ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

患者モニタ  The Patient Monitor

2011-09-07 11:26:16 | 日記

昨日は新着隊員の非公式歓迎会があり、帰宅がやや遅くなったのでブログの更新をサボってしまいましたので、今日は若干早めに

先週から修理に取り掛かっている患者用モニターが2台あります

これは実は新品で、私が着任する前の20103月にどこからか寄付されたものだそうで、当科で使用前の点検を依頼されて、うまく動作しなかったということでそのままお蔵入りになっていたそうです

新品の器械が2台とも動作しないというのも驚きですが、だからと言ってそのままお蔵入りで放置する神経が私には理解できません

さらに当時は当然付属品や説明書もあったはずですが、ほとんど見当たりません

説明書なしでとりあえず電源を入れてチェックしましたが、たしかに心電図の波形が表示されません

メーカーは米国フロリダ州のInfiniumという比較的新しい会社のようですが、ウェブサイトを探して、その会社にコンタクトを試みましたところ、すぐに返事が返ってきました

製造番号から2008年にインドネシアの会社が購入したものの一部であることがわかりましたが、その後についてはメーカーの責任範囲外ということで、そのインドネシアの会社の連絡先を教えてくれました

また同社のサービス部門からもメールが来て、設定の方法やあるべき付属品などを教えてくれましたので、現在やりとりしながら進行中です

営業部門からはインドネシアの会社と連絡が取れない場合には本社が直接対応するので、必要な部品を知らせるようにということでしたので、本日不足している部品の見積もりを依頼したところです

先方がフロリダなので、おそらく12時間近くの時差があり連絡が一日遅れになりますが、このように着実に連絡をとれる会社もあり、おかげで私の仕事も進みます

 

 

Yesterday we had informal farewell party for the new arriving JOCVs and I came back home little late so I didn’t update my blog. And today I’m writing little earlier time.

Since last week I started to fix two patient monitors which were donated from someone at March 2010 before I came here.

Some of our colleagues checked before installation to the clinical site but it didn’t work properly and they left instruments in the storeroom.

It was very surprising that two new machines didn’t work well but leaving it in the storeroom for more than a year is much more surprising and I can’t understand their mentality.

Furthermore the instruction manuals and accessories that must be fully available on the delivery were not enough now.

I tried to turn the power on without the manual and exactly the ECG wave wasn’t displayed.

I found the web site of the manufacturer “Infinium” and sent an e-mail.

Soon a reply had come and they said that concerning instruments were exported to the Indonesian company in 2008 from their log.

However after the export it was not their responsibility and no information now and showed me the contact of the Indonesian company.

I sent an e-mail to this company at the beginning of last week but no reply still now.

And the service rep. of the company sent an e-mail to me too and we are now communicating about the operation and settings and still in progress.

The marketing manager kindly said that if the Indonesian company was not responding they will respond directly from the HQ in Florida.

I just asked the quotation for the necessary accessories today.

The manufacturer is located in Florida and probably there is 12hours time difference and the communication will be one day delay.

However thanks to such kind of good company that we can communicate steadily each other and I could proceed my job.