つまり、最初の手紙と三番目の手紙は、失われていて読むことができないとされているのです。
しかしあったらぜひ読みたいと思われるのが、一般に、最初に書かれた「厳しい手紙」と呼ばれている手紙と、その後に、コリント教会と最悪の関係になって、決裂した直後に書かれた「涙の手紙」と呼ばれるものです。
ともあれ今日は、パウロと和解し、パウロのことばを受け入れて、もう一度教会の歩みを再スタートしようとしたコリント教会に宛てて書かれた四通目の手紙、つまり第二の手紙を読んでいきます。
2.苦難での慰め(1:1-15)
そこでまずパウロが書き始めていることは、思いを共有することでした。3節から7節まで、繰り返し慰めという言葉が出てきます。慰めは単なる一時しのぎの慰めではなく、耐えがたい時を耐え抜くための慰めです。パウロは、何を言おうとしているのでしょうか。コリント教会との苦しい衝突が和解に導かれて慰められたとでも言いたいのでしょうか?そうではありません。
パウロは、アジアの教会に起こった、非常に激しい試練に対する慰めについて語り始めます(8、9節)。具体的に語られてはいませんが、おそらくパウロがコリント教会と衝突し、その対応を余儀なくされていた間に、エペソで投獄されたこと(1コリント15:32)、アルテミス神殿で起こった暴動のことがそうなのかもしれません。コリント教会は、内側のもめ事に目を向けている間、教会の外では、キリスト者に対する激しい迫害が起こっている。海の向こう、現在ではトルコと呼ばれている地域で起こっていた宗教的弾圧に関心を持って欲しいということでしょう。今日も同じかもしれません。海の向こうでは、キリスト者が政治犯、思想犯として捕らえられ、国家的弾圧を受け、苦しめられている状況があるのに、日本に住んでいるクリスチャンは、そうしたことに全く無関心、ということがあるでしょう。
当時のキリスト教会は、ユダヤ教から分離しつつありました。その過程で、ユダヤ教から異端扱いされる戦い、さらには、新しい宗教的な勢力として警戒され、ローマ帝国からも弾圧を受ける戦いがありました。そこでパウロは、彼らのために心から祈って欲しい、彼らが主の慰めによって支えられるようにと言うのです。
3.コリント訪問を遅らせた理由(1:15-24)
さて、15節からパウロは、コリント訪問を遅らせた理由について語り始めます。おそらくパウロを口先の男、二枚舌の男だと非難する者がいたのでしょう。問題は解決したようであっても、実際火種は残るのです。そこでパウロは、改めて自分はそんな男ではない、むしろ、行くと言いながら行かなかったのは、お互いにとって最もよいタイミングを考えただけだと言います(23節)。確かに感情的な時に訪問して、厳しい口調で相争うことは避けたかったはずです。パウロの関心はコリントの教会を支配することではなく、健康的に立て直すことでした。そして、キリストにある思いを共有することでした。パウロは、コリントの教会の人たちと、一緒になって、キリストにこそ人類の希望があると、伝えたかったのです。
では、神の祝福があるように、ぜひ、世田谷の二子玉川に起こしの際には、直接メッセージを聞きに来てください。また明日、このチャンネルでお会いしましょう。
Second Corinthians Chapter 1: Back to the Front Lines of Mission
1. Four letters
Paul wrote four letters to the church at Corinth. This letter we are going to read today is labeled as the second, but it is believed that it was actually the fourth letter written. In other words, what we can read today through the book called the Bible is two of these letters, and what we read as the first is actually the second. In other words, the first and third letters are considered lost and unreadable.
However, the two letters that we would like to read if they were there are generally called the first letter, which is called the "severe letter," and then the "letter of tears," which was written just after he had the worst relationship with the Corinthian church and broke down.
Anyway, today we are going to read the fourth letter, or the second letter, written to the Corinthian church, which was reconciled with Paul, accepted Paul's words, and tried to start the church's walk again.
2. Comfort in tribulation (1:1-15)
The first thing Paul begins to write there is to share a thought: from verse 3 to verse 7, the word comfort appears repeatedly. Comfort is not just temporary comfort, but comfort to endure the unbearable times. What is Paul trying to say? Is he trying to say that the bitter conflict with the Corinthian church resulted in reconciliation and comfort? Not so.
Paul begins to speak of comfort for a very intense trial that happened to the churches in Asia (vv. 8, 9). Although not specifically mentioned, it may be the imprisonment in Ephesus (1 Corinthians 15:32) and the riot in the temple of Artemis while Paul was forced to deal with the Corinthian church in conflict with them. While the Corinthian church was focused on internal strife, outside the church there was violent persecution of Christians. You may want us to be concerned about the religious oppression that took place across the sea, in the region now called Turkey. The same may be true today.  
Christians living in Japan may be completely indifferent to the situation of Christians being held as political and ideological prisoners, oppressed and tormented by the state.
At that time, the Christian Church was separating from Judaism. In the process, there were battles in which they were treated as heretics by the Jewish faith and also by the Roman Empire, which was suspicious of them as a new religious force and oppressed them. Therefore, Paul asks them to pray sincerely for them and that they would be sustained by the comfort of the Lord.
3.Reason for Delaying His Visit to Corinth (1:15-24)
Now, beginning in verse 15, Paul begins to talk about the reason for delaying his visit to Corinth. Perhaps there were those who accused Paul of being a man of talk, a man of duplicity. The problem may seem to have been solved, but in reality the fire remains. So Paul reiterates that he is not such a man, but rather that the reason he said he would go but didn't was simply because he thought it would be the best time for both parties (v.23). Surely he would have wanted to avoid visiting at an emotional time and entering into a harsh tone of contention. Paul's concern was not to dominate the church in Corinth, but to restore it to health. He wanted to share his thoughts and feelings in Christ. Paul wanted to be with the Corinthian church and tell them that in Christ is the hope for mankind.
So, God bless you, and please come and listen to the message in person when you come to Futakotamagawa, Setagaya. See you tomorrow on this channel.

【シーズン6】コリント人への手紙第一16章 最後の挨拶【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月09日 09時22分18秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第一16章 最後の挨拶
1.ふりかえり
今日はコリント人への手紙第一の最後の章です。少し振り返りをしましょう。まずパウロは1-6章で、クロエの家の者に聞いた、コリント教会の分裂、淫らな行い、訴訟の問題等について語っています。続く、7-14章では、手紙で寄せられた質問に対する回答です。前半10章までは結婚や偶像にささげた肉についてどのような態度を取るべきか、そして後半は、礼拝や聖餐、そして教会形成の在り方はどのようなものかを語っていました。
2.問題のない教会はない
注意すべきは、コリントの教会で起こっていた問題は、決して過去のものではない、ということです。程度の差はあれ、問題のない教会などありません。それでも、教会は、神に愛されているのです。教会は救われた罪人の集まりです。救いを完成させようとしている者の集まりです。つまり、これでもクリスチャンなのかなと思うような人々が集まっているとしても、そこに、神のみことばによる指導があり、神のみことばによるお取り扱いのあることが教会のしるしなのです。
ですから最後の15章で、信仰の実践の源である復活の問題を取り上げたことの意義は大きいのです。真に教会にいのちを与え、新しくするものは、復活の神の力を置いて他にないからです。そのような意味で教会には、何よりも、復活のいのちの力が教会に働くことを求める祈りが必要です。あなたの信仰の祈りが必要なのです。
3.16章で取り上げられる問題
さて、16章において、パウロは、再び現実的な問題を取り上げています。お金と機会と人についての考え方です。
まず献金について(1-4節)。パウロはエルサレムの貧しい聖徒たちへ献金を届けようとしていました。それは、神の家族としての愛を表すものでした。ここでは、献金の集め方について語っています。つまり、各自が前もって準備したものを、日曜日の礼拝で献げなさい、と言うのです。礼拝のために前の日に準備するものは、聖書、讃美歌だけではありません。献金、そして、献金が用いられるようにという祈りです。
次に、機会について(5-9節)。パウロはコリント教会を訪問したいと願っていました。しかし、機会を与えるのは神とパウロは心得ていました(7節)。キリスト者の人生は神にお仕えするものです。神のみこころが第一で、私たちの思いは第二なのです。しかし神は、私たちの思いを知っていてくださいます。神は愛です。
最後に、人について(10-24節)。パウロは、手紙の締めくくりにほとんど必ず個人的な挨拶を加えます。聖書学者のバークレーは、「キリスト教の信仰を外側から脅かす人や物に対しては、兵士のようでなければならないが、教会の内側の人々に対しては、戦友でありまた恋人でなければならない。キリスト者の生涯には決して退くことのない勇気と、決して裏切ることのない愛がなければならない」と語っています。今与えられている教会を大事にすることです。そして、神の摂理によって離れることがあっても、お互いにつながり続けられるような関係を育てることです。私は、この点において多くの失敗をしたと思っています。しかし、敵とみなすのは、サタンや悪魔であって兄弟姉妹ではありません。互いに愛し合う、それが教会です。
では、神の祝福があるように、ぜひ、世田谷の二子玉川に起こしの際には、直接メッセージを聞きに来てください。また明日2このチャンネルでお会いしましょう。
1 Corinthians Chapter 16 - Closing Words
1. Reflections
Today is the final chapter of First Corinthians. Let's take a moment to look back. First, in chapters 1-6, Paul talks about the divisions in the Corinthian church, the immorality, the lawsuits, etc., that he heard from the house of Chloe. Then chapters 7-14 are answers to the questions he received by letter. The first ten chapters dealt with what attitude one should have regarding marriage and meat offered to idols, and the second half dealt with what worship, sacraments, and church training should be like.
2 No Church is Without Problems
It is important to note that the problems that occurred in the church at Corinth are by no means a thing of the past. There is no church without problems of varying degrees. Nevertheless, the church is beloved of God. The church is an assembly of saved sinners. It is a gathering of those who seek to complete their salvation. In other words, even though there are people who may not even consider themselves Christians, there is guidance by God's Word, and the sign of the church is that it has been dealt with by God's Word.
That is why it is significant that the last chapter, chapter 15, deals with the issue of the resurrection, which is the source of the practice of faith. There is nothing that truly gives life and renews the Church except the power of the Resurrection. In this sense, the Church needs above all prayers for the power of resurrection life to work in the Church. Your prayer of faith is needed.
3. Topics of Chapter 16
Now, in chapter 16, Paul again deals with practical matters. These are ideas about money, opportunities, and people.
First, about giving (vv. 1-4). Paul was about to give an offering to the poor saints in Jerusalem. It was an expression of their love as God's family. Here he talks about how to collect the offering. In other words, he is saying that each of us should bring to the Sunday service what we have prepared in advance. The Bible and the hymns are not the only things that should be prepared for worship the day before. There is also an offering and a prayer that the offering will be used.
Next is the opportunity (vv. 5-9). Paul wanted to visit the church in Corinth. But Paul knew in his heart that it was God who would provide the opportunity (v. 7). The life of a Christian is to serve God. God's will comes first and our thoughts come second. But God knows our thoughts. God is love.
Finally, about people (vv. 10-24). Paul almost always ends his letters with a personal greeting. Biblical scholar Berkeley wrote: "We must be like soldiers to the people and things that threaten the Christian faith from without, but to those within the church we must be both warriors and lovers. In the life of a Christian there must be a courage that never retreats and a love that never betrays. We must cherish the church we have been given now. And to cultivate relationships that will keep us connected to each other, even when we may leave by God's providence. I believe I have made many mistakes in this regard. But it is Satan and the devil that we see as our enemies, not our brothers and sisters. We love each other, that is the church.
So God bless you, and please come and listen to the message directly when you come to Futakotamagawa, Setagaya. See you tomorrow on this channel.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

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【シーズン6】コリント人への手紙第一15章 復活の信仰に基づく歩み【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月07日 11時18分13秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第一15章 復活の信仰に基づく信仰の歩み
1.キリスト教信仰の本質(15:1-11)
この15章は、これまで語って来た、様々な考え方の根底にあるものについて語っています。つまり、そもそも、私たちがよって立つ福音とは何かについて語るのです。つまり私たちの信仰の歩みは、どういうところからきているのか、何に動機づけられているのか、ということです。
それは具体的に、イエス・キリストの十字架の死と復活です。イエスが私たちの罪のために死なれ、私たちの罪が赦されたこと、そしてイエスが葬られた後に復活され、その復活の力が私たちにも注がれていること、そこからあらゆる信仰的な生活実践が起こって来るのだ、と。
しかも2節、「この福音によって救われます」とあります。「救われます」は文法的に継続の意味があり、「救われ続けているのです」を意味します。つまり、キリスト教の救いは、信仰を持った時に一度限りの出来事として起こるのですが、それは継続して完成されていくのです。救われて終わりではない、それは完成されていくのです。そのような考え方から、祈り、聖書通読、教会生活、教会の奉仕、そして礼拝や交わりといった様々な実践が生じるのだ、というのです。
2.復活信仰に生きる(15:12-34)
そこで特にパウロは、復活信仰について詳しく語ります。死人の復活を信じなかったら、結局どうなってしまうのか。まずそもそも①キリストが復活する必要はなかったし(13節)、②私たちの伝道も意味がないと言います(14節)。③信仰をはったりで伝えて何の意味があるのか、ということです(14節)。④人を騙すような信仰を語るペテン師になって何の意味があるのか(15節)、⑤救われたなんて言っても、それは口先だけ、未だに罪の中にいる(17節)、⑥キリストを信じて死んだ人も、それでお終いだなんて(18節)、⑦なんとも哀れな信仰集団(19節)です。
しかし、そうではない。2000年前に、十字架で死んだ、あのキリストを神が復活させたというのが事実なら、①キリストの復活はすべての復活の始まりで(20節)、キリストは私たちの人生にいのちと勝利をもたらすと信じることができるでしょう。しかし事実でなかったとするならば、何のために苦労して、また身を危険にさらして伝道するのか。パウロを初め、捨て身で宣教した使徒たちの人生は説明がつかないではないか、と言います。
人は死んで終わりなら、「明日は死ぬんだから、飲んで食べて、楽しく暮らそう」と考えた方が得です。そうではないからこそ規律ある人生も、人間らしい人生の追求も、真面目な信仰生活や教会生活だって意味があるのです。嘘八百で塗り固められたいい加減な信仰になるのは、復活の事実に立たないからでしょう(33節)。
3.復活(15:35-58)
さらに後半パウロは、人の復活についてそれが具体的にどんなものかを説明します(35節)。蒔かれた種が、芽を出し、花を咲かせ、実を結ばせる植物のイメージを用いて、人間の体も死んで地に蒔かれた後には、全く新たな栄光に輝く姿になる、と言います。それは、朽ちるものから朽ちないものに(42節)、卑しいものから栄光あるものに(43節)、血肉のからだから御霊に属するからだに(44節)、地上のかたちから天上のかたちに(49節)になる、神の偉大な御業である、と言います。(52節)。今のこの弱く、傷つきやすく、壊れやすい体とはお別れなのです。しかし、魂は完全な体に守られて永遠に生きるのです。
復活されたイエスキリストを信じる信仰、これがすべての信仰実践の出発点!まさに復活のキリストに出会って回心したパウロならではの確信です。58節「いつも主のわざに励みなさい。あなたがたは、自分たちの労苦が主にあって無駄でないことを知っているのですから」
では、神の祝福があるように、ぜひ、世田谷の二子玉川に起こしの際には、直接メッセージを聞きに来てください。また明日、このチャンネルでお会いしましょう。
1 Corinthians 15: Walking in the Faith of the Resurrection
1 The Essence of the Christian Faith (15:1-11)
This chapter talks about the basis of the various ideas we have been talking about. In other words, it talks about what the gospel is that we stand for in the first place. In other words, where does our walk of faith come from and what motivates us?
Specifically, it is the death and resurrection of Jesus Christ on the cross. That Jesus died for our sins, that our sins are forgiven, that He was buried and then resurrected, and that the power of His resurrection is poured out on us, from which all kinds of faithful living practices come.
Furthermore, verse 2 says, "By this gospel you will be saved. The word "saved" has a grammatical sense of continuity, meaning "you continue to be saved. In other words, Christian salvation occurs as a one-time event when one comes to faith, but it continues and is completed. It is not the end of salvation; it is being completed. From this perspective, various practices such as prayer, Bible reading, church life, worship, and fellowship arise.
2. Living in resurrection faith (15:12-34)
Paul speaks at length about resurrection faith. If we do not believe in the resurrection of the dead, what will happen to us in the end? First, he says that (1) there was no need for Christ to be resurrected in the first place (v. 13), and (2) our evangelism is meaningless (v. 14). (iii) What is the point of bluffing our faith (v. 14)? (4) What good is it to be a crook who talks about a faith that deceives people (v. 15); (5) Even if they say they are saved, it is just a figure of speech and they are still in sin (v. 17); (6) Even those who died believing in Christ say it is the end (v. 18); (7) What a pitiful group of believers (v. 19).
But it is not so; if it were true that God resurrected this Christ who died on the cross 2000 years ago, (1) then we could believe that Christ's resurrection is the beginning of all resurrections (v. 20) and that(2) He brings life and victory to our lives. But if that were not true, what would we be struggling and risking to evangelize for? The lives of Paul and the other apostles who preached with abandon are inexplicable, he says.
If you're going to die, it's better to think, "Since I'm going to die tomorrow, let's drink, eaWell, God bless you, and please come and listen to the message directly when you wake up in Futakotamagawa, Setagaya. See you tomorrow on this channel.t, and live happily. This is not the case, and that is why a disciplined life, the pursuit of a human life, and a serious life of faith and church life are meaningful. Because we do not stand on the fact of the resurrection, we can be lazy in our faith, which is based on a falsehood (v. 33).
3. The Resurrection (15:35-58)
In the second half of this verse, Paul explains exactly what the resurrection of a person is (v. 35). Using the image of a plant in which a sown seed sprouts, blossoms, and bears fruit, he says that after the human body dies and is sown on the earth, it will take on a completely new and glorious appearance. It is the great work of God, he says, from that which perishes to that which does not perish (v. 42), from that which is base to that which is glorious (v. 43), from the body of flesh and blood to that of the Spirit (v. 44), from the earthly form to the heavenly form (v. 49). (v. 52). We say goodbye to this weak, fragile, and perishable body that we have now. But the soul will live forever, protected by a perfect body.
Faith in the risen Jesus Christ is the starting point of all faith practices! This is precisely the conviction of Paul, who was converted after his encounter with the risen Christ. v. 58 "Be diligent always in the work of the Lord. For you know that your labor is not in vain in the Lord.
Well, God bless you, and please come and listen to the message directly when you come to Futakotamagawa in Setagaya. See you tomorrow on this channel.